Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stulen iPod

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 14:28

Jaha, så var det inbrott hos min kompis där vi LAN:ade varpå våra datorer blev stulna, plus min iPod Mini. Hur ska jag gå tillväga nu för att få en ny? Jag har ju garanti kvar och så, ska jag ringa Apple eller hur ska jag gå tillväga?

All hjälp uppskattas..

öh
kontakta polis + försäkringsbolag?

hur fan kunde det bli stulet?

• Medlem
  • 2004-09-19 15:18

Du får ingen ny från Apple inte. Garantin täcker endast fel på produkten, inte stöld så gör som Jeenyus säger, kontakta polis och försäkringsbolg.

Om du har registrerat den så kan du ju försöka få Apple att höra av sig om nån försöker göra något med den.

• Medlem
  • 2004-09-19 17:52
Ursprungligen av DrRotmos:

Om du har registrerat den så kan du ju försöka få Apple att höra av sig om nån försöker göra något med den.

Jag blir lite sugen på att rycka ut....

Stöld av apple produkter rubricerar jag genast som Grov stöld oavsett det ekonomiska värdet på produkten ifråga... ser mycket allvarligt på sådan brottslighet.

Ursprungligen av Arkie:

Stöld av apple produkter rubricerar jag genast som Grov stöld oavsett det ekonomiska värdet på produkten ifråga... ser mycket allvarligt på sådan brottslighet.

Tror du dom ser likadant på det på polisstationen, eller tror du det blir nått i stil med "Hörru grabben, vi är upptagna med riktiga brott. Vi har inte tid med din lilla MP3-spelare..."

• Medlem
  • 2004-09-19 20:08
Ursprungligen av DrRotmos:

Tror du dom ser likadant på det på polisstationen, eller tror du det blir nått i stil med "Hörru grabben, vi är upptagna med riktiga brott. Vi har inte tid med din lilla MP3-spelare..."

Det kommer låta så här!

-Varsågod här får du en blankett att fylla i, sen kommer inre befäl fatta beslut om att ej inleda förundersökning eftersom det saknas spaningsuppslag. Ärendet kommer vara "avskrivet" innan du hunnit lämna stationen.

Någon som dock är viktigt är att lämna serienumret på ipoden så det förs in i systemet. Även om fallet är nedlagt så går det att söka efter detta serienummer om ipoden t ex skulle dyka upp i samband med en husrannsakan hos nån häleri tjyv. Utan detta serienummer så är den lost forever!!

Ursprungligen av Arkie:

Det kommer låta så här!

-Varsågod här får du en blankett att fylla i, sen kommer inre befäl fatta beslut om att ej inleda förundersökning eftersom det saknas spaningsuppslag. Ärendet kommer vara "avskrivet" innan du hunnit lämna stationen.

Någon som dock är viktigt är att lämna serienumret på ipoden så det förs in i systemet. Även om fallet är nedlagt så går det att söka efter detta serienummer om ipoden t ex skulle dyka upp i samband med en husrannsakan hos nån häleri tjyv. Utan detta serienummer så är den lost forever!!

lol

Berätta om det nya fina anmälningssystemet där det inte går att registrera en anmälan om inte brottsrubriceringen är entydig, dvs. en brottskod måste matas in för att anmälan ska kunna sparas, skrivas ut eller skickas vidaqre internt. Smart RPS, det minskar mängden anmälningar.

När det gäller brottskod för stöld av iPod står valet mellan stöld, grov stöld och misshandel (av ägarens mentala tillstånd). Hur ska anmälan klassas?

• Medlem
  • 2004-09-20 17:54
Ursprungligen av leonardo:

lol

Berätta om det nya fina anmälningssystemet där det inte går att registrera en anmälan om inte brottsrubriceringen är entydig, dvs. en brottskod måste matas in för att anmälan ska kunna sparas, skrivas ut eller skickas vidaqre internt. Smart RPS, det minskar mängden anmälningar.

När det gäller brottskod för stöld av iPod står valet mellan stöld, grov stöld och misshandel (av ägarens mentala tillstånd). Hur ska anmälan klassas?

Nya anmälningsystemet? Det vi använder härstammar från tidiga 80 talet. Användarvänligheten är därefter...

• Oregistrerad
  • 2004-09-20 18:28
Ursprungligen av Arkie:

hehehe Fan va coolt, vår egna Ipod snut..

Raptor

jag hoppas iaf att killen som stal den får ångest och förstår att han gjort fel och lämnar tillbaka den!
(önsketänkande)
lycka till!

• Medlem
  • Södertälje
  • 2004-09-20 18:16

Passar på och frågar här istället för att starta en ny tråd...

Om man inte tecknade en försäkring när man köpte en iPod, vad händer om den går sönder helt? eller blir stulen?
Kan man få en ny iallafall om man inte har tecknat en försäkring just för sin gulliga iPod?

• Medlem
  • 2004-09-20 18:32
Ursprungligen av Rodan:

Passar på och frågar här istället för att starta en ny tråd...

Om man inte tecknade en försäkring när man köpte en iPod, vad händer om den går sönder helt? eller blir stulen?
Kan man få en ny iallafall om man inte har tecknat en försäkring just för sin gulliga iPod?

Du har alltid ett års garanti och den försäkring man kan teckna förlänger nog den bara. Stöld brukar sällan ingå i dessa försäkringar utan det går på hemförsäkrningen.

• Oregistrerad
  • 2004-09-26 19:19

Jag har iaf kollat med försäkringsbolaget och de kmr täcka allting. Får gå och plocka ut en ny iPod när allt är klart (byråkrati )

Angående inbrottet..vi var alla ute på en fest då och sedan på krogen, så ngn vi känner har ju helt klart med saken att göra. Tyvärr. Nåja, rubbet blev stulet iaf och jag sätter mig på en tolv timmars tripp till Norge imorgon utan musik. Kul va?

1
Bevaka tråden