Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

i väntan på minin...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jepp jepp.. beställde ju en blå mini från webhallen i fredags...
gått och sett fram emot måndagen hela helgen, (skum feeling!)
jag har iallafall kommit fram till att jag sparat 600 spänn om jag köpt den direkt från apple, men samtidigt väntat 7-8 veckor på att den ska fara runt halva jorden...
till saken

här har jag suttit och funderat lite.. lite småfrågor har dykit upp i huvet här...
tex... jag hoppas VERKLIGEN att ipod mini är bakåtkompatibel med USB 1.1 och inte bara pallar 2.0? vissa har ju inte så hightech-datorer som alla andra :rolleyes:

och sen,... läste nånstans "är du PC-användare så MÅSTE du ha denna sladd med både firewire och usb 2.0" - varför? följer inte alla nödvändiga sladdar för uppladdning och överföring med i lådan från butiken? ack ack.. det är synd om oss pc-användare annars utan firewire....

edit: det dyker säkert upp fler "dumma frågor" i skallen på mig och jag hoppas att det är ok att jag frågar här på forumet efterhand som dom dyker upp?

edit2: det ingår ingen drulle-garanti tillexempel? elelr vad är de för nån försäkring som gäller? nu köper jag ju den genom webhallen... jag gissar att jag ska skicka den till webhallen och inte till apple, även om apple hade nån världsomfattande försäkring av nåt slag?

fyfan va långt detta blev.. hoppas nu nån orkar läsa allt och svarar på nån av minna frågor...

Jo då det funkar med 1.1 usb men det går ju som du säkert vet inte särskilt snabbt, du kommer nog inte över 1000kb/s men men....

  • Medlem
  • 2004-09-21 07:26
Ursprungligen av dempan:

Jo då det funkar med 1.1 usb men det går ju som du säkert vet inte särskilt snabbt, du kommer nog inte över 1000kb/s men men....

Det är faktiskt inte så farligt, rätt så acceptabel hastigethet med USB1.1. Förde över en 800 MB stor fil från en dator med Win2k och USB1.1, det tog kanske runt 20 minuter. Nu orkar jag nte räkna ut hur snabbt det är men jag anser det vara acceptabelt.

Kan iaf svara på din andra fråga på rak arm, det är en vanlig fabriksgaranti man får, vill du ha drulle ska du vända dig till ditt försäkringsbolag.

EDIT: Kan ju svara på din firewirefråga också på rak arm
USB kan ge 5v, firewire upp till 20v, men minin drar inte lika mycket som vanliga iPod, så då kan man enligt vad jag har hört använda USB för att ladda batteriet.

1
Bevaka tråden