iTunes förefaller vara skapat för populärmusik, vilket gör att jag som envis lyssnare på klassisk musik tvingats byta plats på informationen Artist och Kompositör för att det ska se "rätt" ut i Bläddra och på iPoden. Det finns ett antal saker som jag dock inte för mitt liv får att fungera som jag vill.
Skivnummer - Var stoppar jag lämpligast in den informationen?
Alternativa inspelningar - Jag har flera inspelningar av samma konsert, men de olika satserna hålls inte samman i Bläddra utan kommer huller om buller. Jag måste selektera en viss artist för att få de olika satserna i ordning för att lunna lyssna på en hel konsert. Hur tvingar jag iTunes att visa de olika inspelningarnas delspår i rätt ordning?
Gruppering - Jag har för strukturens skull tvingats bryta sönder varje CD i flera oilka Album, där barje album innehåller ett enskilt verk (med ett antal olika satser). Går det på något sätt att använda Grupperings-taggen för att registrera vilken skiva respektive Album (=verket) kommer från?
Del av samling - Hur fungerar taggen Del av samling? Jag hittar inget i Hjälp, på Tutorials, eller här i forat om detta.