Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CopyControl

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Innan jag bestämmer mig för att köpa iPoden: En del CD är märkta med "CopyControl". Hur får man in dem i iPoden??

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-30 14:13

Oftast fungerar det iaf... med vissa undantag. Det finns programvara som klarar de flesta kopieringsskydd idag.

OK, var får man tag i sådan programvara?

  • Oregistrerad
  • 2004-09-30 15:10

bland mina 500 cdskivor fanns många me copy control... alla förutom 1 funkade.. dom som funkade gick dock me långsammare rip-hastiget... 3-4 istället för 16-17...

  • Medlem
  • 2004-09-30 15:41

Använd Nero

Ursprungligen av stenen:

Innan jag bestämmer mig för att köpa iPoden: En del CD är märkta med "CopyControl". Hur får man in dem i iPoden??

Jag kopierade Beastie Boys senaste cd med Nero trots att den var kopieringskyddad. Använd det programmet om du kan få tag i det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-30 16:07

dbPowerAmp (pc) har fungerat för mig de få gånger som inte iTunes klarat det. Man måste dock se till att välja cd-ripprogrammet som ligger för sig, annars är det inte säkert att skivan känns igen som en musikskiva.

varför kopierar ni?? ladda ner istället..

  • Medlem
  • 2004-09-30 17:06
Ursprungligen av erreth:

varför kopierar ni?? ladda ner istället..

Om man redan har skivan samt en taskig uppkoppling, så går det snabbare att rippa. Dessutom kan man välja kvalitet på låtarna när man rippar vilket inte går när man laddar ner musik. Hellre en 192kbps rippad låt än en 96kbps nertankad låt, även om jag själv skulle köra med lossless.

Ursprungligen av erreth:

varför kopierar ni?? ladda ner istället..

Bästa nedladdningssiterna?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-01 07:36
Ursprungligen av stenen:

Bästa nedladdningssiterna?

Sånt e förbjudet att diskutera här på forumet... om det inte är lagliga sidor där man kan köpa musik vill säga.

Jag personligen föredrar Apple Lossless framför MP3

  • Medlem
  • 2004-09-30 17:22

96kbps nerladdat? Var laddar du ner? VBR tack.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-01 15:47

Naturligtvis rippar man för att få det bästa ljudet. Har jag skivan så är det ganska självklart, aldrig att jag skulle ladda ner den för att lägga över till iPoden...

1
Bevaka tråden