Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkt köpa en ipod 20 Gig. Men nu är det så att jag läst att ipoden sorterar låtarna efter id3 tag och att den inte kan hantera mappar
Eftersom man vill ha ordning och reda (kanske lite väl) ligger mina låtar:

Musik/Albums/2 Fast 2 Furious - Soundtrack/01 - Ludacris - Act A Fool.mp3

Har inte heller någon id3 tag på någon av alla låtar.

Frågorna är då hur ipoden kommer sortera?
Kan den hantera mappar?

Shoo!

Ursprungligen av LaLanka:

Tänkt köpa en ipod 20 Gig. Men nu är det så att jag läst att ipoden sorterar låtarna efter id3 tag och att den inte kan hantera mappar
Eftersom man vill ha ordning och reda (kanske lite väl) ligger mina låtar:

Musik/Albums/2 Fast 2 Furious - Soundtrack/01 - Ludacris - Act A Fool.mp3

Har inte heller någon id3 tag på någon av alla låtar.

Frågorna är då hur ipoden kommer sortera?
Kan den hantera mappar?

Shoo!

Nepp...den kan inte sortera efter mappar. Så saknar alla dina låtar id3 taggar kommer det bli en jä*** röra. Tyvärr..

/P.K.

om det är en ipod du vill ha så får du nog fixa dina id3taggar...
http://www.softpointer.com/tr.htm
gör jobbet enkelt.

  • Medlem
  • 2004-10-07 22:51

Drygt som fasen att det inte finns valmöjligheter för detta. Enda nackdelen med en iPod som jag kan komma på.

okej det var riktigt surt....fasen!! gått nu å verkligen dregglat över en ipod...hmmm
men om vi säger så här att jag fixar id3 tagen till 01 - Ludacris - Act A Fool. kommer då alla 01 låtar komma först i listan??

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-09 01:40
Ursprungligen av LaLanka:

okej det var riktigt surt....fasen!! gått nu å verkligen dregglat över en ipod...hmmm
men om vi säger så här att jag fixar id3 tagen till 01 - Ludacris - Act A Fool. kommer då alla 01 låtar komma först i listan??

För att svara på din fråga... JA. Om du enbart skriver in det på det där sättet i fältet för låtnamn.

Men vidare till det jag egentligen vill säga...

Vad har folk emot id3-taggar egentligen?!
Varför inte bara använda dom som dom är avsedda, dvs. skriva i spårnamn i fältet för spårnamn, artistnamn i fältet för artist, album i fältet för album osv...
Och har man då dessutom en iPod och kör med iTunes så är allt hur smooth som helst! Man behöver aldrig gå in i filstrukturen och leta. Men om man absolut måsta göra det så kommer det vara ett under av organisation - allt är sorterat såhär (se även bifogad bild):
iTunes Music/Artist/Album/01 spårnamn.mp3 (eller.m4a) osv... hur bra som helst.

1
Bevaka tråden