Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini eller G5?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 00:15

Jag vet, det finns gott om åsiktstrådar. Och denna är bara en i högen. men frågan är enkel och kort.

Jag har just nu kanske lite kort om pengar, men funderar på att skaffa en ny iPod snart, frågan är då, ska man vänta upp till 2 år på en iPod generation 5, eller ska man spara och bränna de snabbt på en iPod mini?

Jag har en iPod generation 3 nu, så inget är akut, villl bara veta er åsikt.

//C

Jag skylle vänta och köpa en 5G!

Personligen föredrar jag minin på grund av storleken. Vad gäller lagringskapaciteten tycker jag, trots att jag har ett muskbibliotek på över 100 GB, att 4 GB är tillräckligt, eftersom jag iaf inte kan få in all musik på spelaren. Jag ser istället till att m h a smart playlists hela tiden ha ny musik på spelaren.

För mig är alltså storleksskillnaden avgörande. Jag har även en 3G och den är långt ifrån lika smidig som minin. Minin slinker ner och "försvinner" i alla fickor, vilket inte kan sägas om 3G:n. Nu känns det verkligen som att jag kan ta med mig spelaren överallt.

/Fredrik

Vänte tills den gamla har gått hädan...men sen kan man ju vänta ihjäl sig iblan

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 11:41

Mja, eller innan G5 kommer kanske det har kommit någon slags mini2? det skulle kanske komma en flashbaserad ipod om jag inte minns fel.. men den kanske bara är mest till för att krossa och döda iriver, i audio och JOS

Ursprungligen av mega:

Mja, eller innan G5 kommer kanske det har kommit någon slags mini2? det skulle kanske komma en flashbaserad ipod om jag inte minns fel.. men den kanske bara är mest till för att krossa och döda iriver, i audio och JOS

Det är mycket möjligt

För ett bra tag sen hörde jag nåt rykte i mac-kretsar som gjorde gällande att dagens "stora" iPod så småningom skulle bli lika liten som dagens mini. iPod Mini skulle då alltså bli mycket mindre och eventuellt flashminnesbaserad. Man kan ju alltid hoppas.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 19:41

Fast som sagt, det går ju faktiskt att vänta ihjäl sig! Är ett generations skifte innom räckhåll så kan det ibland löna sig att vänta. Men det finns gränser, rör det sig om 0,5-1 år så är det tveksamt. Ofta är ju intresset för produkten baserat på ett behov! Skulle inte skippa sex i ett år bara för att man då ev. lanserat en medicin mot AIDS. Då kör jag hellre med kådis.

Om iPod mini inte varit så dyr och haft mera minne så är den helt klart att satta på. Tycker priset borde ligger under 2000 kr. Men det är väl bara jag. Jag har alltid verlat ha en iPod och väntade på en med färgskärm, men inget hände, så det blev en G4. Men lär uppgradera till en med färgskärm när dom fått till dom.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 00:07

det blir G5 om inte någon ger mig 10 tusen så jag kan köpa en g4 och en mini

när jag blir rik (observera, NÄR inte OM ) så kommer jag köpa alla olika modeller och göra ett galleri

//C

1
Bevaka tråden