Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen ipod på skrivbordet.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En kamrat var hemma hos mig idag med sin nya iPod 4G 40 GB. Jag har en 3G 40 GB. Det var meningen att han skulle få ta del av mitt musikbibliotek men när han satte ned sin iPod i min docka så hände ingenting alls. Ingen iPod-symbol vare sig på skrivbord eller i fältet till vänster i iTunes. Det var inga som helst problem med min när vi satte ned den.
På min dator använder också min dotter sin iPod, inte heller det några problem.
Han hade tidigare varit hos en annan kamrat och dockat in i dennes dator utan problem.

Är det någon som kan förklara varför vi inte får det att funka?

Jag har en PB 1GHz med senaste systemvara.

Karl Peter

Kanske 3G och 4G har olika dockningsstationer?

Nej, samma dockningsstationer. Båda använda samma sorts kontakt och samma sorts kablar.

va?

Ursprungligen av piggie:

Nej, samma dockningsstationer. Båda använda samma sorts kontakt och samma sorts kablar.

så piggie du menar att min bor och jag kan köpa en dock som passar till bådas en 3g och en 4g? vilken ska man köpa då?

Hjälp! Jag har samma problem med min Windowsformaterade nya Ipod. Helt plötsligt ville den inte dyka upp vare sig i Itunes eller på skrivbordet via USB-kabel. Detta gäller både Windows- och Mac-datorer jag testat. Däremot funkar den med Firewire mot min Powerbook (Mac). Har inte testat nån Windowsdator med Firewire.
Kan det vara den fina, vita original-USB-kabeln som är paj, tro?

Ja, du kan köpa en dock till 4G som kommer att fungera till 3G. Enda skillnaden (tror jag) borde väl vara tjockleken på spelarna.

Ursprungligen av Karl Peter:

En kamrat var hemma hos mig idag med sin nya iPod 4G 40 GB. Jag har en 3G 40 GB. Det var meningen att han skulle få ta del av mitt musikbibliotek men när han satte ned sin iPod i min docka så hände ingenting alls. Ingen iPod-symbol vare sig på skrivbord eller i fältet till vänster i iTunes. Det var inga som helst problem med min när vi satte ned den.
På min dator använder också min dotter sin iPod, inte heller det några problem.
Han hade tidigare varit hos en annan kamrat och dockat in i dennes dator utan problem.

Är det någon som kan förklara varför vi inte får det att funka?

Jag har en PB 1GHz med senaste systemvara.

Karl Peter

Jag ringde Apple och frågade varför min Ipod inte ville monteras via USB2 (både Mac och Win). De tipsade att först försöka starta om datorn med Ipoden inkopplad, men det funkade inte. Sen fick jag göra en "reset" genom att hålla ner Menu och mittknappen (jag har en Ipod G4 klickhjul) tills Appleloggan dyker upp, ca 6 sek. Sen fungerade den bra att monteras.

Testa att resetta din kompis G4-Ipod, sen kanske det funkar...

Det skumma är nog att mitt problem var förmodligen ett USB 2-problem eftersom Firewire funkar fint. Hur ansluts en sån där docka till datorn? Firewire eller USB 2?

Hur går det, Karl Peter? Hjälpte inte mitt reset-tips? Eller fixade det sig på nåt annat sätt?

1
Bevaka tråden