Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G PodSleevz med bilder

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick hem den på på posten idag. Tog sammanlagt sex dagar från Radtech i USA. Färgen är UltraViolet, den är riktigt lila även om min kamera inte tycker det. 24.80$ med frakt, ca 190 kr.

Betyg

Passform 8/10
Material 9/10
Funktion 10/10

Den är hyffsat snygg, men finns ju betydligt snyggare skins/fodral men inte i det här smidiga formatet. Blir en viss vatteneffekt på displayen. Hjulet och knapparna fungerar nästan bättre än utan Sleeven

Länkar:
http://www.radtech.us/Products/Podsleevz.aspx
http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=455815&group=normal&stamp=1094590572&extended_info=559604

har gått å funderat på om jag ska köpa den... har sett den på riktigt (på macoteket som chocolate skrev en länk till) och den e ju tillräckligt snygg... men nu har jag bestämt mig

  • Medlem
  • 2004-09-07 22:49

Grymt snygg! Har kollat på dessa, verkar bra. Tar och beställer en nu. Tar en Indigo
Hoppas jag också slipper tulla...

Skönt att man kan vara till hjälp för en gång skull. hade själv velat haft en sån här liten recension innan jag beställde. Hur fungerar det med tull egentligen? Ingen risk att det kommer hem någon räkning eller nått?

@yeppe: köp den från sverige..

@chocolate: vet faktiskt inte riktigt hur det funkar

Ursprungligen av Massimilliano:

@yeppe: köp den från sverige..

@chocolate: vet faktiskt inte riktigt hur det funkar

jo det är nog smartast att beställa från sverige, fast jag beställde dagen dem släppte dem hos radtech...fanns nog inte på macoteket då..men om man slipper tullen så blir det ju billigare att beställa från usa..

  • Medlem
  • 2004-09-08 07:17
Ursprungligen av chocolate:

jo det är nog smartast att beställa från sverige, fast jag beställde dagen dem släppte dem hos radtech...fanns nog inte på macoteket då..men om man slipper tullen så blir det ju billigare att beställa från usa..

Den blir ju t.o.m. billigare om man beställer från staterna. Tulla kan man få göra om de kollat paketet och värdet är över 100kr. I detta fallet tror jag det blir +25% om de kollar (fortfarande billigare än att skicka efter från Sverige, plus väntetid). Att handla inom EU (med vissa undantag) räknas som inrikeshandel, vilket blir tullfritt.

Jag har köpt en del grejer på eBay och aldrig behövt tulla. Men det har varit ganska små paket, precis som denna gången. Vissa hyggliga personer skickar vara som "Gift" (gåva... inte svenska gift ). En gåva får vara värd 500kr och då slipper du också tull.

Om du hade behövt tulla hade du fått hämta paketet på Posten tror jag. Har aldrig råkat ut för det...

känsligeten blir mer stabil på nått sätt på hjulet...hade lite svårt med det innan

slipper nog tulla då iaf

Skickade med en bild på hur det kan se ut, halvbra bild

dessutom e det ju lättare om du bor i stockholm... om 19 dagar kan du ju köpa dom direkt i butiken

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 00:55

Hade inte insett att detta fodral hade skydd för displayen, kanske är lite intressant ändå

vatteneffekt? kan du ta en bild så jag får se?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-08 07:06
Ursprungligen av chocolate:

Hjulet och knapparna fungerar nästan bättre än utan Sleeven

Eeh. Du skämtar..? Bättre?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 10:36

Det där ser ju lite halvtråkigt ut förstås

Ursprungligen av raZmus:

Det där ser ju lite halvtråkigt ut förstås

mjo, men jag jobbar på att få bort bubblorna...måste gå...hela produkten är bra genomtänkt förutom displayen, men kanske ända sättet att få den så tunn

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-08 14:30

Har en sådan till min G3 iPod... grymmt fodral... enda jag använder e nöjd till 98% (vatteneffekten drar ner det sista fast det stör inte så mycket).
OCH om fodralet blir skitit så är det bara o slänga i tvättmaskinen

yeeah. va kostar den?

Hur många grader tvättar man PodSleevz i?
Mitt börjar bli lite smutsigt, eller ska man tvätta det för hand?

det låter som en riktigt bra fördel... tvättbart

Nu har jag amvänt det i två dagar och det fungerar bra, nu känns äntligen ipoden riktigt bärbar...man kan slänga ner den i väskan utan att oroa sig för massa repor hela tiden...jag tycker att podsleevzet var värt pengar

Fick mitt Podsleevz idag och måste säga att jag än så länge tycker det känns väldigt lyxigt. Slipper oroa mig om repor och sånt ... Trodde även att det skulle vara trögare att använda hjulet genom fodralet men det gick hur bra som helst.

Givetvis måste jag bifoga en bild på den. Kan lägga upp fler bilder om någon vill se någon särskild del av fodralet.

/Hugo

  • Oregistrerad
  • 2004-11-21 16:16

Har en röd 3g Sleeve till min 10 gb.

Värsta manicken jag andvänt. Knapparna blir sämre. den blir förstor innom loppet av en vecka och "grus" kommer in snabbt.

fick bara mera repor på skärmen.

//C

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-22 18:33
Ursprungligen av Archduk3:

Har en röd 3g Sleeve till min 10 gb.

Värsta manicken jag andvänt. Knapparna blir sämre. den blir förstor innom loppet av en vecka och "grus" kommer in snabbt.

fick bara mera repor på skärmen.

//C

för stor inom loppet av en vecka?
låter snarare som att du använt den fel.
min sitter då lika slimmat efter typ 3 veckor.
inget grus. osv.

Har försökt att förstå hur materialet känns, får inte riktigt ihop det. Verkar nästan vara lite mocka-aktigt, eller?

Och förstår jag rätt att den inte täcker upp/nersida, så att man kan koppla in t ex laddare el iTrip? Men kan det då inte komma in smuts mellan som kan repa?

Ursprungligen av marbe558:

Har försökt att förstå hur materialet känns, får inte riktigt ihop det. Verkar nästan vara lite mocka-aktigt, eller?

Och förstår jag rätt att den inte täcker upp/nersida, så att man kan koppla in t ex laddare el iTrip? Men kan det då inte komma in smuts mellan som kan repa?

Matrialet känns precis som du säger, mockaaktigt. Radtech som tillverkar Podsleevz säger att det är något nytt high-tech-material.

Den täcker inte ovansidan men den täcker undersidan av iPoden. Dock så är det ett perforerat hål som passar till laddkontakten (hade jäkla preblem med att få av den "överflödiga" biten som sitter där vid leverans.
Det ska tydligen inte gå att docka den med detta fodral på men jag har ingen docka så det vet jag inget om.
Att det smyger in sig lite skit är nog inte omöjligt, men den håller sig nog mer repfri med fodralet på.

/Hugo

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-21 13:44

jag har själv ett podsleevez-fodral och där finns ett par negativa saker med det. det ena och värsta är den oskyddade ovansidan, som resulterar i att det kommer ner skit under plasten framför displayen och att ovansidan blir repig. jag löste det genom att lägga ett lager klistrande plast på metallen runt toppen, och det funkar fint. Det andra problemet är att den inte går att docka med fodralet, men det är inte hela världen.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-21 13:48
Ursprungligen av oskar:

jag har själv ett podsleevez-fodral och där finns ett par negativa saker med det. det ena och värsta är den oskyddade ovansidan, som resulterar i att det kommer ner skit under plasten framför displayen och att ovansidan blir repig. jag löste det genom att lägga ett lager klistrande plast på metallen runt toppen, och det funkar fint. Det andra problemet är att den inte går att docka med fodralet, men det är inte hela världen.

jag har inte förstått poängen med att docka.
vad är det för vits med det? är lite nyfiken.
för mig ser det bara ut som ett iPodställ i vit plast.

  • Medlem
  • 2004-11-21 16:11

De tänker nog mest på inkopplandet av en sladd, som laddare och pc/macsladden.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-22 18:21
Ursprungligen av ed00d:

De tänker nog mest på inkopplandet av en sladd, som laddare och pc/macsladden.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?productLearnMore=M9602
dockningsstation. plastställ.
den verkar ju kunna göra typ precis det som man redan kan göra med iPoden utan plastsak.

den är förskräcklig

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-22 18:51
Ursprungligen av Fatale:

den är förskräcklig

jag tycker den är riktigt nice :>
podden blir ju mjuk och kramvänlig.

Bevaka tråden