Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden låser sig.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt en iPod, G4 20gb. Köpte den i fredags kväll av Macoteket och idag var första dagen jag använde den efter att ha sorterat om min musik för iTunes.

Problemet är då att efter ca 10-15 minuters spelning .. ca 3-4 låtar låste sig iPoden. Inga knappar fungerade och det gick inte att stänga av den.

Efter ca 1 - 1 1/2 timme dog den. Då var batteriet helt urladdat.
Min första tanke var att hårddisken inte mår så bra. Men nu ligger den här och laddar igen. Frågan är bara om detta kommer hända igen och igen?

Någon som har stött på detta problem?

Jag borde kanske höra av mig till Macoteket eller Apple och höra vad de tycker...

.. Detta är iaf inte Apple/Mac kvalitet.

Är det någon som vet om men "INTE" kan använda en windows-formaterad iPod i en Mac?

Ursprungligen av Tai`shar:

Jag har precis köpt en iPod, G4 20gb. Köpte den i fredags kväll av Macoteket och idag var första dagen jag använde den efter att ha sorterat om min musik för iTunes.

Problemet är då att efter ca 10-15 minuters spelning .. ca 3-4 låtar låste sig iPoden. Inga knappar fungerade och det gick inte att stänga av den.

Efter ca 1 - 1 1/2 timme dog den. Då var batteriet helt urladdat.
Min första tanke var att hårddisken inte mår så bra. Men nu ligger den här och laddar igen. Frågan är bara om detta kommer hända igen och igen?

Någon som har stött på detta problem?

Jag borde kanske höra av mig till Macoteket eller Apple och höra vad de tycker...

.. Detta är iaf inte Apple/Mac kvalitet.

Är det någon som vet om men "INTE" kan använda en windows-formaterad iPod i en Mac?

Jag har preeeciiiiiiiiiiiis samma problem med min iPod. En 4G 20gb. Den bara låste sig, bootade om och vägrar nu göra något. Displayen funkar osv... kommer bli en jäääävligt tråkig flygresa hem nu.

EDIT:

Efter ett samtal med Apple support så funkar allt igen. Det enda som man behövde att göra var att hålla in MENU och SELECT i 6 sekunder, poden bootar om. Sedan så funkade allt. Det står tydligen i manualen. Men jag är kille. Läser inte sådant trams.

WOOHOO! Rock on!!!

Ursprungligen av primu[s]®:

Jag har preeeciiiiiiiiiiiis samma problem med min iPod. En 4G 20gb. Den bara låste sig, bootade om och vägrar nu göra något. Displayen funkar osv... kommer bli en jäääävligt tråkig flygresa hem nu.

EDIT:

Efter ett samtal med Apple support så funkar allt igen. Det enda som man behövde att göra var att hålla in MENU och SELECT i 6 sekunder, poden bootar om. Sedan så funkade allt. Det står tydligen i manualen. Men jag är kille. Läser inte sådant trams.

WOOHOO! Rock on!!!

Min fråga blir då....

Är det ett vanligt fel? Alltså har de fått samtal om detta tidigare?
Har du kanske också använt din till både windows och OSX ?

Ursprungligen av Tai`shar:

Min fråga blir då....

Är det ett vanligt fel? Alltså har de fått samtal om detta tidigare?
Har du kanske också använt din till både windows och OSX ?

Det här var först gången jag var med om det. Använder min enbart i Windowsmiljö.

1
Bevaka tråden