Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4G + Asfalt

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gav min 4G iPod en ordentlig närkontakt med asfalten igår...
Den flög ur min väska och rätt ner i marken. Ingen skyddsväska såklart.
Synliga skador är bucklor på metallen och en iTrip som ser väääldigt välanvänd ut.

Jag har kört den ett par timmar efter detta utan problem. Men frågan är vad som kan hända?
Ipoden var iofs avstängd så hårddisken stod stilla när det hela hände.

Hur är det med garantin om något skulle gå sönder innan garantitiden gått ut?
Antar att ingen garanti i världen gäller om man har bucklor på produkten?
Någon som vet eller varit med om ngt liknande?

/M

Nja, det där med att hårddisken stod still spelar ingen större roll, blir det en tillräckligt stark stöt kan den komma att skadas i alla fall. Dessutom har jag hört något om att iPoden aldrig stänger av HDD:n (vilket stämmer) och då bör väl HDD:n aldrig sluta spinna?

Ursprungligen av piggie:

Nja, det där med att hårddisken stod still spelar ingen större roll, blir det en tillräckligt stark stöt kan den komma att skadas i alla fall. Dessutom har jag hört något om att iPoden aldrig stänger av HDD:n (vilket stämmer) och då bör väl HDD:n aldrig sluta spinna?

Du har hört fel. iPoden spinner bara upp disken när den behöver läsa från den, och spinner ner den igen när den är klar med det. Kolla dina källor bättre nästa gång.

Ursprungligen av DrRotmos:

Du har hört fel. iPoden spinner bara upp disken när den behöver läsa från den, och spinner ner den igen när den är klar med det. Kolla dina källor bättre nästa gång.

Äh sluta vara grinig jävla besservisser. Har kollat med mina källor, iPoden stänger aldrig av hårddisken helt, varför tror du att den startar upp så snabbt? Eller är det bara alla andra tillverkare som inte vet hur man bygger en MP3-spelare och ger den en sisådär 10s på sig att starta upp istället?

Kolla dina källor bättre nästa gång.

Ursprungligen av piggie:

Äh sluta vara grinig jävla besservisser. Har kollat med mina källor, iPoden stänger aldrig av hårddisken helt, varför tror du att den startar upp så snabbt? Eller är det bara alla andra tillverkare som inte vet hur man bygger en MP3-spelare och ger den en sisådär 10s på sig att starta upp istället?

Kolla dina källor bättre nästa gång.

Inse att du har fel! iPoden stängs inte av, men hårddisken slutar spinna. Hur lång batteritid tror du att den skulle ha med en konstant spinnande hårddisk. Prova att hålla örat mot din iPod när du inte rört den på ett tag kontra när du håller på att byta låtar.

Kanske borde kolla VILKA källor du har?

Ursprungligen av Erik P:

Inse att du har fel! iPoden stängs inte av, men hårddisken slutar spinna. Hur lång batteritid tror du att den skulle ha med en konstant spinnande hårddisk. Prova att hålla örat mot din iPod när du inte rört den på ett tag kontra när du håller på att byta låtar.

Kanske borde kolla VILKA källor du har?

Nej, mina källor stämmer mycket bra. Däremot det JAG själv tror må vara fel, inte mina källor dock. Verkar inte som om ni har läst min kommentar. Citerar den nedan.

Citat:

Nja, det där med att hårddisken stod still spelar ingen större roll, blir det en tillräckligt stark stöt kan den komma att skadas i alla fall. Dessutom har jag hört något om att iPoden aldrig stänger av HDD:n (vilket stämmer) och då bör väl HDD:n aldrig sluta spinna?

Notera att jag ställde en fråga, inte gav ett påstående.

Ursprungligen av piggie:

Nej, mina källor stämmer mycket bra. Däremot det JAG själv tror må vara fel, inte mina källor dock. Verkar inte som om ni har läst min kommentar. Citerar den nedan.

Notera att jag ställde en fråga, inte gav ett påstående.

Ok, sorry. Tolkade ditt "(Vilket stämmer)" som att allt i ditt inlägg var fakta.

orka... Jag tycker det var en fasansfull berättelse iaf.. Skulle gråta floder om min ipod fick sig en asfalstslick.... :S

Jaha... det här spåra ju ur lite...
Frågan om garantin är ingen som vet ngt om?

Ursprungligen av atomic_dog:

Jaha... det här spåra ju ur lite...
Frågan om garantin är ingen som vet ngt om?

Kan inte tänka mig att garantin från apple skulle gälla, annat är det väl om du har någon form av drulleförsäkring...

1
Bevaka tråden