Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skamligt Apple!!!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min 40GB 3G iPod gick sönder för två veckor sedan, med en vecka kvar på garantin. Ringde kundtjänst som lovade att skicka en ny. Den kom nu. Och är trasig. Istället för det fina klarblåa bakgrundsljuset har den ett "sjukligt" gult ljust istället... Besviken och förbannad är jag. Kan man kräva att få en splitterny, i kartong och allt? Istället för en refurbished..?

Jobbigt värre, bara att bita ihop och skicka tillbaka den också.

Ja, nu säger dom att UPS kommer imorgon eller på fredag... Vilket betyder minst en vecka av väntan till... Jag tycker det är skitdåligt...

Eeh va? Vad är det som är så skitdåligt?

Har nog aldrig varit med om så bra service från något företag jämfört med apple när det gäller support av tekniska prylar.

Det är skitdåligt att ersätta en trasig produkt med en trasig produkt? Vad är det du inte fattar?
Skärmen är GUL inte BLÅ som den ska vara. Om man höjer kontrast inställningarna flickrar ljuset till och så blir hela skärmen GUL.

  • Medlem
  • 2004-09-22 16:43

åh nej! vad ska vi ta oss till?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-22 17:52

okej lite tråkigt att få en defekt tillbaka när man redan haft en trasig ....
tänk nu att nån annan kanske fick en ny fin istället från apple som aldrig fått känna på skönheten och slipper bli besviken ..

asså vad snackar ni om? klart han är lack, ska ni hålla på och retas då?
det är ju jävligt grisigt av dem att skicka en ny men det är väl sånt som händer, verkar som du har haft mega-otur bara. förtsätt tracka dem tills du har fått det precis som du vill. det är ju inte gratis med en 40g och då ska man fan vara 100% nöjd, tycker jag i alla fall.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-22 18:01

Precis! Stå på dig, melfunko, tills du får rätt! Så där får det inte gå till. Låter ju som om nån blandat ihop poddarna hos apple...

Att min iPod är min käraste ägodel är ingen underdrift, att vara utan den en dag ger mig abstinens. Nu är jag snart på min tredje vecka utan iPod. Det är horribelt!

Om man nu betalat för en sån fulländad produkt så kan man väl kräva att den ska hålla ett tag också... Trist är det. On a lighter note kan tilläggas att support personalen är grymt proffsig och förbaskat trevlig... Jag håller tummarna på att den iPod som dyker ner i lådan nästa vecka är aningens bättre än dom jag har haft hittills.

Vad är det som är så skamligt? Att Du har fått en defekt iPod? Jag tycker att det är ganska trevligt att de skeppar ut så många och ändå har rätt så få defekta spelare...

Jag skulle inte vilja vara utan min iPod i tre veckor...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 11:13
Ursprungligen av svanerik:

Jag skulle inte vilja vara utan min iPod i tre veckor...

jag skulle inte klara mig
hellre leva på vatten och torrt bröd än att skicka iväg iPoden

//C

Ursprungligen av melfunko:

Min 40GB 3G iPod gick sönder för två veckor sedan, med en vecka kvar på garantin. Ringde kundtjänst som lovade att skicka en ny. Den kom nu. Och är trasig. Istället för det fina klarblåa bakgrundsljuset har den ett "sjukligt" gult ljust istället... Besviken och förbannad är jag. Kan man kräva att få en splitterny, i kartong och allt? Istället för en refurbished..?

Snälla förklara för mig vad det som är SÅ skamligt i deras support. Kostnaden för denna hantering med budleveranser mm. lär ju landa på ung. samma kostnad som en iPod kostar att köpa i butik. Nämn ett företag som ger dig en helt ny produkt efter ett år när din gått sönder. Garantin täcker ju att du ska få din produkt lagad. Hur menar du att Apple ska handskas med sin support?

Den är ju inte ny. Den är refurbished. Och garantin är inget speciellt för att det är apple, det är svensk lag. Alltså byttes min trasiga iPod mot en som kommit in som trasig, och som dom nu skickade ut till mig, fortfarande trasig. Förstår du då?

Ursprungligen av melfunko:

Den är ju inte ny. Den är refurbished. Och garantin är inget speciellt för att det är apple, det är svensk lag. Alltså byttes min trasiga iPod mot en som kommit in som trasig, och som dom nu skickade ut till mig, fortfarande trasig. Förstår du då?

Du missförstår mig. Jag säger inte att den är helt ny, jag ber dig att nämna ett företag som ger dig en helt ny produkt när din nästan ett år gamla apparat pajat. Den iPod jag köpte pajade efter två veckor. Jag är självklart inte imponerad av kvaliten på produkten, men supporten var det verkligen inget fel på. Budleveranser till min dörr, allt tog mindre än två veckor. Gillar inte när folk gnäller på något som uppenbarligen fungerar väldigt bra trots allt. Att de nu gjorde ett misstag med din iPod är väl inte hela världen, inget system är vattentätt. Du kommer ju att få en fungerande iPod, som även om den är refurbed är att likställa med en ny. Det finns ett skäl till att priserna på refurbed powerbooks i USA är så höga som de är.

"jag ber dig att nämna ett företag som ger dig en helt ny produkt när din nästan ett år gamla apparat pajat."

dude. det är svensk konsumentlag. om du menar typ "jag har tappat den i gatan" så är det naturligtvis inte samma sak. men det är det försäkringar och applecare är till för.
hans ipod är det ett konstruktionsfel på ( antagligen ) och då är apple skyldiga att ersätta honom, precis som alla andra företag skulle vara.

Ursprungligen av virreslirre:

"jag ber dig att nämna ett företag som ger dig en helt ny produkt när din nästan ett år gamla apparat pajat."

dude. det är svensk konsumentlag. om du menar typ "jag har tappat den i gatan" så är det naturligtvis inte samma sak. men det är det försäkringar och applecare är till för.
hans ipod är det ett konstruktionsfel på ( antagligen ) och då är apple skyldiga att ersätta honom, precis som alla andra företag skulle vara.

De är skyldiga att rätta felet, inte ersätta med en ny, dude.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-24 11:32
Ursprungligen av Fredrikipod:

De är skyldiga att rätta felet, inte ersätta med en ny, dude.

Offtopic: What's up with this dude thing?

//C

Ursprungligen av Fredrikipod:

De är skyldiga att rätta felet, inte ersätta med en ny, dude.

Ska vi vara jättepetiga är dom faktiskt skyldiga att ersätta den met en "likvärdig" till den jag hade. Enligt lagen alltså.
Jag vet inte hur det ser ut när PBs refurbas, men så vitt jag förstår så byts bara batteriet, hårddisken och skalet på iPodarna när dom refurbas. Vilket göra att alla fel på displayen lätt rinner igenom.

(Jag hade egentligen tänkt att edita mitt första inlägg efter att jag lugnat ner mig lite, men det är så förbaskat kul med alla konstiga reaktioner)

Ursprungligen av melfunko:

Ska vi vara jättepetiga är dom faktiskt skyldiga att ersätta den met en "likvärdig" till den jag hade. Enligt lagen alltså.
Jag vet inte hur det ser ut när PBs refurbas, men så vitt jag förstår så byts bara batteriet, hårddisken och skalet på iPodarna när dom refurbas. Vilket göra att alla fel på displayen lätt rinner igenom.

(Jag hade egentligen tänkt att edita mitt första inlägg efter att jag lugnat ner mig lite, men det är så förbaskat kul med alla konstiga reaktioner)

De är skyldiga att rätta till felet som uppstått. Skulle aldrig orkat bry mig om detta egentligen men är ärligt talat lite uttråkad för tillfället...

Efter att ha pratar med min advokat så har jag kommit fram till att dom är skyldiga att rätta till felet som uppstått inom SKÄLIG TID, eller ersätta med en LIKVÄRDIG produkt. Typ så. jag har också tråkigt.

Låter rimligt. Back to work nu.

1
Bevaka tråden