Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NY hjälp uppskattas!!! LÄS orginalinlägget!

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inget alls!

JAA!!

Hur fan gör man... Jag hatar itunes det är så fruktansvärt krångligt och opraktiskt program. Jag kan förstå att ni med mac har vant er med sån skit som real player, Quiktime etc.. Men att itunes också skulle vara sån skit det gjorde mig besviken.

Finns det någon bra "itunes för idioter". Hjälpen man får med programmet är ju förbannat dålig.

Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-06 12:28
Ursprungligen av espejo:

JAA!!

Hur fan gör man... Jag hatar itunes det är så fruktansvärt krångligt och opraktiskt program. Jag kan förstå att ni med mac har vant er med sån skit som real player, Quiktime etc.. Men att itunes också skulle vara sån skit det gjorde mig besviken.

Finns det någon bra "itunes för idioter". Hjälpen man får med programmet är ju förbannat dålig.

Tack

Ärligt talat så fattar jag inte vad du pratar om... Vadå att iTunes är krångligt och opraktiskt? Om det är något program som är krångligt och opraktiskt så är det ju t.ex WinAmp.

Kan du förklara lite närmare vad som är krångligt och opraktiskt? Ska bli mycket intressant att höra.

Ursprungligen av jimmy.r:

Kan du förklara lite närmare vad som är krångligt och opraktiskt? Ska bli mycket intressant att höra.

egentligen tror jag att vanan att använda andra program har tagit överhand. Itunes är väl inget fel på som så förutom att det inte funkar så bra med min pc just nu. Kan ha att göra med att den är för gammal. Med andra ord kräver itúnes för mycket prestanda som jag inte har och itunes är för ovant för mig.

Itunes är dessutom inte logiskt med att ta bort låtar då man måste ta bort dem "2 gngr" då man har gjort en egen mapp och lagt in låtar. De lägger sig i avsedd mapp men dessutom i "bibliotek".¨

Ja ja.. Finns det någon bra handbok typ "itunes för dummies" ??

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-07 09:20
Ursprungligen av espejo:

egentligen tror jag att vanan att använda andra program har tagit överhand. Itunes är väl inget fel på som så förutom att det inte funkar så bra med min pc just nu. Kan ha att göra med att den är för gammal. Med andra ord kräver itúnes för mycket prestanda som jag inte har och itunes är för ovant för mig.

Itunes är dessutom inte logiskt med att ta bort låtar då man måste ta bort dem "2 gngr" då man har gjort en egen mapp och lagt in låtar. De lägger sig i avsedd mapp men dessutom i "bibliotek".¨

Ja ja.. Finns det någon bra handbok typ "itunes för dummies" ??

Känner tyvärr inte till om det finns nån iTunes för dummies, men här är lite tips:

Om du inte vill att iTunes ska ordna din musik i sin egen mappstruktur, dvs att du bara vill dra in låtarna i biblioteket och att dina filer ska ligga kvar där de var från början, ska du gå till inställningar/avancerat och avmarkera de två checkboxarna där.

Fattar inte riktigt vad du menar med att man måste ta bort 2 ggr... för när jag tar bort något så måste man bara bekräfta att man verkligen vill slänga filerna och inte bara ta bort dom från biblioteket. Alltså bara ta bort en gång.

Jag misstänker att du med "då man har gjort en egen mapp och lagt in låtar" menar att du gjort en spellista(?) i iTunes med diverse låtar och menar att när du ska ta bort spellistan så försvinner bara listan och låtarna ligger kvar i biblioteket?
(För mig är det helt logiskt eftersom jag inte använder spellistor för att organisera mina låtar, det sköter iTunes så bra självt. Så länge man har id3-taggarna i ordning så är det ju en ren fröjd att kunna bläddra bland genre/artist/album i biblioteket. Så om jag tar bort en spellista så skulle jag absolut inte vilja att låtarna i spellistan försvinner från biblioteket.)

Men om man vill radera spellistan och dess innehåll så markerar man aktuell spellista, håller inne "alt" på tangentbordet och trycker sen backspace. Då får man frågan "är du säker på att du vill radera spellistan "xxx" och allt dess inehåll från ditt musikbibliotek?"

Långt inlägg, men förhoppningsvis till hjälp för någon eller några.

Komigen jag vet att ni kan detta!

Ursprungligen av minipod:

Komigen jag vet att ni kan detta!

När du har formaterat din dator och instaleratt iTunes igen så ändrar du att din iPod INTE ska synka aoutmatiskt. (tror jag)

Men risken är att den synkar automatiskt innan jag hinner ändra.
Eller har jag fel?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-05 21:38
Ursprungligen av minipod:

Men risken är att den synkar automatiskt innan jag hinner ändra.
Eller har jag fel?

Vänta med att koppla in podden till datorn tills du har ändrat, det kanske skulle vara en bra idé...

Låter bra, :D!

När jag valt oautomatiskt synkning så kopplar jag in iPoden och?
Drar in låtarna i iTunes?

Ursprungligen av minipod:

Låter bra, :D!

När jag valt oautomatiskt synkning så kopplar jag in iPoden och?
Drar in låtarna i iTunes?

jaop

hmm inte säker på att det går att bara lyfta in låtarna i biblioteket...apple har kagt in vissa begränsingar i itunes och podden för att man inte ska kunna "stjäla musik"

Ladda hem ipodagent efter att du formaterat om istället och sköt det den vägen kom ihåg att exportera ditt bibliotek (val i itunes) så att du inte blir av med alla spelningar osv.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-06 12:36
Ursprungligen av minipod:

Jag ska formatera min dator nu och köra om WinXP men jag behöver snabb hjälp om hur jag gör så att all min musik inte försvinner från min iPod Mini när jag pluggar in den igen efter formateringen.

Jag vet att frågan kommit upp många gånger, kasta lite skit ni, de kan ni behöva, men ge mig ett svar så kommer jag vara jävligt glad.
Helst ett utförligt svar så jag som är lite newbie också förstår!

Tack Tack Tack Tack!!

Här är en lösning:

Om du ska använda iTunes (som har en spärr mot att hämta musik från iPoden till datorn) så får du göra så att du tömmer iPoden via iTunes och använder den i hårddiskläge. Dvs kopierar över musikbiblioteket via utforskaren in på din iPod.
Sen när formateringen är klar så är det bara att kopiera tillbaks biblioteket till avsedd plats och sen köra in det på iPodden som vanligt.

Här kommer skiten:

Det finns otaluga trådar om samma problem (vadå problem?) i det här forumet. Leta lite nästa gång, bitte.
Sen om du hade använt njuren litegrann så hade det väl faktiskt inte varit så svårt att lista ut en lösning själv? Eller?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 16:09
Ursprungligen av jimmy.r:

Det finns otaluga trådar om samma problem (vadå problem?) i det här forumet. Leta lite nästa gång, bitte.
Sen om du hade använt njuren litegrann så hade det väl faktiskt inte varit så svårt att lista ut en lösning själv? Eller?

moderater brukar vara lite lata

Ursprungligen av useMac:

moderater brukar vara lite lata

Jag är inte lat, jag är bekväm!

Ursprungligen av minipod:

Jag är inte lat, jag är bekväm!

HAHAHA

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 01:12
Ursprungligen av minipod:

Jag är inte lat, jag är bekväm!

Bekväm på andras bekostnad va? va? va?

Ursprungligen av useMac:

Bekväm på andras bekostnad va? va? va?

haha, nja det beror på vad du menar med andras bekostnad, jag har ju inte dödat någon eller fått någon att må dåligt!

  • Medlem
  • 2004-10-06 17:05

iTunes är bloatware nr 1 efter Real player.

LÄS Det första inlägget, Tack!

1
Bevaka tråden