Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymen på en USA köpt 4G

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 13:57

Hej

jag hänger inte riktigt med när det gäller volym begränsningen som det skrivs om.

Min ipod 20GB 4G är köpt i USA och jag tycker inte att max volymen är jätte hög så att det skulle blåsa sönder mina öron. I så fall måste de europeiska modellerna ha ett extremt lågt ljud eftersom så många hackar begränsningen.

Jag brukar ligga mellan 80-85% av volymen och då är det inte extrem högt när man är ute och cyklar (har Koss the plug i öronen). Ska man hacka begränsningen eller är det bara när man kopplar den till stereon där jag måste höja volymen på förstärkaren jätte mycket för att kunna höra något.

Tacksam för svar

  • Medlem
  • 2004-09-30 14:42
Ursprungligen av seal:

Hej

jag hänger inte riktigt med när det gäller volym begränsningen som det skrivs om.

Min ipod 20GB 4G är köpt i USA och jag tycker inte att max volymen är jätte hög så att det skulle blåsa sönder mina öron. I så fall måste de europeiska modellerna ha ett extremt lågt ljud eftersom så många hackar begränsningen.

Jag brukar ligga mellan 80-85% av volymen och då är det inte extrem högt när man är ute och cyklar (har Koss the plug i öronen). Ska man hacka begränsningen eller är det bara när man kopplar den till stereon där jag måste höja volymen på förstärkaren jätte mycket för att kunna höra något.

Tacksam för svar

Håller med. Jag har själv Ipod Mini, med hackad volymbegränsning. Men det är ju fortfarande lågt. Man får använda mycket volym om man ska koppla till stereon.

  • Medlem
  • 2004-09-30 16:32

Ni måste ha förstört eran hörsel för länge sedan grabbar.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 18:22

höj alla låtar via iTunes grabbar?? jag behövde inte hacka den då!!

//C

Ursprungligen av Archduk3:

höj alla låtar via iTunes grabbar?? jag behövde inte hacka den då!!

//C

Varför inte använda hacket? Går ju fortare och samtidigt slipper man den distorsion som en höjning av volymen i mp3orna kan medföra.

Edit: kom på att du nog menade för att höja ljudet ännu mer...

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 19:20
Ursprungligen av Erik P:

Varför inte använda hacket? Går ju fortare och samtidigt slipper man den distorsion som en höjning av volymen i mp3orna kan medföra.

Edit: kom på att du nog menade för att höja ljudet ännu mer...

ja exakt

//C

Ursprungligen av seal:

Hej

jag hänger inte riktigt med när det gäller volym begränsningen som det skrivs om.

Min ipod 20GB 4G är köpt i USA och jag tycker inte att max volymen är jätte hög så att det skulle blåsa sönder mina öron. I så fall måste de europeiska modellerna ha ett extremt lågt ljud eftersom så många hackar begränsningen.

Jag brukar ligga mellan 80-85% av volymen och då är det inte extrem högt när man är ute och cyklar (har Koss the plug i öronen). Ska man hacka begränsningen eller är det bara när man kopplar den till stereon där jag måste höja volymen på förstärkaren jätte mycket för att kunna höra något.

Tacksam för svar

Jag har en USA-importerad 4G och jag har aldrig volymen över 50%. Tycker det blir väl högt om jag överstiger 50%.

  • Medlem
  • 2004-10-01 00:10

Jag säger ju det. De kan inte ha bra hörsel. Jag hör t.o.m. dåligt på mitt vänstra öra och har aldrig över 60-70 på en europeisk.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 08:36

JAg har hur bra hörsel som helst, i alla fall ett tag till..

Nä men allvarligt, är det så att alla europeiska modeller har lägre maxvolym än USA köpta?

Måste inte ni oxå höja volymen i massor på stereon om man kopplar via hörlurs jacket, jag har ingen docka nämligen.

Volymen beror även på vilket motstånd det är i lurarana... Olika lurar ger olika volym.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-01 10:22

Jag har koss the plugg, brukar ligga runt 80% volym MED hackad volymkontroll och min hörsel är det INGET FEL på, det är bevisat genom hörseltest (den årliga hälsoundersökningen på jobbet) haha

1
Bevaka tråden