Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska det ta så här lång tid?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-09-12 11:57

Nu är de pengarna som drogs från kontot när jag beställde tillbaka på kontot? Vad fasen sysslar de med?

Ursprungligen av Midas:

Nu är de pengarna som drogs från kontot när jag beställde tillbaka på kontot? Vad fasen sysslar de med?

dom kollade bara så att du hade råd....

Det går till så. Pengarna kommer att dras när grejerna skickas.

  • Medlem
  • 2004-09-12 13:41

Hehe okej. Aja, bara att börja vänta igen.

Ge Mig Min Ipod!

efter att ha läst tråden här så bestämde jag mig för att avbeställa min. ska ringa dem i morgon, beställde i går. kan fan inte vänta så länge. ska tjacka den på macademin eller macoteket eller pixmania.. vem an som helst som har den i lager...

  • Medlem
  • 2004-09-12 18:30

om du tänker köpa en pod med 4gen på macoteket så får du nog vänta länge dom vet inte ens när dom kommer få in den, och jag tror faktist att apple prioreterar sina kunder i första hand en senda en hög till ett företag i sverige...

det enda jag är orolig över från jag har bestält min pod från apples butik tills dom tar pengarna hur fan ska jag kuna låta bli att använda dom :-/.. vill helre att apple drar pengarna direkt när jag bestäler

Ursprungligen av virreslirre:

efter att ha läst tråden här så bestämde jag mig för att avbeställa min. ska ringa dem i morgon, beställde i går. kan fan inte vänta så länge. ska tjacka den på macademin eller macoteket eller pixmania.. vem an som helst som har den i lager...

Ursprungligen av Golab:

om du tänker köpa en pod med 4gen på macoteket så får du nog vänta länge dom vet inte ens när dom kommer få in den, och jag tror faktist att apple prioreterar sina kunder i första hand en senda en hög till ett företag i sverige...

det enda jag är orolig över från jag har bestält min pod från apples butik tills dom tar pengarna hur fan ska jag kuna låta bli att använda dom :-/.. vill helre att apple drar pengarna direkt när jag bestäler

mhh. dem har redan tait mina pengar men jag ska ringa dem i morgon och be att få tillbaka dom..
jo,, macoteket sa att dem skulle få på tisdag.. men han trodde att alla var bokade redan dock.
men pixmania och macademin ska ha. ska ringa dem i morgon.
wish me luck

  • Medlem
  • 2004-09-12 16:32

Ja, du bor i Spånga. Måste vara enklare att hitta än här nere i Skåne.

ja just det. det står ju på apples sida 5-8 dagars leverans. det framgår ju inte så tydligt att det är efter dom har skruvat ihop ipoden. kommer ta cirkus 2 veckor om det inte blir förseningar. alldeles för länge.
helt sjukt att man ska behöva känna sig helt tacksam när man väl har fått tag i en.. blir sur bara jag tänker på det.

kan bara säga att jag är GRYMT trött på detta väntande, nu har min iPod legat i Luxemburg sedan den 8:e september och detär fem dagar sedan... ringde apple och frågade var det var frågan om, det är nu 10 dagar sedan den skickades ifrån lagret. dom svarade att dom inte visste men skulle försöka få den skickad ifrån Luxemburg idag... fan, masigt att vänta på detta..

kommer säkert inte att komma till mig denna vecka heller... åh jag blir så trött på detta. fattar dom inte att dom borde få massa nöjdare kunder om dom har snabbare leverans? detta är pinsamt för apples del enligt mig. ett sånt stort företag borde kunna leverera på högst en vecka, så mycket pengar som dom har i fickorna..

  • Medlem
  • 2004-09-13 13:53

Riktigt dåligt. Ska bli mycket intressant att se om min skickas på onsdag som är sista dagen på "on or before"-datumet.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-13 15:32

Fy fan! Det verkar inte kul det där med leveranstiden.. jag köpte min beg så jag märkte inte av nåt sånt men jag håller med om att det är riktigt dåligt av apple.

JAAAAAA! nu fick jag ett mail av apple, nu har dom äntligen gett försändelsen till TNT.

  • Medlem
  • 2004-09-13 15:41

Kul att höra!

såg detta på TNTs trackingsida nu:

Pick up date 13 Sep 2004
Destination Stromstad
Delivery Date 13:00, 15 Sep 2004
Signatory Kenneth B
Date Time Location Status
15 Sep 2004 13:00 Gothenburg Delivered
14 Sep 2004 07:11 Gothenburg Onforwarded For Delivery
14 Sep 2004 05:13 Gothenburg Import Received
14 Sep 2004 00:51 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 Sep 2004 23:14 Eindhoven Shipped From Originating Depot
13 Sep 2004 22:11 Kolding Change Of Delivery Address
13 Sep 2004 20:16 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

varför står det delivered? jag bor ju inte i göteborg? jag bor i strömstad och det har ännu inte kommit någon ipod hit.. fattar inget jag..

  • Medlem
  • 2004-09-15 14:58

faktum är när man söker på tnts sida så fins det en tjangs att det är flera personer som har samma packet nr som du så va det när jag fick min g5 un drade varför min g5 blev levererad till japan men sen ringe jag up tnt då förklarade dom så du kanje har samma grej som jag hade. tnt har typ 8 sifror på backeten tror jag och beronde på det så kan det va flera som har samma pack nr men det brukar visas på tnt sida då när man söker efter packet

  • Medlem
  • 2004-09-15 15:05

Hmm, min är inte ens skickad ännu. Orkar inte avbeställa låter det vara, kommer väl om tre veckor.

jag tycker fortfarande det är konstigt... varfrö ska man ge ut samma nummer till folk?

  • Medlem
  • 2004-09-15 15:33

tror det va nåt med deras system klarade bara av 8 sifror eller nåt så det blir så när dom har många pack åkande omkring på jorden.. tror det va nåt med systemet

Ursprungligen av JEENYUS:

jag tycker fortfarande det är konstigt... varfrö ska man ge ut samma nummer till folk?

bra system, eller inte.. ett företag som TNT borde ju har seriösa grejer?

Fick min idag, inga problem alls, TNT skötte sig bra, det var Apple som tog tid på sig...

LOL, ringde till TNT nu, dom säger att dom har levererart den till någon i Strömstad som heter Kenneth. jag svarade: vad konstigt, för det första har jag inte fått min leverans, för det andra heter jag inte Kenneth, jag heter Johannes. Dom svarade: oj då, detta måste vi kolla upp, vi återkommer strax.

hmmm?

  • Medlem
  • 2004-09-15 15:43

he nästa gång du bestäler glöm inte skirva dör numret du har med LOL

Ursprungligen av JEENYUS:

LOL, ringde till TNT nu, dom säger att dom har levererart den till någon i Strömstad som heter Kenneth. jag svarade: vad konstigt, för det första har jag inte fått min leverans, för det andra heter jag inte Kenneth, jag heter Johannes. Dom svarade: oj då, detta måste vi kolla upp, vi återkommer strax.

hmmm?

Ursprungligen av Golab:

he nästa gång du bestäler glöm inte skirva dör numret du har med LOL

dörrnummret? jag har adresserat leveransen till mitt jobb där jag står nu, det är en golfaffär. jag har angivit mitt jobbs adress som leverans adress...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-15 15:43
Ursprungligen av JEENYUS:

LOL, ringde till TNT nu, dom säger att dom har levererart den till någon i Strömstad som heter Kenneth. jag svarade: vad konstigt, för det första har jag inte fått min leverans, för det andra heter jag inte Kenneth, jag heter Johannes. Dom svarade: oj då, detta måste vi kolla upp, vi återkommer strax.

hmmm?

Jag ska leta upp ritningarna till en rörbomb så du kan lugna ned dig.

sedan så skickar vi ett "paket" till de nästa vecka. nä du fått dina saker.

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Jag ska leta upp ritningarna till en rörbomb så du kan lugna ned dig.

sedan så skickar vi ett "paket" till de nästa vecka. nä du fått dina saker.

//C

pahahaha

hoppas dom löser detta. VILL HA IPODEN IDAG

  • Medlem
  • 2004-09-15 16:14

dom är inte så svåra att göra men rekomenderar mer napalm
har lite mer livs lengd

Ursprungligen av Archduk3:

Jag ska leta upp ritningarna till en rörbomb så du kan lugna ned dig.

sedan så skickar vi ett "paket" till de nästa vecka. nä du fått dina saker.

//C

Ursprungligen av JEENYUS:

LOL, ringde till TNT nu, dom säger att dom har levererart den till någon i Strömstad som heter Kenneth. jag svarade: vad konstigt, för det första har jag inte fått min leverans, för det andra heter jag inte Kenneth, jag heter Johannes. Dom svarade: oj då, detta måste vi kolla upp, vi återkommer strax.

hmmm?

men WTF

om dom nu HAR lämnat din ipod till någon annan så måste han juh fejkat dit en namnteckning eller nått liknande = han har begått ett brott.

har jag fel eller ?

  • Medlem
  • 2004-09-15 19:00

tnt är flumiga troligen kollade dom inte signaturen när han skrev under

Ursprungligen av skummis:

men WTF

om dom nu HAR lämnat din ipod till någon annan så måste han juh fejkat dit en namnteckning eller nått liknande = han har begått ett brott.

har jag fel eller ?

Bevaka tråden