Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett delikat problem...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, står inför ett delikat problem som jag kanske kan få råd om...
Jag gick häromdagen och köpte mig en iPod mini. Glad i hågen så kommer jag hem och upptäcker att kära hustrun köpt en iPod 20Gb till mig i present.
Så nu står jag med 2st små läckerbitar (3st om man inkluderar hustrun)
Hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag inte fram till vilken jag ska behålla...
Ska jag prioritera storlek, utrymme, utseende bla bla bla.
Vet någon om det finns kvalitativa skillnader eller ljudmässiga dito?

Tacksam för lite tips..

(å jag ska inte behålla båda)

Jobbigt. Jag skulle nog inte kunna välja...

Eller iofs passar 20gb bättre ihop med min ibook

asså om du funderar på att väla bort minin bara för den har mindre utrymme så ska du veta att jag har haft min i 3 veckor och jag har inte ens kommit en tjugondel in i biblioteket... tycker själv det räcker gott och väl med ca 1500 låtar.. men sen finns det dom som vill ha all musik som finns även fast dom inte lyssnar på det.. kan garantera dej att om du väljer 20 GB kommer du fylla den med skit du egentligen inte lyssnar på.. det tycker jag.. vet inte hur 20 giggen låter men det är väl inte så mycket skillnad.. men om du inte lyssnar på allt ifrån björk till sepeltura så ta minin..

Vad vill du göra med spelaren? För mina behov passar en med större bättre. Har hela mitt musikbehov på min 15 Gig spelare. 4 Gig räcker inte till isåfall. Å andra sidan vill du ha med dig endast sina favoriter och ständigt uppdatera, då är minin perfekt, mer än 4 Gig är bara överflödigt isåfall.

Har själv en 15 GB som jag fyllt med ca 9 GB musik. Har du behov av att kunna flytta filer mellan olika datorer, tex hemdatorn och jobbdatorn så kommer du uppskatta det extra utrymmet. Personligen så tycker jag inte att iPoden behöver vara mindre än den jag har och om du känner likadant så ser jag ingen anledning till att ta minin. Persoligen tycker jag det skulle vara värre att en dag stå med låtar som inte får plats än att jag har några GB lediga nu.

Ursprungligen av Stregnil:

Hej, står inför ett delikat problem som jag kanske kan få råd om...
Jag gick häromdagen och köpte mig en iPod mini. Glad i hågen så kommer jag hem och upptäcker att kära hustrun köpt en iPod 20Gb till mig i present.
Så nu står jag med 2st små läckerbitar (3st om man inkluderar hustrun)
Hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag inte fram till vilken jag ska behålla...
Ska jag prioritera storlek, utrymme, utseende bla bla bla.
Vet någon om det finns kvalitativa skillnader eller ljudmässiga dito?

Tacksam för lite tips..

(å jag ska inte behålla båda)

välj den som din fru gav dig såklart.. hon kommer aldrig förlåta dig annars även om hon säger att hon gör det...

Behåll frugan...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 17:38

Ge din iPod mini åt frugan i present går juh oxo.. Då blir hon säkert glad.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-09-28 18:02
Ursprungligen av Stregnil:

Hej, står inför ett delikat problem som jag kanske kan få råd om...
Jag gick häromdagen och köpte mig en iPod mini. Glad i hågen så kommer jag hem och upptäcker att kära hustrun köpt en iPod 20Gb till mig i present.
Så nu står jag med 2st små läckerbitar (3st om man inkluderar hustrun)
Hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag inte fram till vilken jag ska behålla...
Ska jag prioritera storlek, utrymme, utseende bla bla bla.
Vet någon om det finns kvalitativa skillnader eller ljudmässiga dito?

Tacksam för lite tips..

(å jag ska inte behålla båda)

Jag tycker med du skall ge den lilla till din fru........

Du ska helt klart BEHÅLLA minin.... (fast frugan kan bli lite mör på dig)

Har haft min mini ett tag nu och har fyllt den till hälften... men det som är synd med min musiksamling är att jag bara lyssnar på hälften... du kommer bara ha en massa struntmusik för att inte den ska verka tom om du berhåller 20 gigaren.

iPodMini!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-28 23:21

men för fan! tror ni inte karln kan bestämma själv vad han lägger in på podden?
Jag har en 20-giggare och använder fyra gb, men skulle för allt i världen inte vilja stå utan utrymme en dag..
Om man har någon som helst självdiciplin tycker jag att man ska välja den med större hårddisk, för den är inte så hemskt mycket större i fickan än minin och ljudet kan jag inte tänka mig att det är någon skillnad på..

1
Bevaka tråden