Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska det ta så här lång tid?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .

JEENYUS: Grattis Strömstadbo!

hahaha.. stackars dig. nu sitter nån kenneth och tafsar girigt på din ipod.. det hade varit roligt om han hette kenneth också..
jag fick min igår. fick vänta 27 timmar på min, inte så pjåkigt.
för mina 3400 fick jag fjärr, docka och väska samt liten smidig påse att ha den i.
fan vad glad jag är.
ring och fråga kenneth om han bor i husvagn... alla kennethar brukar göra det.

  • Medlem
  • 2004-09-15 18:04

ööö vilken pod köpte du?. följer allt det med om jag köper en ipod 40gb ?.. och när tnt kommer och hemtar den så vägrar han upna husvagns dören eller han låsas som att inte är hemma

Ursprungligen av virreslirre:

hahaha.. stackars dig. nu sitter nån kenneth och tafsar girigt på din ipod.. det hade varit roligt om han hette kenneth också..
jag fick min igår. fick vänta 27 timmar på min, inte så pjåkigt.
för mina 3400 fick jag fjärr, docka och väska samt liten smidig påse att ha den i.
fan vad glad jag är.
ring och fråga kenneth om han bor i husvagn... alla kennethar brukar göra det.

JA!! nu har jag fått den, laddar den nu, står så sött i dockan.. kan säga en sak: JAG ÄR KÄR

Appletrack... Tjena.

Ursprungligen av JEENYUS:

JA!! nu har jag fått den, laddar den nu, står så sött i dockan.. kan säga en sak: JAG ÄR KÄR

Jag fick också min iPod idag. En 20GB med gravyr. Beställd 6 september. Beräknat leveransdatum 15 sept.. Gissa om jag blev glad när jag fick meddelande om att den skeppats redan 9 september.

Efter det har jag i det närmaste varit beroende av att kolla shippingstatus i Apple Store och via Appletrack. Det visade sig att grejorna stannade ganska länge i Shanghai. Sedan ett par dagar har det varit Luxemburg.

Idag på jobbet blev jag lite besviken när det rapporterades att den fortfarande var i Luxemburg. Döm om min förvåning när min fru ringer och säger att jag har fått paket. Min iPod.

Kikade på leveransstatus igen. Fortfarande Luxemburg, både hos Apple och hos Kuhne&Nagel. Märkligt.
Någon TNT-tracking har jag aldrig lyckats få fram.

Så alla ni som sitter och kollar leveransstatus: Tappa inte sugen. Ibland kommer tomten tidigt!

Ursprungligen av Archibold:

Jag fick också min iPod idag. En 20GB med gravyr. Beställd 6 september. Beräknat leveransdatum 15 sept.. Gissa om jag blev glad när jag fick meddelande om att den skeppats redan 9 september.

Efter det har jag i det närmaste varit beroende av att kolla shippingstatus i Apple Store och via Appletrack. Det visade sig att grejorna stannade ganska länge i Shanghai. Sedan ett par dagar har det varit Luxemburg.

Idag på jobbet blev jag lite besviken när det rapporterades att den fortfarande var i Luxemburg. Döm om min förvåning när min fru ringer och säger att jag har fått paket. Min iPod.

Kikade på leveransstatus igen. Fortfarande Luxemburg, både hos Apple och hos Kuhne&Nagel. Märkligt.
Någon TNT-tracking har jag aldrig lyckats få fram.

Så alla ni som sitter och kollar leveransstatus: Tappa inte sugen. Ibland kommer tomten tidigt!

Ah! Det låter precis som min beställning. På pricken, samma datum och allt.
Jaha...jag då, ska inte jag också få någon. Kollade "tracken" och där stod det att den hade anlänt till Luxemburg med 15:de (Idag). Märkligt att det kan skilja så mycket på två exakt likadana beställningar.

Jag vill också ha min i dag!

Grattis

  • Medlem
  • 2004-09-15 19:35

Vad fan är det för fel? Varför får alla innan mig när de beställer samtidigt eller efter?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-09-15 22:07
Ursprungligen av Midas:

Vad fan är det för fel? Varför får alla innan mig när de beställer samtidigt eller efter?

Jag beställde samma datum som du Midas och idag fick jag ett mail från Apple om att nytt beräknat leveransdatum är den 20:e... inte 15:e som det var från början.
Börjar tappa mitt förtroende för herrarna på Apple.

  • Medlem
  • 2004-09-15 22:51

Yep, fick det nu också såg jag. Verkar som de med gravyr kommer från något annat håll... Är i Stockholm över helgen så jag ska ta och se om jag kan hitta en där. Riktigt dåligt detta.

  • Medlem
  • 2004-09-15 22:54
Citat:

Bästa Apple Store-kund!,

Tack för att du handlar hos Apple Store.

Efterfrågan på den produkt du beställt har varit högre än väntat. Vi kommer att
leverera så fort det bara är möjligt, men vi kommer tyvärr inte att kunna möta det
uppskattade leveransdatum som vi gav dig tidigare. Vi uppskattar nu att vi kommer
att skicka din beställning den 20:e September 2004.

Tänk på att produkttillgängligheten snabbt kan förändras och att det kan hända
att din beställning kan skickas iväg mycket tidigare än förväntat.

Ditt företag är mycket viktigt för oss, och vi ber om ursäkt för de eventuella besvär
denna försening leder till.

När beställningen har skickats, får du ett e-postmeddelande som bekräftar detta.
Meddelandet hjälper dig att följa upp beställningen.

Många frågor om köpta produkter besvaras på Apple Stores webbplats för kundservice
på adressen: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore

Vänliga hälsningar,
Apple Store

Hejja!

  • Medlem
  • 2004-09-15 23:00

Erken när din pod kommer till dej kommer du få en orgasm tror nestan alla får det i deta forum verkar så lol

Ursprungligen av Midas:

Hejja!

  • Medlem
  • 2004-09-15 23:05

Förmodligen. Fast egentligen är det inte SÅ farligt. De har faktiskt sagt att den kan skickas så sent som den 15:e och nu blev det tre arbetsdagar extra. Men det känns förjävligt i alla fall, sepciellt när den dimper ner hos andra... Hmm. Usch. Fan. Blä. Ge mig min iPod!

  • Medlem
  • 2004-09-15 23:20

HAHAH hel bara salt i hans sår tror du han inte redan mår dåligt för nåt snuskig gube som bor i en husvagn har pilat på den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-16 11:28

Hmm... Apple och sina j*%la leveranstider!!!
Jag beställde min 40GB den 31 aug och har inte sett röken av den ännu
Den 11:e fick jag ett mail där det stod att iPoden lämnat fabriken och detta dök upp på trackingsidan. Sedan dess har det självklart inte hänt något mer.

14 sep 04 --- 32 05 --- Flight Booked, Apple, Shanghai
11 sep 04 --- 30 60 --- departed from product source, Kuehne & Nagel Shanghai
11 sep 04 --- 05 00 --- boxes scanned, Kuehne & Nagel Shanghai
11 sep 04 --- 00 05 --- Data received from supplier, Apple, Shanghai
11 sep 04 --- 30 64 --- Departed from source

Går det bara transportplan en gång i veckan från Shanghai eller varför bokar de transport 3 dagar efter att iPoden lämnat fabriken!?

Nää, skärpning Apple! Jag beställde en DV-kamera från en affär i Shanghai och den levereades till min dörr på 3 dagar, så det går leverara fort om man vill!

Så här ser det ut hos mig:

15 sep 04 30 10 departed direct Apple, Shanghai
11 sep 04 32 55 flight departed Apple, Shanghai
11 sep 04 32 05 Flight Booked Apple, Shanghai
09 sep 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
09 sep 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
09 sep 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai
09 sep 04 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai

Och hos Apple så här:

Shipment Picked Up (CNSHA02) 09 Sep 2004 12:03
Depart Terminal SHANGHAI, SH, CN 10 Sep 2004 17:55
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Sep 2004 15:21

  • Medlem
  • 2004-09-17 10:05

Ringde Apple igen och min är tydligen på väg att skickas - äntligen. De sa också att Kuehne & Nagel är riktigt dåliga på att tala om var paketet är någonstans.

  • Medlem
  • 2004-09-17 12:11

om dom hade sent fel så skule det va dagens höjdpunkt för mej

Ursprungligen av Midas:

Ringde Apple igen och min är tydligen på väg att skickas - äntligen. De sa också att Kuehne & Nagel är riktigt dåliga på att tala om var paketet är någonstans.

  • Medlem
  • City
  • 2004-09-17 12:45

Skall beställa min ipod idag fast då men en himla drös av tillbehör (ryggsäck mm), var inne och fipplade på deras site med beställningar och såg att vissa grejor kunde ta 3-4 veckor att "sätta ihop".

Skall ringa och beställa, hur stora är oddsen att jag får grejorna inom ett par veckor?

  • Medlem
  • 2004-09-17 13:32

1 på 100

  • Medlem
  • 2004-09-17 15:02

Kraspor

Siba har i lager. Visserligen får du betala frakt då men...

  • Medlem
  • City
  • 2004-09-17 23:00
Ursprungligen av Midas:

Kraspor

Siba har i lager. Visserligen får du betala frakt då men...

Vet om att det finns alternativa återförsäljare för Ipod och ALLA säljer den för överpriser (vissa mer än andra), vilket känns pinsamt för att dom skall kunna knappa in några extra hundralappar. Bättre att dom hackar på apple istället för oss konsumenter.

Men åter till mitt inlägg, jag skulle beställa en himla massa tillbehör och ryggsäck mm så Siba hade inte gått ändå :/

Får väl ställa in mig på 4 veckor då eftersom det var 1 på 100

  • Medlem
  • 2004-09-17 15:56

jaaaaa.... äntligen fick jag min ipod! beställde 27e augusti och fick den idag, 17e september. Lite väl lång tid tycker jag allt, men jag är glad ändå

  • Medlem
  • 2004-09-17 18:10

Jag köpte en på SIBA i stället, när jag kommer hem står de att min är på väg att skickas i ett mail, haha. Är väl knappast några problem för dem att få ut den till någon annan i stället för mig men vi får väl se vad som händer eftersom det inte finns några pengar på mitt konto.

  • Medlem
  • 2004-09-17 18:16

förädare inget got kommer från siba det ska vara onoff

Ursprungligen av Midas:

Jag köpte en på SIBA i stället, när jag kommer hem står de att min är på väg att skickas i ett mail, haha. Är väl knappast några problem för dem att få ut den till någon annan i stället för mig men vi får väl se vad som händer eftersom det inte finns några pengar på mitt konto.

  • Medlem
  • 2004-09-17 18:29

Haha. Det är säkert något fel på den då.

Undrar om det blir något strul nu.. När jag snacka med Apple i dag så sa jag något i stil med; "Men om det inte finns några pengar så skickas den väl inte? - Nej".

  • Medlem
  • 2004-09-17 23:21

Siba är faktiskt billigare än Apple, hela 5:-.

  • Medlem
  • 2004-09-17 23:48

har du räknat med apples student rabat då?

Ursprungligen av Midas:

Siba är faktiskt billigare än Apple, hela 5:-.

Ah! Fick min idag.

Jag saknar ord, det är allt jag kan säga.

Tog föresten 11 dagar med gravyr.

någon som vet hur det funkar med transporter på helger från företag som skickar varor internationellt? har chaufförerna ledig på helgen eller skickas saker under helger också?

Bevaka tråden