Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Årets största tabbe

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-26 23:46

Hej!
Gjorde precis en ohyggligt korkad sak. Igår lade jag in all min musik på iPoden och raderade all musik på datorn. Dock så glömde jag att stänga av funktionen för auto-sync i iTunes. Naturligtvis så hoppade iTunes igång när jag precis kopplade in iPoden till datorn. All musk borta!
Antar att det inte finns något sätt att ångra detta emmer motsvarande, eller?
Trist som attan i alla fall.

/Majk

  • Medlem
  • 2004-09-26 23:50
Ursprungligen av majk:

Hej!
Gjorde precis en ohyggligt korkad sak. Igår lade jag in all min musik på iPoden och raderade all musik på datorn. Dock så glömde jag att stänga av funktionen för auto-sync i iTunes. Naturligtvis så hoppade iTunes igång när jag precis kopplade in iPoden till datorn. All musk borta!
Antar att det inte finns något sätt att ångra detta emmer motsvarande, eller?
Trist som attan i alla fall.

/Majk

Kör en file recovery.. med ett recoveryprogram.

  • Medlem
  • 2004-09-26 23:52
Ursprungligen av scar:

Kör en file recovery.. med ett recoveryprogram.

Något tips på ett sådant? Kör Mac OS X 10.3.5

Fy fan vad jag sörjer med dig!
jag hade alldrig förlåtit mig själv!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 01:11

Hade aldrig kunnat hända mig med tanke på att jag har ca 98 GB musik.

  • Medlem
  • 2004-09-27 02:05

Nu sitter jag i alla fall och harvar med ett program som heter Data Rescue X. Hoppas att klarar biffen. Tack för ert stöd!

Helt otroligt att det inte kommer upp dialogrutor som varnar ett antal ggr för detta. Tycker det är under all kritik.

Ursprungligen av majk:

Nu sitter jag i alla fall och harvar med ett program som heter Data Rescue X. Hoppas att klarar biffen. Tack för ert stöd!

Okey berätta hur det gick sen!

Vad menar du?? Om man har installerat om hela systemet så försvinner allt, man borde ha koll på att man måste stänga av autosynkning men en sak som jag kan tycka är att det är lite dåligt att man inte kan ställa in det i iTunes utan bara i iPoden!

En lösning kan ju vara att man tar backup på sin musik då och då...eller skaffar en extern disk!
Problemet är liksom att autosynkningen bara genomförs, om man skulle vilja ha upp dialogrutor hade man ju fått det varje gång man synkade och det hade ju varit lagom tråkigt, en lösning hade ju dessutom varit att innan man installerar iTunes kopiera över allt från podden

Ursprungligen av Kellogs:

Vad menar du?? Om man har installerat om hela systemet så försvinner allt, man borde ha koll på att man måste stänga av autosynkning men en sak som jag kan tycka är att det är lite dåligt att man inte kan ställa in det i iTunes utan bara i iPoden!

En lösning kan ju vara att man tar backup på sin musik då och då...eller skaffar en extern disk!
Problemet är liksom att autosynkningen bara genomförs, om man skulle vilja ha upp dialogrutor hade man ju fått det varje gång man synkade och det hade ju varit lagom tråkigt, en lösning hade ju dessutom varit att innan man installerar iTunes kopiera över allt från podden

Sant hade blivit jobbigt, men något borde göras. Har en tjejkompis som hade kämpat för att trycka in all musik i sin iPod och sen vips.. allt borta. Jag förklarade för henne vad som hänt men hon såg ändå ut som ett stort frågetecken. Alla har inte så stor koll och har kanske inte tid att skaffa sig det heller.

  • Medlem
  • 2004-09-27 12:10

Man skulle ju kunna tänka sig att det hoppade upp en dialogruta när ett visst antal procent av biblioteket förändras, beroende på hur mycket musik man har. Såsom iSync varnar ungefär.

  • Medlem
  • 2004-09-27 15:12

eller så skiter man att ha autosync på...det är ju ett skitfunktion. Alldeles för mycket risker för att det ska vara värt det.

Ursprungligen av Izze:

eller så skiter man att ha autosync på...det är ju ett skitfunktion. Alldeles för mycket risker för att det ska vara värt det.

Man vill ju kunna använda smarta playlists i iPoden. Det är en bra funktion, riktigt bra om man minimerar riskerna.

Men fredrik autoupdate har inget med smarta spellistor att göra, autoupdate är bara att allt innhåll i iTunesbiblioteket ska uppdateras automatiskt!

För övrigt anser jag att man måste ha koll på sitt shit så att man vet vad man gör. Hade det varit MS som tillverkat podden så hade den ju krånglat mångfallt mer hehe ;).

Autoupdate gör podden mer användarvänlig. Plugga i och så vips så är allt fixat men samtidigt utgör det en risk, för att det finns folk som inte har förstått att det autoupdate gör är att den tar bort det som inte längre finns i biblioteket och lägger in det som inte finns iPoden. Många som köper iPod har nog någon när och kär som kan tala om för dem att såhär fungerar det så att om du vill vara säker på att aldrig bli av med din musik lägg den på ett par DVD:er eller på en externdisk.

Normalanvändare förstår inte vikten av att ta säkerhetskopior, hårdiskar kraschar och då står man där med skägget i CD-släden

Ursprungligen av Kellogs:

Men fredrik autoupdate har inget med smarta spellistor att göra, autoupdate är bara att allt innhåll i iTunesbiblioteket ska uppdateras automatiskt!

För övrigt anser jag att man måste ha koll på sitt shit så att man vet vad man gör. Hade det varit MS som tillverkat podden så hade den ju krånglat mångfallt mer hehe ;).

Autoupdate gör podden mer användarvänlig. Plugga i och så vips så är allt fixat men samtidigt utgör det en risk, för att det finns folk som inte har förstått att det autoupdate gör är att den tar bort det som inte längre finns i biblioteket och lägger in det som inte finns iPoden. Många som köper iPod har nog någon när och kär som kan tala om för dem att såhär fungerar det så att om du vill vara säker på att aldrig bli av med din musik lägg den på ett par DVD:er eller på en externdisk.

Normalanvändare förstår inte vikten av att ta säkerhetskopior, hårdiskar kraschar och då står man där med skägget i CD-släden

Ok har missuppfattat funktionen med auto-update isåfall. Kör manual själv. Jag trodde att man med hjälp av itunes på det sättet kunde lägga in smarta spellistor och uppdatera dem när man dockade iPoden...

Ursprungligen av Fredrikipod:

Ok har missuppfattat funktionen med auto-update isåfall. Kör manual själv. Jag trodde att man med hjälp av itunes på det sättet kunde lägga in smarta spellistor och uppdatera dem när man dockade iPoden...

Smarta spellistor uppdaterar sig själva hela tiden. Även när den inte är dockad.

Ursprungligen av danlid:

Smarta spellistor uppdaterar sig själva hela tiden. Även när den inte är dockad.

Jo men att jag kunde ha smarta spellisor i iPoden, som uppdaterades efter hur de såg ut i iTunes varje gång jag dockade.

Det gör de, de uppdateras varje gång du syncar podden, både från iPod till iTunes och tvärtom!

  • Medlem
  • 2004-09-27 19:32

Data Rescue fixade tillbaka ungefär hälften av min musik. Ganska så bra, men ändå ofantligt trist. För att inte tala om hur korkat det var av mig. Jag visste att det skulle hända, jag tänkte bara inte efter.

men nu är du iaf en erfarenhet rikare!!!!

1
Bevaka tråden