Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort EU volymspärr! [Mac, Windows, Linux]

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 11:20

goPod

Äntligen har jag hittat en OS X app som tar bort volymspärren på en G4 iPod (även G3)!
För er som kör Linux eller Win#%&# finns det versioner för de operativen också

Passa på att ladda ner programmen, för man vet ju inte hur länge de får ligga kvar

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-01 12:36

Måste säga att det va en väldigt clean sida dom har lagt upp programmet på Har redan tagit bort volymspärren på min pod men va ju tvungen o kika iaf

Fungerar det här programmet bra ?
Nån som provat ( OS X )?

/C

  • Medlem
  • 2005-01-27 15:41

Otroligt najs sida som det programmet låg på! Enklare kan det liksom inte bli.

Jag tycker sällan att jag behöver högre volym än jag har, utom när jag lyssnar på klassisk musik i tunnelbanan - högsta volym och jag hör inte ett spår! Och så förstås på stereon eftersom jag inte har någon docka. Men nu så! Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 23:53

För mig fungerade OS X app'en utan problem! Tar bort spärren på någon sekund, startar om iPoden... sedan är det bara att tuta och köra med hög volym

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-02 00:04

Ngn testat PC? Går det att ta bort sen?

  • Medlem
  • 2004-10-02 18:42
Ursprungligen av Gelan:

Ngn testat PC? Går det att ta bort sen?

Ja och ja igen...

Funkar kalas. Bra symbol i programmet, i form av ett hänglås, som visar om din iPod är begränsad eller ej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-02 18:13

Du kan ju alltid köra en reset om du vill ta bort ändringen som programmet gör. Det betyder också att du måste ta bort eu-spärren med programmet varje gång du uppdaterar mjukvaran på iPoden.

Förklara!

Skulle du kunna förklara lite mer noggrant vad som menas med detta?

gopod, iMod eller euPod?

ursäkta förra inlägget..... något blev fel

Har nu läst otaliga sidor och inlägg på hela forumet om volymspärren och försökt komma fram till vilket av dessa tre man ska använda.

vill kunna återställa den på ett enkelt sätt också

någon som har tips och råd vilket program som är bäst?

Så där ska ett bra program se ut. Litet, enkelt, snyggt och omöjligt att använda fel.

Vad är det för spärr alla bubblar om? Jag vill definitivt inte ha högre volym än vad jag redan kan ha i min iPod, då spränger jag både mina öron och hörlurarna.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 15:55

Äntligen!
Mina Sony V300 är mycket tacksamma

För oss lite till åren komna och dessutom begåvade med en hög vaxproduktion är det här GULD värt!

  • Medlem
  • 2005-01-27 18:52

Har en fråga. Jag köpte min ipod i USA och uppgraderade mjukvaran här i Sverige. Kom spärren med nya mjukvaran, eller är den fortfarande borta?

Det vet man nog inte, men hör du ingen skillnad? Annars kan du nog ändå ladda ner Gopod och testa och höra en ev. skillnad.

  • Medlem
  • 2005-02-02 11:19

Jag har Ipoden i "hårddiskläge" men goPod hittar den inte i alla fall.
(Ipod volumebooster hittar den)

Den är PC-formaterad, hittas den inte av goPod på en Mac då????

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-07-03 16:41

gopod fungerade utmärkt till mig som har mac.

tycker inte att det blir nå högre volym för mig.

  • Medlem
  • 2005-07-23 15:55

funkar det här med iPod 60 GB? vilken generation är det...?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-23 16:50
Ursprungligen av dpt:

funkar det här med iPod 60 GB? vilken generation är det...?

en G4.

  • Medlem
  • 2005-07-23 19:16

bra, tack. om jag redan installerat euPod (men inte märker någonting överhuvudtaget) måste jag då ta bort det på något vis innan jag kör den här istället?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-24 09:53

Är det bara jag som har känsliga öron och är nöjd med maxvolymen som man kan ha nu, varför ha ännu högre?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2005-08-11 20:20
Ursprungligen av Housefly:

Är det bara jag som har känsliga öron och är nöjd med maxvolymen som man kan ha nu, varför ha ännu högre?

För att man inte gillar originallurarna och vill ha ett par som ger bättre ljud men som tyvärr är mer tungdrivna än originallurarna, och därmed ger lägre volym, till exempel.

För att bli ännu dövare än man redan är kanske?
Jag är också nöjd med nuvarande maxvolymen (alltså, i värsta fall har jag volymen på 50% och då är det ändå inte låg volym).

Jag körde med imod på min ipod60 jag skaffade för några veckor sedan. Det fungerar fint. Är ett litet program med två knappar diable limit och exit. Om man disablar så ändras knappen till enable. Funkade på min och är bra närman har lite kraftigare lurar eller om man är i länder där man får köra med fm-sändare. Jag kan inte lova att det är riskfritt att köra imod men för mig funkade det i alla fall...

Jag testade GoPod på min nya Ipod 60 GB i förrgår. Efter omstart så startade den upp i en äldre firmware såg det ut som, och ville inte starta alls, blev den där mappen med ett frågetecken på.... suck, det var bara att återställa och kopiera 36 GB en gång till... Funkar gopod verkligen med 60 GB och senaste firmware 1.2?

När jag uppdaterade min ipod till firmware 1.2 så vägrade gogpod detect min ipod. Det verkar som om apple har lagt in någon grej som hindrar gopod att känna igen ipods med den nya mjukvaran.

1
Bevaka tråden