Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ni med 40GB..

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

använder ni hela utrymmet?? jag har bara 4GB men jag har kurt olsson å sånt bara för att fylla ut

  • Medlem
  • 2004-09-25 20:14

Jag svarar fast jag bara har 20. Nää, inte ännu. Men det blir oftast att man lägger till någon skiva man är sugen på varje dag.

men alltså efter 5 GB tycker jag det börjar bli onödigt om man ska betala mer och att ipodden blir större

  • Medlem
  • 2004-09-25 20:50

Jag har 20gb iPod (svarar ändå) och jag har fyllt 12GB med enbart musik, och jag har ännu mer att lägga in.

Jag har en 40. Jag har 5GB ledigt på den... Men jag ska nog köpa en mini också, 4GB är perfekt för att ta med bara det som är "current"...

Jag har 40 gb, en den är enligt mig för liten, hade velat ha en 60 gb, men det köper man väl när dt kommer... Har änsålänge fyllt min 40 gb med 35 gb musik, men jag har mycket mer som jag vill få in i den... :-/

har hört att det ska finnas en mp3 med 120GB

Ursprungligen av erreth:

har hört att det ska finnas en mp3 med 120GB

Du vet möjligtvis inte vad den heter? Men det känns iofs som att det inte kommer vara någon man kan ha med sig... Kanske är en stationär som man kopplar till förstärkare... :-/

Ha det gött!

Ursprungligen av erreth:

har hört att det ska finnas en mp3 med 120GB

Du vet möjligtvis inte vad den heter? Men det känns iofs som att det inte kommer vara någon man kan ha med sig... Kanske är en stationär som man kopplar till förstärkare... :-/

Ha det gött!

  • Oregistrerad
  • 2004-09-26 10:41

Jag har cirka 15 GB med musik, och cirka 10 GB med mina datafiler, dokument och sånt.

Sen har jag en del textfiler på poden, dels RSS filer från SvD och DN som jag laddat ner med iPod Agent. Där har jag oxå synkat adressbok, kontakter och väderinfo.

Plus att jag har lagt ner alla övningsuppgifter som jag ska göra på min kurs och svenska lagar i textformat...

Så, 40 GB går nog åt för mig, ekorre som jag är...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-27 00:04

Har 11 Gb fyllt med musik i min. För någon vecka sedan gick jag igenom mina låtar (jag gör det då och då) för att fixa den ultimata låtlistan. Helt omöjligt. Har bara musik jag älskar och varenda låt är grym, mer eller mindre.
Resterande 26 Gb eller så är bra att använda till annat. Backup på bilder 10 Gb, några filmer när jag är ute och reser (+10 Gb) etc.
En 40 Gb var inte mitt förstaval, jag visste att jag inte har eller skulle få så mycket musik innan jag köper ny igen, men den funkar ju jävligt bra till annat så wtf.

Jag fick faktiskt min, och jag är glad för det, men hade jag fått välja hade jag nog valt en 20GB ändå. Det känns liksom som den ultimata storleken för en "stor" iPod. Precis som 4GB är perfekt för en mini...

  • Medlem
  • 2004-09-27 23:27

jag har en 40 GB...men inte fyllt den än svårt att välja bland ca 60 GB musik:D

Jag vet inte riktigt om jag skall köpa en 20GB eller 40GB, vad jag än väljer måste jag välja bort en stor del av min musik...

Kör på 20GB... med AAC får man plats med mer än man tror, plus att den är ju faktiskt aningens tunnare och lättare. Det är ju alltid ett plus.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-28 09:51

Jag har en 40gb... har lagt in 35gb musik... och det är ungefär 1/4 av mitt musikbibliotek...

Ursprungligen av kainen:

Jag har en 40gb... har lagt in 35gb musik... och det är ungefär 1/4 av mitt musikbibliotek...

Hur många skivor innebär det egentligen? Du måste ha väldigt bred musiksmak.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-28 15:24
Ursprungligen av Fredrikipod:

Hur många skivor innebär det egentligen? Du måste ha väldigt bred musiksmak.

Jupp jag har väldigt bred musiksmak... allt från marilyn manson till westlife.... ot: ska se katie melua på china teatern imorrn... så grymmt bra

Jag har 40gb, jag använder verkligen inte allt utrymme...
Men det är kul att ha.

jag har 40, använder typ 50, men fick sortera bort 15 gb, så nu har ipoden ca 35 gb på sig, farligt nära max-gränsen - får väl bli en bortsortering igen. men det är svårt, i princip allt på den är musik jag står för och lyssnar på, inget skit.

problemet med så mycket musik är att jag på nåt sätt ofta ändå väljer att spela den senaste spellistan, det blir för mycket att välja mellan - ska man in i biblioteket sitter man bara och hoppar mellan artist till artist. men det är oerhört tryggt att ha med sig allt, så man vet att cd-samlingen vilar några knapptryck iväg i fickan. en 40 gb är helt klart värt priset, tycker jag. over and out.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-29 00:02
Ursprungligen av talpedagog:

jag har 40, använder typ 50, men fick sortera bort 15 gb, så nu har ipoden ca 35 gb på sig, farligt nära max-gränsen.

öööh.. jag är ingen matte-expert, men är inte 50gb lite för mycket för att få plats på 40gb?
eller jag kanske missuppfattade det..

nää tealpedagog har rätt 40 gb är lika med 50gb

lol
nää du missuppfattade inte han har nog skrivet fel eller så är han inte så het på matte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-29 02:14

Tillåt mig översätta.

Han har en 40 gb iPod. Han har 50 Gb musik som han spelar (använder) på datorn. För att få plats i iPoden fick han sortera bort/ut i iTunes och bara uppdatera iPoden med resterande Gb, 35 stycken. (50 - 15).

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att skriva vettig svenska för.

1
Bevaka tråden