Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om gammal ipod

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-01 16:52

Hej en fråga.
Jag har en gammal ipod som min dotter använder. Nu tänkte jag ladda in lite nya låtar i den till henne och får upp att det har kommit en uppdatering till den. När jag skall ta in uppdateringen så säger den att den anslutna modellen inte stöds av programmet. Ipoden är en 5 gig första modellen. Någon av er genier som vet vad man kan göra eller överhuvudtaget om man kan göra något??

Tack på förhand för tips och trixs.

L@sse

Du kan inte hoppa över att köra uppdateringen för att istället gå rakt över till låtkopierandet? Det är ju iof lite störande med att få upp en sådan dialogruta var gång du/din dotter ska lägga in låtar på iPod'en men det är kanske ett litet pris att betala för stor portion underhållning?

Köp en mini till tösen!

By the way: roligt att se dig här!

Jag vill minnas att iPod v1/2 bara stödjer MAC, alltså kan du inte koppla in den i en PC och leka. Kanske det som är problemet?

Och som Kellogs säger, trevligt att se dig här!

Ursprungligen av piggie:

Jag vill minnas att iPod v1/2 bara stödjer MAC, alltså kan du inte koppla in den i en PC och leka. Kanske det som är problemet?

Och som Kellogs säger, trevligt att se dig här!

Kronér kör väl ändå inte med PC. Jag tror du lika gärna kan strunta i uppdateringen om den krånglar, det viktiga är ju att det går att föra över låtar.

Jag vet ju vad jg skulle göra iaf. Jag skulle ringa supporten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-02 14:53

Tack alla för hjälpen. Så klart att jag skall köpa en mini till henne. Det är redan beställt men just nu var det den gamla som gällde. Men va bra att jag fick svar. Dessutom är jag här och smyger ibland, man lär sig och roas. Men va F-N PC nej du...Tror inte det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-02 16:26

Men problemet kvarstår, eftersom man inte kna köra över låtarna??? Skumt. Nån som har numret till den där supporten

  • Oregistrerad
  • 2004-10-02 16:32

08-587 711 30 Är numret jag ringde när jag skulle kontakta supporten

Fri telefonsupport gäller bara under garantitiden vilket det knappast är fråga om här.

Börja med att göra en restore av iPoden med iPod Software Updater. Har du inte senaste laddar du ner den här: http://www.apple.com/ipod/download/

Det är samma fil för alla modeller.

Starta programmet, anslut iPoden och välj sen Restore. Då raderas allt på den och iPoden återställs till fabriksinställningarna.

Efter det borde du inte få upp nåt mer meddelande i iTunes.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-03 13:20

Stort tack för hjälpen. Nu går det igen YIPPIY!!!!

1
Bevaka tråden