Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta batteri på ipod generation 2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att den här tråden har kommit upp tidigare. men jag vet inte vad jag ska göra?
Jag har köpt ett nytt ipod batteri. Sedan har jag bara hitat en beskrining till den men den gäller bara gen 1. i med att de inte är lika danna
problemet är att man kan inte ta bort metall stycket för att firewire porten är ett håll i metall styket och samma sak gäller med hörlurar porten. Är det någon som har en beskrivning för gen 2 byte av ett ipod batteri eller kanske har en egen beskrivning

/Tack på förhand

/Rasmus

Det är inte så svårt. Se till att lossa den motsatta (nedre) kortsidan och båda långsidorna, sedan lyfter du ur iPoden bakåt. Då behöver du inte lossa något vid porten/utgången.

Annars har nya numret av Mp3 För Alla en guide till batteribyte i G2.

jo men att få ljudporten är det som inte går..
fire wiren går..

Den sitter i vägen när man ska trycka bakåt.. sen när man har fått upp locket så sitter det inga sladdar på metall höljet som det gör på generation 3?

eller är det som första generationen..
jag vet inte riktigt hur hårdhänt man ska ha. det är svårt att veta om man gör sönder något i ipoden om man drar eller trycker för mycket?

vad tror du?

Nu minns jag inte riktigt hur jag gjorde men försök att lossa vid ljudporten genom att kolla vad som håller emot. Det finns inga sladdar alls under metallskalet, det är bara lyfta av det. Den enda sladd du behöver bry dig om är den som ansluter batteriet.

det gick att byta och fungerade

men felet som var inann löste sig inte ändå

Tack

/Rasmus

Ursprungligen av Sophisto:

det gick att byta och fungerade

men felet som var inann löste sig inte ändå

Tack

/Rasmus

Vad var felet? Hur gjorde du?

Det är så att när du sätter in den i idapptern eller datorn så står det bara ok to disconnect.

sedan har jag testat play +menu

men jag har inte testat fire wire på någon annan dator

för det kanske är fel på fire wire korten

men om det är det som är fel borde det ju komma upp på addaptern

och ska det ju inte stå..

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 15:03

Kan du beskriva felet igen Sophisto?

Mvh Markus.

  • Medlem
  • 2004-09-15 15:29

har presis gjort ett inläg om hur man bytter batteri på Gen 1 och 2 kolla in http://www.ipod.se/forum/showthread.php?p=352194#post352194

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 16:07

Instruktioner för alla modeller, med bilder, finns oxå här.

  • Medlem
  • 2004-09-15 16:29

men min är på svenska

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 21:54

För att utesluta det du sa, är det ju bäst att testa den i en annan dator med firewire.

1
Bevaka tråden