Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betalningsätt hos apple?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag beställde en i-pod mini för cirkus 3 veckor sedan. När jag loggar in står det "under review" på status. Jag jag valt "Payment Method Giro". Det menas väl postförskott? Men går det att köpa på postförskott verkligen? eller måste man betala med visa kort eller liknande? Kan det möjligtvis vara därför det forftarande står under review på beställningsstatusen? Har inte heller fått nån bokningsbekräftelse. Har mailat apple men dom svarar ej, vafan e det här?? Hoppas nån kan svara på dessa frågor.

mvh johan

  • Medlem
  • 2004-10-15 19:17

ring och fråga, om dom inte svarar ppå mailen. det skulle jag ha gjort.

Du kommer att få postgironummer samt referensnummer som du senare kan betala via antingen bank, intenetbank eller kassaservice. Din beställning kommer inte att behandlas förrän dom fått in korrekt betalning. Dom verkar ha problem med sina banktjänster för tillfället. Bl.a. skriver dom betalningssätt "post-giro" sedan skickar dom ett bank-gironummer vilket inte känns så seriöst. Ringde om detta och då sa dom att dom förtillället hade problem med sina bankrutiner, vilken i sig är en anledning att inte sköta detta via bankgiro .. eller postgiro eller hur dom nu vill ha det. Så, antingen vänta tills dom löst sina bankproblem eller betala med kort direkt ..

Ja just det, efter en månads "under review" så tas din beställning bort. Så om du bestämmer dig för att betala t.ex. med visa så är det bara att lägga en ny beställning och låta den gamla "rinna ut i sanden" ..

cF

Tack så mycket för det beskrivande svaret, tror inte ens dom på apple kunde ha sagt det bättre

1
Bevaka tråden