Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 5G på väg!?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-08 09:27

Niiiiice!!
Ska nog vänta ett tag iaf, tänkte byta ut min G3 40GB mot en G4 40GB när jag åker till NY i dec... förhoppningsvis har dom börjat sälja de nya spelarna då

Låter trovärdigt tycker jag.. Vill ha en sån! Eller så väntar jag till december o köper kainens 3G 40GB för en rimlig summa.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-08 13:28
Ursprungligen av Fredrikipod:

Låter trovärdigt tycker jag.. Vill ha en sån! Eller så väntar jag till december o köper kainens 3G 40GB för en rimlig summa.

Sounds like a plan
Jag kommer hem från N.Y den 12e december...

Vill mest ha den nya iPoden för 60GB disken... iofs räcker det bara till halva min musiksamling men bättre än 40gb iaf...

Ursprungligen av kainen:

Sounds like a plan
Jag kommer hem från N.Y den 12e december...

Vill mest ha den nya iPoden för 60GB disken... iofs räcker det bara till halva min musiksamling men bättre än 40gb iaf...

Jag vill ha en 40 GB. Har min 15 GB till salu.. Någon som har en 4G som hade en 3G innan? Är det så stor skillnad att det är värt att byta?

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-08 15:27
Ursprungligen av Fredrikipod:

Jag vill ha en 40 GB. Har min 15 GB till salu.. Någon som har en 4G som hade en 3G innan? Är det så stor skillnad att det är värt att byta?

Den enda skillnaden mig veterligen är lite bättre batteritid och sen klickhjul/utseende.

hmmm...jag vill ha en iPod som spelar musik och inte en massa annat skit...men det är väl ingen som frågar mig!

Ursprungligen av Kellogs:

hmmm...jag vill ha en iPod som spelar musik och inte en massa annat skit...men det är väl ingen som frågar mig!

Att du kan visa bilder från semestern på TV:n för dina vänner skadar väl inte el? Fattar du va skönt att bara kunna föra över massa bilder till den o ha med sig över allt. Hur bra som helst tycker jag!

Jag tror att Apple kommer ha kvar ipods i sortimentet utan denna funktion.

Jag har svårt att se att iPoden kan bli lika cool med färgskärm. Den enkla svartvita LCDn på iPoden känns mer rätt sammantagen med iPodens design i stort, dvs enkelheten och renheten (eller "stilren" som det så populärt också kallas). Iofs kommer jag nog tycka annorlunda när den nya iPoden väl presenteras; Apple brukar inte misslyckas.

/Fredrik

Ursprungligen av FredrikB:

Jag har svårt att se att iPoden kan bli lika cool med färgskärm. Den enkla svartvita LCDn på iPoden känns mer rätt sammantagen med iPodens design i stort, dvs enkelheten och renheten (eller "stilren" som det så populärt också kallas). Iofs kommer jag nog tycka annorlunda när den nya iPoden väl presenteras; Apple brukar inte misslyckas.

/Fredrik

Jag tror tvärtom, jag tror bara att det kommer förstärka Apples ställning ännu mer. Om de inte släpper en iPod med färgskärm + lite annat lulllull kommer snart nyhetens behag att avta. Det känns fortfarande jättefräscht med en iPod, men som vi alla vet avtar coolhetsfaktorn efter ett tag. Bra om Apple förnyar och utvecklar produkten, annars kommer de inte kunna fortsätta vara marknadsledare.

Givetvis kan man se frågan ur den synvinkeln också, jag hoppas bara att Apples strävan efter att förnya sig inte leder till ett avkall och en försämring av den designstil som man konsekvent har tillämpat hittils. Det ultimata vore därför om det i det nya färg-gränssnittet gavs möjlighet att välja olika teman, typ som på mobiler, som passar alla smaker. Då kan de som vill ha en plottrig färgdisplay få sitt, samtidigt som jag får min konservativa smak tillfredsställd

  • Medlem
  • 2004-10-08 12:36

Jag som precis köpt en... Men $499 innebär väl ungefär 5795 eller mer i Sverige, så jag väntar nog lite.

Dröjer nog ett bra tag innan den där ipoden kommer ändå...

Ursprungligen av Midas:

Jag som precis köpt en... Men $499 innebär väl ungefär 5795 eller mer i Sverige, så jag väntar nog lite.

VA?! gå in och kolla på forex det blir ca 3600kr!!!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-10-08 17:42
Ursprungligen av Quiksiver:

VA?! gå in och kolla på forex det blir ca 3600kr!!!

Men ååååååhhh....... Lägg till Moms och tull! Räkna oxå med att ALLA Apple produkter är dyrare i Sverige. Sverige är ett dyrt land i förhållande till USA, om man ränkar Priser/Lön. Det gäller inte bara Apple prudukter! Även kläder är MYCKET billigare därborta....

Hoppas att du fick lite klarhet!

//MacTim

  • Medlem
  • 2004-10-08 18:49
Ursprungligen av MacTim:

Men ååååååhhh....... Lägg till Moms och tull! Räkna oxå med att ALLA Apple produkter är dyrare i Sverige. Sverige är ett dyrt land i förhållande till USA, om man ränkar Priser/Lön. Det gäller inte bara Apple prudukter! Även kläder är MYCKET billigare därborta....

Hoppas att du fick lite klarhet!

//MacTim

Känns dock ändå lite överdrivet med +5000 SEK...
Strax över 4500 verkar vara en hyffsat rimlig summa tror jag.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-10-08 13:00

Det händer mycket spännande saker nästa år med andra ord.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 16:57

men kuken då! hade juh trott att det skulle ta ca 1 år innan denna kom! fan då sög det juh att köpa 4g, jag ville juh att TVoutpout grejjen skulle komma till g4, men åh.. nu är fan allt förstört!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 01:19

kosta vad det kosta vill!!
den måste jag ha!

//C

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 00:02

finns fortfarande redan en tråd om G5

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?threadid=42344

men hur soms helst...60 gb musik.....wunderbart

//C

Njae, det är bara att jämföra. En ipod 20gb 4G kostar 299 $. I sverige ligger den på 3200 kr. Så 5000-5500 kr kanske ?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-10-08 23:53

det kommer att bli MINST 5000 troligtvis mer! Så är det! Elektronik är dyrare i Sverige än i USA så är det! Tro mig jag VET.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-10-08 23:54

det kommer att bli MINST 5000 troligtvis mer! Så är det! Elektronik är dyrare i Sverige än i USA så är det! Tro mig jag VET. Och därför är det svårt att gämföra priser!

  • Medlem
  • 2004-10-10 18:49

Hej

Vill inte vara otrevlig, men det ni pratar om med färgskärm o möjligheten att medföra o ladda över bilder. Iriver serien H300 har allt detta redan idag. Den har även diktafon o radio med inspelning. VIlle bara hälsa detta!

Manuel

  • Medlem
  • 2004-10-10 19:27
Ursprungligen av bune:

Hej

Vill inte vara otrevlig, men det ni pratar om med färgskärm o möjligheten att medföra o ladda över bilder. Iriver serien H300 har allt detta redan idag. Den har även diktafon o radio med inspelning. VIlle bara hälsa detta!

Manuel

Men tyvärr saknar iRivers spelare den i mina ögon åtråvärda Applelogon samt texten iPod. För ingen människa med vett kan väl påstå att en iRiverspelare är snyggare än en iPod?

  • Medlem
  • 2004-10-10 21:41

iRiver är ful som stryk.

1
Bevaka tråden