Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 3G, hänger sig vid inkoppling

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-08-16 13:16

Min kära iPod verkar nu ha gett upp. För ett par dagar sedan när jag på morgonen skulle sätta iPoden på laddning så dök en ikon som verkade symbolisera nån form av diskkontroll upp på skärmen. När den hade kört klart så verkade min iPod har nollställts för när den hade startat upp, fick jag välja språk och sedan var själva iPodden helt tom, inga låtar, inga spellistor. Jaja, bara att synka över allt igen tänkte jag, men när jag nu kopplar in ipodden till datorn via fw så hänger den sig direkt. Och efter ett tag så blir den också rätt så varm.

Nån som känner igen detta? Är det helt kört att få den reparerad för en vettig summa, eftersom det är över ett år sedan jag köpte den?

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 14:46

Första frågan blir naturligtvis: Hur länge har du haft din pod? Ingen garanti kvar?

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 20:10

Som jag skrev så har jag haft den i över ett år. köpte den i mars förra året, och om jag inte minns fel så har man väl bara ett års garanti.

• Oregistrerad
  • 2004-09-04 20:02
Ursprungligen av surak:

Som jag skrev så har jag haft den i över ett år. köpte den i mars förra året, och om jag inte minns fel så har man väl bara ett års garanti.

Jag gissar på batteriet

//C

• Oregistrerad
  • 2004-09-06 03:26

tror inte det..

Ursprungligen av Archduk3:

Jag gissar på batteriet

//C

Jag tvivlar på att batteriet är gammalt och skruttigt om det är det du menar, för min 3g 20gb är två månader gammal och jag fick exakt samma strul ikväll.. (datorn hittar inte, ipoden kör diskkontroll, säger att allt är bra, ipoden blir kokhet, startar om, allt är borta, datorn hittar inte osv..)

fan! kan ingen säga: gör såhär och din ipod blir glad och frisk och du blir glad och lycklig resten av ditt liv!

fast jag har ju visserligen garanti ett bra tag till.

• Oregistrerad
  • 2004-09-06 15:17

men efter ett tag i natt så fick jag till slut up formatera?-rutan efter en massa diskscanningar, resets i-och-ur-kopplingar.. jag tryckte på formatera och då kom ju skivverktyg upp. Då tog jag kontroll och det visade sig vara ett mindre fel på skivan. tryckte på reparera och sen var allt frid och fröjd igen. dessutom: mina låtar och filer som hade försvunnit var plötsligt där igen!

• Oregistrerad
  • 2004-08-16 20:16

Du får ursäkta, jag missade det.

Jag har sa,,a problem nu... Den hänger sig, pratar om att återställa inställningar eller nåt osv... Vad gör man! Jag har 35GB musik jag helst inte syncar över igen!!!

Den hänger sig vid inkoppling, iTunes öppnas inte, iPod updater säger att den inte stöder min iPod-modell, trots att den ska stödja ALLA iPod modeller. Jag får inte ut nåt vettigt ur den, kommer inte ens åt alla mina låtar!!! Just nu hatar jag Apple innerligt...
Den blir också kokhet av att sitta i laddaren.
Snälla nån med lite erfarenhet, hjälp mig! :eek:

skivvertyg, you say?
det ska jag testa omedelbart. jag har drygt 2 veckor kvar på min garanti så det börjar rycka lite om man ska få till nån reklamation...

Körde skivkontroll, som hittade och reparerade ett fel. Trots det så hänger den sig fortfarande. Nu kommer den upp ordentligt på skrivbordet, och i iTunes, men så fort jag försöker kopiera några av dom filer jag har på den till datorns hårddisk så hänger den sig bara... Lilla snurrande pilen hänger sig och varningstecknet slutar blinka...
Vad göra? Måste jag lämna den ifrån mig?

[edit:stavning]

Nu när jag kopplar in den poppar den upp på skrivbordet, men iTunes säger att det inte kan läsa innehållet på den och vill att jag "återställer" den. Alltså en total formatering.
Ingen som vet nåt om hur man löser det här?

• Oregistrerad
  • 2004-09-06 21:35

du... jag tror det är dags att ge upp låtarna på poden... gör en total återställning så du vet om den funkar innan garantin går ut!
förresten.. när du lagade felet, kontrollerade du både själva disken och partitionen? för mig var det ett fel på båda..

Jag ringde Apple idag. Dom hämtar den på torsdag och ersätter den med en ny. Så det var ju bra iaf. Dags att börja lägga in alla 300 cd-skivorna igen då... Suck... Kan väl kanske hoppas på att dom ersätter den med en 4G iPod :D, även om det måste ses som highly unlikely.

Är det någon som fått sin utbytt mot en ny efter ett generationsskifte? Hur går det till? Ska jag ställa in mig på att få tillbaka en identisk?

• Oregistrerad
  • 2004-09-08 01:23

antagligen, ja.

• Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-08 07:04
Ursprungligen av useMac:

antagligen, ja.

Vilken fråga svarade du på?!

• Oregistrerad
  • 2004-09-08 16:01
Ursprungligen av Legolas:

Vilken fråga svarade du på?!

Ursprungligen av melfunko:

Jag ringde Apple idag. Dom hämtar den på torsdag och ersätter den med en ny. Så det var ju bra iaf. Dags att börja lägga in alla 300 cd-skivorna igen då... Suck... Kan väl kanske hoppas på att dom ersätter den med en 4G iPod :D, även om det måste ses som highly unlikely.

Är det någon som fått sin utbytt mot en ny efter ett generationsskifte? Hur går det till? Ska jag ställa in mig på att få tillbaka en identisk?

hoppsan jag missade det..

jag menade att han antagligen ska förbereda sig på en identisk ipod..

1
Bevaka tråden