Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes på Windows

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som alla vet är iTunes för Windows rätt jobbigt eftersom man t ex inte kan minimera den till meddelandefältet (=bredvid klockan) och eftersom det inte finns några globala kortkommandon för att t ex pausa eller byta låt. Eftersom det inte verkar finnas, åtminstone inte när jag googlar, någon plugin som fixar detta på ett bra sätt (jag hittade en ful som krashade och en som verkar bra, men vars hemsida är nere) så tänkte jag göra en. Jag kommer köra stenhårt på iTunes minimalism, dvs inte erbjuda så många inställningsmöjligheter, typ att kortkommandona är låsta och inte går att byta osv. Vad tycker ni er sakna i iTunes som man skulle kunna lösa med en plugin? Det jag tänkt hittills är:

* Globala kortkommando för play/pause och nästa låt. (Dvs iTunes behöver inte vara aktivt.)

* Att iTunes-fönstret minimeras till meddelandefältet när man minimerar alt. stänger det

* KANSKE: Att det inte står iTunes utan låtnamn i aktivitetsfältet (alltså om meddelandefältsminimeringen blir när man stänger, annars syns det ju inte där alls..)

Vad saknas? Funktioner som att rensa låtlistor från döda filer kommer inte komma med, eftersom det är smidigare med små scripts för sådant.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-09-11 23:11

Att kunna använda "snabbknappar" på tangentbordet när iTunes inte är "highlightat".

Ursprungligen av Legolas:

Att kunna använda "snabbknappar" på tangentbordet när iTunes inte är "highlightat".

Det var det jag menade med kortkommandon.. jag har nu ändrat i mitt inlägg så att det blir tydligare..

Ursprungligen av Legolas:

Att kunna använda "snabbknappar" på tangentbordet när iTunes inte är "highlightat".

Det funkar väl ändå nu? Jag gör jag ju hela tiden.

Ursprungligen av mindjiver:

Det funkar väl ändå nu? Jag gör jag ju hela tiden.

Hur gör du då?

Jag tror att Samurize har iTunes kontroller som går att ladda ner...

Ursprungligen av Kellogs:

Jag tror att Samurize har iTunes kontroller som går att ladda ner...

Vad har det med saken att göra?

Att då kan du få precis det du var ute efter förutom minimera till taskbaren...har du testat Ctrl + m
fin minimering anser jag.

Ursprungligen av Kellogs:

Att då kan du få precis det du var ute efter förutom minimera till taskbaren...har du testat Ctrl + m
fin minimering anser jag.

Hur hjälper det mig att pausa en låt när jag är i ett annat program?

Skitsamma

Jag tycker iTunes ska försvinna från taskbaren när man trycker Ctrl+M och får upp minispelaren.

1
Bevaka tråden