Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byt ut batterimätaren !

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-16 07:04

Vet ej om detta lilla trix postats här tidigare? För att byta ut den värdelösa batterimätaren på iPod:en skapa en tom fil med namnet: '_show_voltage ' utan ' ' då så klart

Denna fil skall ligga i iPoden på: iPod_Control\Device

OBS ingen filändelse, alltså ingen *.någonting

För PC gör man det enklast genom att öppna notepad och utan att skriva något spara som och sedan se ta bort om det kommit med en .med nåt efter.

Så, då har man en siffermätare som går mellan 0-500, skall representera spänningen volt och/eller tiden i minuter kvar i iPoden och jag gillar den bättre än mätaren iaf.

Funkar på min amerikanska iPod 3 generations 30 GB och jag har ej hört någon som upplevt problem med detta, men allt gör man ju såklart på egen risk. Lycka till.

OBS 2: Osäker om detta funar på andra än 3G iPods... senaste modellerna alltså. Men någon kanske kan testa på 2G och 1G. Mini vet jag inget om.

Mer här + bild hur det ser ut.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-18 10:35

Byt ut Batterimätaren

Det här programmet gör samma sak... plus en del annat

http://volumebooster.tangerine-soft.de/

  • Medlem
  • 2004-06-18 11:59
Ursprungligen av bennil:

Det här programmet gör samma sak... plus en del annat

http://volumebooster.tangerine-soft.de/

Behöver man ett program till det? Trodde det räckte med en enkel liten fil typ...

Men jag har US iPod så jag har inte märkt något av för låg volym Har EU iPods det problemet alltså? Väldigt låg eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 18:17

Detta funkar inte för mig, jag sparar den men den står ju och blinkar med "do not disconnect"

//C

men vad gör volumbooster för nått?

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 20:40
Ursprungligen av jollna:

men vad gör volumbooster för nått?

En vild gissning är att den boostar volymen.

boost ( P )
v. boost·ed, boost·ing, boosts
v. tr.

1. To raise or lift by pushing up from behind or below. See Synonyms at lift.
2.
1. To increase; raise: boost prices; efforts to boost participation in the program.
2. To assist in further development or progress: a bill intended to boost local charities.
3. To stir up enthusiasm for; promote vigorously: boosted their school with rallies and fund drives.
4. Electricity. To increase the voltage of (a circuit).
5. Slang. To steal or rob, especially by shoplifting or pickpocketing.

v. intr.

Slang. To engage in stealing, especially shoplifting or pickpocketing.

n.

1. A push upward or ahead.
2. An encouraging act or comment.
3. An increase: a big boost in salary.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-22 23:31

jag vill byta ut mätaren förklara igen för mig som är PC användare.........

  • Medlem
  • 2004-06-23 00:23

Jag har PC, för mig fungrade det att bara skapa filen _show_voltage och lägga filen i mappen iPod_Control\Device

offtopic: Hur sätter man igång random på alla låtar?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-06-23 08:57
Ursprungligen av Ere:

offtopic: Hur sätter man igång random på alla låtar?

Inställningar -> Blanda: Spår. Sedan är det bara att trycka på play. Om du inte är inne i nån spellista eller album/artist/genre, för då blandas bara de låtarna, då får du bläddra fram till alla spår först.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 09:47
Ursprungligen av Ere:

Jag har PC, för mig fungrade det att bara skapa filen _show_voltage och lägga filen i mappen iPod_Control\Device

gjorde du något efter det?? eftersom för mig vill det inte, jag sparar en fil med namnet mn inget händer, jag har testat starta om den (play/pause + meny) ett antal gånger men det blir ingen skillnad?? kan man få lite hjälp??

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-23 08:33

Ere enklast e om du skapar en playlist med alla låtar

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 14:18

någon som detaljerat (med bilder uppskattas) kan beskriva hur dett görs?? det funkar inte för mig, lägger din i ipod_contro/device men inget händer, hur lägger ni ned de?? jag gör de som det vore en vanlig disk...

//C

  • Medlem
  • 2004-06-24 14:42

Jag laddade först ner filen från forumet: http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=20321&highlight=showvoltage , filen la jag sedan på iPoden i mappen iPod_Control\Device .

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 14:47
Ursprungligen av Ere:

Jag laddade först ner filen från forumet: http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=20321&highlight=showvoltage , filen la jag sedan på iPoden i mappen iPod_Control\Device .

Gjorde du något mer? för den är ju inkopplad i PC:n så den ändras väl inte direkt, har gjort det ett antar gånger men inget händer, iof är mapparna gömda, gör det någon skillnad??

//C

funkar även med...

...eu_pod volume boost!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 16:32

ingen som har problem att byta ut mätaren?? för mig vill det inte fungera!

//C

Varför byta ut mätaren mot några siffror?

totalt jävla onödigt

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 22:42
Ursprungligen av minipod:

Varför byta ut mätaren mot några siffror?

totalt jävla onödigt

Håller med, inte blir batteri indikationen bättre för det.

Raptor

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 19:03

Är nog så att för er som kör pc så har ni inte tagit bort filändelsen, alltså ni har dolt det i xp tex.
För att visa filändelserna så öppna tex den här datorn, välj verktyg och mappalternativ, välj fliken visning och kryssa av "dölj filnamnstillägg för kända filtyper" klart.
Överförde en tom notepad fil med namnet och det funkade utmärkt, ingen omstart behövdes.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-27 23:37
Ursprungligen av Swift:

Är nog så att för er som kör pc så har ni inte tagit bort filändelsen, alltså ni har dolt det i xp tex.
För att visa filändelserna så öppna tex den här datorn, välj verktyg och mappalternativ, välj fliken visning och kryssa av "dölj filnamnstillägg för kända filtyper" klart.
Överförde en tom notepad fil med namnet och det funkade utmärkt, ingen omstart behövdes.

Det fungerade inte....testade att gra mappen "unhidden" ville inte fungera då heller.....antingen är jag handikappad eller så är det något seriöst fel på min ipod

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-28 10:24
Ursprungligen av Archduk3:

Det fungerade inte....testade att gra mappen "unhidden" ville inte fungera då heller.....antingen är jag handikappad eller så är det något seriöst fel på min ipod

//C

Visst kan det va kul o byta... men totalt onödigt... det enda som händer är att batteri"bilden" försvinner och du får upp massa oförklarliga siffror istället...

  • Oregistrerad
  • 2004-06-28 11:00
Ursprungligen av kainen:

Visst kan det va kul o byta... men totalt onödigt... det enda som händer är att batteri"bilden" försvinner och du får upp massa oförklarliga siffror istället...

hellre en förklaring än spydigheter eller frågor varför, tråden tar upp de som vill byta hur de ska göra....

//C

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-06-28 16:54
Ursprungligen av Archduk3:

hellre en förklaring än spydigheter eller frågor varför, tråden tar upp de som vill byta hur de ska göra....

//C

det va inte spydigheter... jag bara förklarade vad som kommer upp istället så att man kanske kommer fram till att det är onödigt att prova.

Hej! Jag kan meddela att det fungerar på en Mini också. Jag gjorde en fil med namnet _show_voltage och la den i rätt mapp på iPoden.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 13:51
Ursprungligen av martinsa:

Hej! Jag kan meddela att det fungerar på en Mini också. Jag gjorde en fil med namnet _show_voltage och la den i rätt mapp på iPoden.

hur F*N gör man en fil och var finns mappen???
kan man ändra tbx det sen om man inte vill ha kvar det?

/Stoffe

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 12:41

det funkade på 4g om ingen har sagt det.. jag tycker om det här för att vanligtvis är batteriindikatorn åt hellvete fel

  • Medlem
  • 2004-09-26 14:46

Den där batterimätaren sög, den började på 550 och slutade på 200

  • Medlem
  • 2005-11-06 15:49

Det funkar inte på nano så ödsla inte er tid på det=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-06 22:52

Helt onödigt att dra upp en 1år gammal tråd för det!

  • Medlem
  • 2005-11-07 21:36
Ursprungligen av xtrem:

Helt onödigt att dra upp en 1år gammal tråd för det!

Bättre än att göra en ny tråd? Jag gillade siffermätaren på min gamla mini och antog att jag kanske inte var ensam om det. För att stilla allas undran skrev jag svaret. Förlåt så mkt.

1
Bevaka tråden