Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

överföra låtar till mac, sladd allt som behövs?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag ska måste lägga in lite låtar på skolans dator imorrn som jag ska ha till en film.. det är imac.. dom har redan itunes så då ska det funka lr?

Ursprungligen av erreth:

jag ska måste lägga in lite låtar på skolans dator imorrn som jag ska ha till en film.. det är imac.. dom har redan itunes så då ska det funka lr?

Du kan kopiera låtar från iPoden till datorn, men måste ha extraprogram för det. Senuit tex. http://wbyoung.ambitiouslemon.com/senuti/

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-06 12:54
Ursprungligen av knappen.andersson:

Du kan kopiera låtar från iPoden till datorn, men måste ha extraprogram för det. Senuit tex. http://wbyoung.ambitiouslemon.com/senuti/

Eller använda iPoden i hårddiskläge och föra över låtarna på det viset.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 16:06
Ursprungligen av jimmy.r:

Eller använda iPoden i hårddiskläge och föra över låtarna på det viset.

eftersom det är dolda filer i konstiga dolda mappar så är det nog lättare att använda ett program än att försöka mixtra själv.

Ursprungligen av useMac:

eftersom det är dolda filer i konstiga dolda mappar så är det nog lättare att använda ett program än att försöka mixtra själv.

Nej nej nej...
Man kan lägga in själva låtarna eller filerna precis som om det vore en hårddisk... Ipoden är egentligen en hårddisk med en musikmjukvara inlagd på sig därav de dolda filerna. Man bara öppnar ipoden som en hårddisk och lägger in önskvärda filer.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 01:11
Ursprungligen av espejo:

Nej nej nej...
Man bara öppnar ipoden som en hårddisk och lägger in önskvärda filer.

inte på en mac. där ligger filerna i numrerade mappar och alltihop är jobbigt dolt. om man bara lägger in låtarna direkt på hårddisken kan man inte spela dem på podden..

edit: men det är klart.. om man bara vill föra över ett antal filer kan man ju lägga dem direkt på hårddisken eller nån ny mapp.

edit igen nu när jag läser tråden igen så ser jag att det var ju det du menade och du hade rätt och jag hade fel.

F

Ursprungligen av useMac:

inte på en mac. där ligger filerna i numrerade mappar och alltihop är jobbigt dolt. om man bara lägger in låtarna direkt på hårddisken kan man inte spela dem på podden..

edit: men det är klart.. om man bara vill föra över ett antal filer kan man ju lägga dem direkt på hårddisken eller nån ny mapp.

edit igen nu när jag läser tråden igen så ser jag att det var ju det du menade och du hade rätt och jag hade fel.

det är samma på pc, namnen och allt ligger i röra!

För att föra över låtar från iPoden till PC kan man använda ett program som heter iPodAgent från företaget iPodSoft. Jag har testat många andra men det var det här som fungerade bäst. Det är kanske inte så snyggt och så men det funkar.

1
Bevaka tråden