Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

åh,,avbeställa?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej hej!

jag beställde en ipod 20g från apple store idag.
jag hittade sen till ert forum och insåg att det var ganska klantigt av mig. jag har ingen som helst lusta att sitta och vänta en månad eller två för något som jag betalar så bra för.
så jag tror att jag har bestämt mig för att avbeställa.
frågan är alltså:

hur gör jag det?

hur lång tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?

detta riktar sig naturligtvis till folk som har avbeställt och har lite "know how"

tacksam för lite hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-11 20:44

Ring Apple på måndag och avbeställ, det tar minst 5 bankdagar innan du får dina pengar tillbaka.
Numret hittar du i det mailet du fick när du beställde iPodden.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2004-09-12 14:43

Vadå vänta?

Jag köpte bl a en iPod för en månad sen genom Apple Store. Allt levererat på 5 dagar (onsdag till måndag). Så vadå vänta månader?

Betalningen dras enligt Apple Store den dag som de sänder från fabrik (när fraktföraren tar över produkten) om man betalar med kort.

  • Medlem
  • 2004-09-12 17:12

Läs igenom topics om leveranser så ser du att det är ett jävla strul, men kul för dig att du fick dina grejer så snabbt då,

  • Medlem
  • 2004-09-12 18:17

om jag va dej skule jag först leta efter en afär som har den ipod om du ex vill ha ipod 40gb med 4g så är det lika bra att köpa på applestor för jag har inte hitat en enda internet butik i sverige som har den så kolla runt lite inan du avbesteler den, plus om du besteler på apples butik så får du bestema vad det ska stå på backsidan det erbjuder ingen anan butik free :).. jag skelv ska köpa min första ipod 40gb 4g slutet på månaden väntar bara på csn pengarna. har sålt 3 mobiler dena månad bara för att ha råd med min pod

Ursprungligen av virreslirre:

hej hej!

jag beställde en ipod 20g från apple store idag.
jag hittade sen till ert forum och insåg att det var ganska klantigt av mig. jag har ingen som helst lusta att sitta och vänta en månad eller två för något som jag betalar så bra för.
så jag tror att jag har bestämt mig för att avbeställa.
frågan är alltså:

hur gör jag det?

hur lång tid tar det innan jag får tillbaka mina pengar?

detta riktar sig naturligtvis till folk som har avbeställt och har lite "know how"

tacksam för lite hjälp.

För 2 veckor sen så hade teknikmagasinet i Kista Centrum 2 iPod 4G 40GB inne.. Så gå till affärer som har iPod i sortimentert och kolla om de har nån hemma!

ska göra det. det blir phonelinefrenzy i morgon vid tio tiden.. ska ha en om det så är det sista jag gör och jag ska ha den i morgon.
tack för hjälpen. jag rapporterar på den här tråden när mission är acomplished.

HAHAHA!!!!
fan vad glad jag är. ringde apple och avbeställde, inga probs. ringde sen pixmania.com och beställde en med expressleverans med dhl. får den i morgon, eller om jag har otur, på onsdag.
sweet deal. kostade 200 spänn mer än på applestore men det är ju peanuts om man slipper vänta.

tack för stödet killar och tjejer!

lungt, allt för dig

RAPPORTEN::::
ahh. nu har jag packat upp den. bara själva emballaget är nog det flashigaste jag har sett, någonsin. allt är förpackat i små trevliga "portionsförpackningar". mycket mycket dreggel vid denna tidpunkt...
när jag väl får upp den lilla ipoden så slår det mig att detta är nog den mest arbetade och stylade pryl jag någonsin ägt.
jag håller på att installera det lilla kalaset nu och allt går som på räls.
det var väldigt länge sedan jag var så här upphettsad över en pryl.
den slummrande prylbögen börjar vakna...
ahhhh.....

föresten. får man med fjärrr, dock, kablage och väska om man köper från applestore?

inte fjärr o väska..

1
Bevaka tråden