Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ingen kontakt med USBsladden :(

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod (nyaste modellen) mountas inte alls när jag använder USB2-sladden.
strömmen laddas., det är allt.

någon mer som har problemet eller vet vart jag skall vända mig.
Apples hemsida är inget vidare på att ge svar på det.

Vad kör du för systemversion? Du behöver 10.3.4 eller senare.

Har du kört systemuppdateraren så du har nyaste versionerna av allt?

Dessutom är FireWire snabbare än USB2, så varför köra USB2?

för att laddaren kör på firewire och när jag har ipoden till stereon så vill jag gärna ladda.
dessutom SKALL sladden funka.

klart jag har senaste av allt.
det har inte funkat sedan jag uppdaterat :/

  • Medlem
  • 2004-09-14 07:16

samma för mig
skit jobbigt har ingen aning vad som hänt?

Ursprungligen av Helge:

samma för mig
skit jobbigt har ingen aning vad som hänt?

Du har inte hört av dig till Apple?

usb2 är snabbare än fw..

Ursprungligen av it_kid:

usb2 är snabbare än fw..

Har för mig att det inte stämmer i praktiken. Dessutom lär USB2 vara mer processorkrävande etc.

Ursprungligen av it_kid:

usb2 är snabbare än fw..

Teoretiskt sett, om man bara kollar på bandbredd. Men USB-specifikationen innebär att den måste göra paus ibland i överföringen för att skicka ny information om överförningen, FW däremot har en "handskakning" i början av överföringen och pumpar sedan bara iväg data. Därav blir FW dessutom mindre processorkrävande.
FYI: http://www.g4techtv.com/freshgear/features/39129/USB_20_Versus_FireWire.html

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Teoretiskt sett, om man bara kollar på bandbredd. Men USB-specifikationen innebär att den måste göra paus ibland i överföringen för att skicka ny information om överförningen, FW däremot har en "handskakning" i början av överföringen och pumpar sedan bara iväg data. Därav blir FW dessutom mindre processorkrävande.
FYI: http://www.g4techtv.com/freshgear/features/39129/USB_20_Versus_FireWire.html

Bra! Slå hål på myten en gång för alla!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 13:25
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Teoretiskt sett, om man bara kollar på bandbredd. Men USB-specifikationen innebär att den måste göra paus ibland i överföringen för att skicka ny information om överförningen, FW däremot har en "handskakning" i början av överföringen och pumpar sedan bara iväg data. Därav blir FW dessutom mindre processorkrävande.
FYI: http://www.g4techtv.com/freshgear/features/39129/USB_20_Versus_FireWire.html

Ja sant, men USB 2.0 sladden som finns tilla alla pods, har samma överföringshastighet som deras FW, men det beror på att de har skickat med en grymt slö FW sladd

//C

galet ordval. sorry

och nu funkar usbsladden igen. Ev. pga senaste uppdateringen?

  • Medlem
  • 2004-09-14 23:48

jag har också problem med min 3g ipod.
den mountas inte via fw, men via usb.
den laddas via fw däremot.
jag har andra enheter på fw som fungerar utmärkt.
har testat play/menu restart och jag har kört en diskkontroll.

riktigt frustrerande.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 13:23
Ursprungligen av jayko:

jag har också problem med min 3g ipod.
den mountas inte via fw, men via usb.
den laddas via fw däremot.
jag har andra enheter på fw som fungerar utmärkt.
har testat play/menu restart och jag har kört en diskkontroll.

riktigt frustrerande.

DEt gamla usb felet, det är något fel på en stort antal iPods som sägs komma från shanghai, min första var en av de, jag lämnade in den och fick en helt ny.

//C

En fråga som dök upp hos mig, kan man köra USB1.1 till iPoden? Har inge annat, och det våre ju jobbigt att behöva gå 10 meter till någon annans dator bara för att synca ipoden

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-15 08:35
Ursprungligen av thrawn:

En fråga som dök upp hos mig, kan man köra USB1.1 till iPoden? Har inge annat, och det våre ju jobbigt att behöva gå 10 meter till någon annans dator bara för att synca ipoden

Man kan köra med USB1.1, men det kommer att gå lååångsamt.

Ursprungligen av Spyder:

Man kan köra med USB1.1, men det kommer att gå lååångsamt.

aja, det gör inte så mkt... Jag ska köpa ny dator inom kort, så det är lugnt...

EDIT: ähh, eftersom jag inte har behov av att fylla den direkt utan bara lägga in mina album kommer det bara ta 1,2 timmar, visserligen teoretisk hastighet, men det gör inget...

1
Bevaka tråden