Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Sweatskin

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ingen som gjort ett Ipod Sweatskin efter att denna artikel publicerades av mig!!!?

  • Medlem
  • 2004-09-08 00:10
Ursprungligen av m.soderberg:

Ingen som gjort ett Ipod Sweatskin efter att denna artikel publicerades av mig!!!?

Jag väntar på min nya 20gb iPod och är sugen på att göra ett fodral. Tyvärr verkar Frank Dandy-svettbandet som du använt bara säljas i tvåpack. Och det är ju lite trist. Har inte lyckats hitta några andra svettband som känns ok. Några tips?

/Majk

jag har gjort ett, men det visste ni nog, mitt ruttna team sportia

helt nytt dock

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-08 06:58
Ursprungligen av m.soderberg:

Ingen som gjort ett Ipod Sweatskin efter att denna artikel publicerades av mig!!!?

Jag har gjort ett. Det är väldigt smidigt.!

varför ska man sprätta upp sömmen på insidan av svettbandet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-08 10:49

Sprättar du upp sömmen på insidan av svettbandet blir det tunnare (och längre). Tyget är vikt dubbelt så att det ska suga upp så mycket svett som möjligt, men förhoppningsvis svettas inte iPoden lika mycket

  • Medlem
  • 2004-09-08 18:49

Ingen som har lust att köpa ett tvåpack blå-gula Frank Dandy-svettband och sälja det andra till mig? Tycker det är ruggigt onödigt att köpa två när man bara behöver ett.

/majk

Ursprungligen av majk:

Ingen som har lust att köpa ett tvåpack blå-gula Frank Dandy-svettband och sälja det andra till mig? Tycker det är ruggigt onödigt att köpa två när man bara behöver ett.

/majk

Använd det 2:a som svettband kanske?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 19:02
Ursprungligen av m.soderberg:

Använd det 2:a som svettband kanske?

var köpte du ditt?? på åhlens? tror du då att det finns i malmö?

  • Medlem
  • 2004-09-09 00:07
Ursprungligen av m.soderberg:

Använd det 2:a som svettband kanske?

Skulle aldrig komma på tanken faktiskt. Kanske när jag tränar i och för sig.
Om jag hade hittat ett par för 70 spänn hade det ju inte varit så mycket snack. Men det stället jag tittat på tar 199 för två. Får nog leta vidare.

Håller med er om att sprätta är helt idiotiskt onödigt! Dessutom riskerar man då att hela svettbandet "trådar upp sig" och till slut pajjar.

Jag letade staden runt efter "långa" svettband, hittade ett par adidas som var ganska lagom på Stadium för 79 spänn för två om jag inte minns fel... ganska snygga oxåh.. röd-vit-gula

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 16:17
Ursprungligen av majk:

Skulle aldrig komma på tanken faktiskt. Kanske när jag tränar i och för sig.
Om jag hade hittat ett par för 70 spänn hade det ju inte varit så mycket snack. Men det stället jag tittat på tar 199 för två. Får nog leta vidare.

På H&M har de svettband för 19.50:-/st, kanske kan funka?

  • Medlem
  • 2004-09-09 18:32
Ursprungligen av Mattias L:

På H&M har de svettband för 19.50:-/st, kanske kan funka?

Hittade ett svettband i dag faktiskt. Ett Fred Perry blev det. Är lite rädd för att det är för kort, men det ska nog gå att lösa. Det var lite lättare att hitta ett svettband hemma i Göteborg än uppe i Eskilstuna.

Återkommer med bilder när jag fått min nya iPod och fodralet är färdigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 12:33
Ursprungligen av majk:

Hittade ett svettband i dag faktiskt. Ett Fred Perry blev det. Är lite rädd för att det är för kort, men det ska nog gå att lösa. Det var lite lättare att hitta ett svettband hemma i Göteborg än uppe i Eskilstuna.

Återkommer med bilder när jag fått min nya iPod och fodralet är färdigt.

m2 återkommer med bilder!

Ursprungligen av majk:

Hittade ett svettband i dag faktiskt. Ett Fred Perry blev det. Är lite rädd för att det är för kort, men det ska nog gå att lösa. Det var lite lättare att hitta ett svettband hemma i Göteborg än uppe i Eskilstuna.

Återkommer med bilder när jag fått min nya iPod och fodralet är färdigt.

händer det nåt med väskan eller?

  • Medlem
  • 2004-09-15 19:17
Ursprungligen av Massimilliano:

händer det nåt med väskan eller?

Inte just nu, har inte fått iPoden ännu. Men med lite tur får jag den nu på fredag, annars i början av nästa vecka.

/majk

jupp på åhléns för typ 70:- för 2 stycken, kanske finns i Malmö också, ingen anning men kankse värt ett försök att kolla!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 19:48
Ursprungligen av m.soderberg:

jupp på åhléns för typ 70:- för 2 stycken, kanske finns i Malmö också, ingen anning men kankse värt ett försök att kolla!

oki tack!
men du förresten läste nått om att man ska sprätta gjorde du det? jag ska ha fodralet till en mini ingen skillnad va?

låt det vara som det é bara!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-08 20:35

ok tack!

Gör SÅ

Ett försök!

Använde din idé blev dock inte lika bra eftersom det inte är nån "stretch" i mitt skal som är ett gammalt sängöverkast,hehe. Kommentar av min kompis: "eeh den e ganska brun" vad mennas?

haha..tycker det ser ut att vara klockrent

Ingen vacker färg om jag får säga så... inte allt vacker....

hehe...brunt.

Den ser skitäcklig ut!

mm den luktar facktickt inte så gott (men den e praktisk):P

tja, tack för ideen!

jag leta efter ett skins nu jättelänge sen jag fick min nya ipod g4m sen hitta jag ett svettband från hm som jag har haft liggande (svart färg)

klipte av kanten på den så den ´blev tightare, sydda ihop kanten, vände tillbaks den.. storlekes bredden blev hälften av vad ipoden är, med eftersom den är uttöjbar så passa den exakt på bredden, ganska tight , samt att den passa exakt på längden

sen tog jag 3 pärlor (silver) och sydde fast på tyget, så pärlorna hamnar över (play/nästa/föregående)

nu har jag ett skin som håller för nästan allt, som att jag kan pause eller byta låt utan att behöva ta ut ipoden ur fodralet!
.coh jag som trodde att jag inte skulle få nytta av de vi lärde oss på syslöjden...

hmmm den var hälften så bred, nu verkar den ha blivit lite uttänjd, så den har nästan sama mått som ipoden,,, ska kolla om jag kan fixa bilder

majk nu får du ta å komma med bilder

Bevaka tråden