Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes - Dåligt ljud

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-09 18:31

När jag spelar upp låtar i Itunes så låter det illa utav bara helvete. Det blir på tok för mycket diskant och spelaren verkar bara lyfta fram bakgrundsljuden i låtarna.

Jag har joxat med alla inställningar som finns, vilket förbättrar det hela lite, men det låter ändå "burkigt"". Har medfört att jag spelar alla låtar i Winamp, vilket ger mkt bättre ljud.

Någon som har samma problem?

  • Medlem
  • 2004-09-09 18:35

Ja, jag instämmer. Jag kör också Winamp vad det gäller lyssnande (och till överföring av låtarna till iPoden).
Har ännu inte hittat något prog som slår Winamp ljudmässigt.

  • Medlem
  • 2004-09-09 18:38

"Har ännu inte hittat något prog som slår Winamp ljudmässigt."

Huh, hur mycket har du letat egentligen?

Ursprungligen av Midas:

"Har ännu inte hittat något prog som slår Winamp ljudmässigt."

Huh, hur mycket har du letat egentligen?

vet du nåt så säg

Hallå vill gärna ha lite info om det där med ljudprogram, min ipod kommer från USA på söndag,,
e winamp verkligen bäst och hur skaffar man det? Vilken version osv?? skulle verkligen uppskatta ett svar...

  • Medlem
  • 2004-09-09 20:39

www.winamp.com ?

Foobar är ett jävligt bra program. Kolla in det om ni inte kräver blinkande knappar och liknande.

www.foobar2000.org

www.phuxxx.com/~midas/foobar.jpg

e foo_pod som visas på bilden en plugin?

  • Medlem
  • 2004-09-09 21:52
Ursprungligen av Massimilliano:

e foo_pod som visas på bilden en plugin?

Precis, det var därför jag visade det.

det viktigaste för mig är (såklart) ljudet, vilket program ger det bästa ljudet??

Det finns ju en ganska bra equalizer i iTunes...använd den så kanske era problem försvinner. Det går att ställa in egna inställningar också.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-09 21:36

Är detta ett PC problem eller

Kör iTunes hela tiden genom hörlurar och ut genom förstärkaren, låter kanon !

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 00:18
Ursprungligen av sEia:

Är detta ett PC problem eller

Kör iTunes hela tiden genom hörlurar och ut genom förstärkaren, låter kanon !

Jag håller med. Vet ingen med mac som någonsin har klagat på ljudet med itunes.. måste bero på att mac ÄR bättre

äh vafan.. kör winamp om det funkar bättre men klaga inte på itunes, för programmet är det inget fel på så länge man kör det på en bra dator

var hittade du den?

  • Medlem
  • 2004-09-09 22:30
Ursprungligen av Massimilliano:

var hittade du den?

www.phuxxx.com/~midas/foo_pod.zip

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=19156

  • Oregistrerad
  • 2004-09-09 23:09

Med bra högtalareoch ljudkort är detta inga problem med iTunes....dock vill jag nog ha tilläget man kunde lladda ned

//C

Men jag har ju alla mina låtar i windows media player, läser dom där programmen av medieinformationen eller måste man skriva upp alla igen, jag har nämligen en jävla röra i själva min musik men jag har sorterat det med hjälp av medieinfo.... (lite väl segt att byta namn på 5k låtar...)

Jag har windows och ganska dålig dator så ska jag ha winamp eller foo_pod

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-10 08:14
Ursprungligen av Villsen:

Men jag har ju alla mina låtar i windows media player, läser dom där programmen av medieinformationen eller måste man skriva upp alla igen, jag har nämligen en jävla röra i själva min musik men jag har sorterat det med hjälp av medieinfo.... (lite väl segt att byta namn på 5k låtar...)

Jag har windows och ganska dålig dator så ska jag ha winamp eller foo_pod

iTunes ska du ju använda. Det bästa, snyggaste, enklaste.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-13 16:47

men varför skorrar ljudet då? jag kan ha volymen i itunes på max halv volym, ändå skorrar det. var likadant på pc som det är på mac

1
Bevaka tråden