Ni vet hur det är. Man har köpt en ny leksak som man längtat efter. Den är perfekt.
Och så upptäcker man ett litet, litet skönhetsfel. Men blir helt besatt. Ska man felanmäla? Är det normalt att det ser ut på det viset? Är man överdrivet petig?
Vad vet jag, men jag har precis fått min 20GB iPod 4G. Den är underbar. Men jag upptäckte en skum sak med skärmen.
Om jag kikar på displayen från sidan med väldigt liten vinkel, så liten att man inte riktigt kan läsa texten. Då ser jag en "rand" över skärmen. Den är placerad precis i mitten av skärmen och går från nederkanten till överkanten.
Det är inte själva LCD-displayen, utan snarare i den transparenta plasten. Det är som mest tydligt om jag tittar från nederkant eller överkant. (Om ni fattar.) Och precis som med de riktigt små, men irriterande bucklorna på bilen, så ska man ha motljus när man kollar.
Är jag ensam om detta? Eftersom "randen" är så perfekt centrerad så misstänker jag att det är en generell misfeature, snarare än ett regelrätt fel. Men är det ett fel, och jag har rätt att få det åtgärdat, så vill jag självklart det.