Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar om minin

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en mini för 2 dagar sen och är helnöjd. Finns dock lite saker jag stör mig på. Hoppas att det bara är jag som missuppfattat funktionerna. Skulle därför vara tacksam om någon berättar för mig hur man gör, om det är möjligt.

Varför går det inte att stoppa en låt? Om jag inte vill lyssna på den mer, måste jag pausa den då? Ska den då ligga pausad resten av tiden? Värdelöst...

Går det inte att ta bort låtar från iPoden utan att ha den kopplad till datorn?

Går det att ställa in känsligheten för scrollhjulet på något sätt?
Ha det fint!
/Björn

Nope, nope och nope.

  • Medlem
  • 2004-09-06 22:16
Ursprungligen av FredrikB:

Nope, nope och nope.

Vad gör det om den ligger pausad? Det är ju grymt bra, när man av någon anledning blir tvungen att stänga av den en stund så är det bara att fortsätta njuta där man slutade sen!

dessutom går den i dvala/stängs av efter en minut eller nått.. .så den ligger juh inte och är igång hela tiden...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 10:53

Inget av det där behövs.

att ta bort låten från iPoden kan vara oerhört irriterande om man råkar ta bort någon

paus är bara skönt, och bara byta låt är ju enkelt

Sedan scrollen, tänk om känsligheten är för hög, då blir du bara sur, och likadant tvärtom

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Inget av det där behövs.

att ta bort låten från iPoden...

//C

Tvärtom... Jag tycker att ta bort en låt från iPoden vore en "kanon-feature". Säg att du vill ta bort en låt var du än befinner dig

  • Medlem
  • 2004-09-07 23:19
Ursprungligen av martinsa:

Tvärtom... Jag tycker att ta bort en låt från iPoden vore en "kanon-feature". Säg att du vill ta bort en låt var du än befinner dig

Börja använda dig av ratings..

1. Gå in i itunes och ge alla låtar minst en stjärna.
2. Skapa en smatlist som visar låtar med noll stjärnor.
3. när du är ute och lysnar på en låt du vill ta bort, sänk ratingen till noll stjärnor
4. Nästa gång du syncar ser du direkt vilka låtar du vill ta bort.

Ursprungligen av Toody:

Börja använda dig av ratings..

1. Gå in i itunes och ge alla låtar minst en stjärna.
2. Skapa en smatlist som visar låtar med noll stjärnor.
3. när du är ute och lysnar på en låt du vill ta bort, sänk ratingen till noll stjärnor
4. Nästa gång du syncar ser du direkt vilka låtar du vill ta bort.

Jag vet... har "rejtat" nästan hela mitt bibliotek på 2000 låtar innan jag köpte min Mini så jag har precis den musik jag vill ha. Jag menar bara att det kan vara en bra feature iaf så småningom (säg några månader) när man har tröttnat på sina låtar.

Då säger väl många att :"men ta bort den via iTunes då..." Det kan man ju också göra men det är ju inte dumt med lite valfrihet

mvh

Martin

Ehh toddy tror du verkligen alla har betyg på alla sina låtar...skulle ju ta mig en evighet att bara lyssna igenom dem...

  • Medlem
  • 2004-09-08 20:20
Ursprungligen av Kellogs:

Ehh toddy tror du verkligen alla har betyg på alla sina låtar...skulle ju ta mig en evighet att bara lyssna igenom dem...

Ehh.. Du behöver ju inte lysna på låten för att ge den ett betyg..

i Itunes behöver du bara gå in i musikbibloteket trycka CTRL+a, högerkilcka och ge alla låtar valfritt betyg.

1
Bevaka tråden