Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

13 timmar!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då jag länge tvivlat på att batterikapaciteten verkligen är 12 timmar beslöt jag mig för att testa.
Min iPod är en 4G 20 Gb, och kör med voltagehacket.
Efter en hel natts laddning visade den 489.
Satte på den imorse 08.30, halv volym och valde "blanda" direkt från huvudmenyn. Körde EQ'n på "flat". Bytte aldrig låt, utan lät den spela med "hold".
Var länge tveksam under dagen men den klarade sig faktist... 21.29 spelade den fortfarande, dock blev den tvungen att läsa från hårddisken. Så exakt 21.30 (13 timmar och 195 låtar efter att jag satte på den) dog den, voltagehacket visade då 144.

Jag är övertygad, batteriet klarar gott o väl 12 timmar, så länge man inte byter låt.

/Anders

• Medlem
  • 2004-09-23 22:00
Ursprungligen av Anders_hoffman:

Jag är övertygad, batteriet klarar gott o väl 12 timmar, så länge man inte byter låt.

/Anders

Jo, och det suger faktist. Min klarar sig inte så länge, när jag jämt och ständigt byter låt osv.. :<

Inte min heller

• Medlem
  • 2004-09-23 22:02
Ursprungligen av piggie:

Inte min heller

Är lite besviken jag, men den klarade sig bättre efter andra laddningen. (Jag har bara laddat den en gång innan) Det kanske blir bättre efter flera laddningar? Vad vet jag.

Man kan ju säga så här att om ni läst informationen innan så hade ni fattat att den dör efter mindre än 12 h(4g) 8 h (3g) om man pular med låtarna...

Apple har aldrig gått ut och garanterat 12h, utan de har sagt i bästa fall kan det räcka 12 h. Det är därför all information säger UPP till 12 timmar.

Anders det är bara att grattulera!

Håller på att ladda min för en långkörare nu, återkommer om max 24 timmar

• Oregistrerad
  • 2004-09-24 14:36

när tycker ni att man ska reagera på batteritiden på ipod mini?

det funkar inte att testa ipod minis batterilivslängd ju.
Den måfå blandningen finns ju inte så det går ej, om man inte gör en spelningslista på över 8 timmar!

Ursprungligen av minipod:

det funkar inte att testa ipod minis batterilivslängd ju.
Den måfå blandningen finns ju inte så det går ej, om man inte gör en spelningslista på över 8 timmar!

Det borde ju gå! Det är väl bara att gå till musik->spår o sen trycka på play? Då får ju iaf jag upp alla spår..

Annars får du väl (som du sa) göra en playlist med alla låtar o sen sätta på den.. Bara att ta bort sen ju..

/Anders

Den är uppe i tio timmar nu och den visar 252 uppe till höger. Two to go.

Ska testa min imorgon

Den kom upp i 11 timmar och 43 minuter

Min mini kom upp i ca 7 timmar och 40 minuter.

1
Bevaka tråden