Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur namnge album för att få nya överst?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-14 09:31

Testade häromdagen i iTunes att lägga till en asterisk framför de nyaste albumen jag har (ex. *Riot on an empty street) för att få dem att lägga sig överst när man sorterar i bokstavsordning.

Jag gjorde detta för att det skulle gå snabbare att hitta de senast tillagda albumen i iPoden och det funkade bra i iTunes, men när jag fört över dem så struntar iPoden i asterisken och sorterar efter bokstaven som följer. Visserligen syns asterisken, men det fungerade inte som jag tänkt.

Är det nån som har nåt tips på hur man kan göra? Eftersom jag har en massa album på iPoden så tar det lite tid att bläddra fram till rätt, och man tappar lite koncentration om man samtidigt sitter och kör bil...

  • Medlem
  • 2004-10-14 18:04

Gör playlists med dom senaste albumen... går även att göra smartlists med senast inlaggda, men det kan vara lite svårt att se vilka låtar som hör till vilka album då.

sätt en etta framför borde funka,.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-15 08:14

Tack för förslagen, men jag har redan tänkt på dem bägge.

Jag vill inte behöva lägga upp dem som spellistor, för det har jag redan för/tillräckligt många... Och att lägga siffror framför fungerar, men det är inte "snyggt" (ok, jag är lite kinkig), fast tills vidare får det kanske bli så.

testat några andra tecken då ? typ "!" brukar jag köra med för att få mappar överst på datorn.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-15 14:35

Ska testa, blev lite besviken bara när det inte fungerade direkt, så därför kastade jag ut en fråga i detta eminenta forum.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-18 08:31

Jodå, utropstecken funkade fint, det blir till att köra med det. Tack, skummis.

lugna puckar

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-28 08:26

Hehe, ja det gick ju ett tag... Efter att ha kopplat iPoden till datorn igår så är återigen albumen sorterade efter första bokstaven och inte efter utropstecknet. Jag blir galen... får nog bli siffror ändå.

  • Medlem
  • 2004-10-28 16:53

Prova med att skapa ny smart playlist, välj "Date Added" & "Is After" och skriv in från vilket datum du vill ha.

Borde funka.

/U

Såg nu att det var på förslag redan ovan, och som sagt där, det blir nog per låt, inte album...

Ursprungligen av Spyder:

Hehe, ja det gick ju ett tag... Efter att ha kopplat iPoden till datorn igår så är återigen albumen sorterade efter första bokstaven och inte efter utropstecknet. Jag blir galen... får nog bli siffror ändå.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-28 17:03

Okej, du vill inte skapa en ny playlist eller hur?
Det du skulle kunna göra är att markera dom nya albumen och byt och skapa en ny genre. T ex "Nya skivor"
Själv använder jag sällan genre så, så skulle jag göra.
Fördelen är att du kan bläddra efter både artist och album. Det kan man ju inte göra i en smart spellista (eller?).

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-10-29 08:20
Ursprungligen av Kambei:

Okej, du vill inte skapa en ny playlist eller hur?
Det du skulle kunna göra är att markera dom nya albumen och byt och skapa en ny genre. T ex "Nya skivor"
Själv använder jag sällan genre så, så skulle jag göra.
Fördelen är att du kan bläddra efter både artist och album. Det kan man ju inte göra i en smart spellista (eller?).

Intressant förslag, det hade jag inte tänkt på. Kan vara värt att testa.

1
Bevaka tråden