Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaster

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag rör hörlursuttaget, eller "snurrar" på kontakten när jag lyssnar på musik så knastrar det. Jag kan inte minnas att det gjorde så i min Jens of Sweden, ska det vara så (är det likadant för er) eller har jag fått ett defekt exemplar?

kan vara glapp i hörlursuttaget testa med ett par andra hörlurar och se om du får samma fel. Om det är det har vi uteslutit att det bara är din ahörlurar det är fel på!

Har du problem är det bara att ringa apple support! de är väldigt snälla

De fungerade utmärkt med min JoS i alla fall. Ska testa vidare när jag kommer hem från skolan. Det är i alla fall mäkta irriterande att inte kunna ha spelaren i fickan utan att det knastrar till ibland, eller att ena stereokontakten försvinner.

Då är det glapp i podden...ring apple!

Konstigt! De funkar med de vita man fick med, och mina lurar. Konstigt, iom att mina snäckor funkat galant annars!

Aja!

då är det glapp i hörlurarna..hehe Eller rättare sagt antaglogen glapp i hörlurssladden...konstigt är det iaf.

Har gjort ett litet test med FYRA(fem) hörlurar och TVÅ ipod minis:

Hörlur 1 (Apple) Knastrar inte i någon ipod
Hörlur 2 (Apple) Samma här
Hörlur 3 (Sony) Knastrar mer i min, lite i flickvännens
Hörlur 4 (Sony) Knastrar lite i min, dock störande, knastrar mycket lite i flickvännens.
Hörlur 5 (Koss, den enda som inte är snäcka) Knastrar inte i min, ej testad i flickvännens.

Jag ringde även apple, och dansken i andra änden av telefonen sade att de endast lämnade garanti att ipoden funkar med deras lurar.

ok...hehe...om du köper nya så be att få testa dem!

Eller kräv. Hoppas att det löser sig med de lurar du helst vill använda!

Den knastrar med ungefär hälften av lurarna, men den knastrar inte med de som jag mest vill ha. aja antar väl att ipoden är kinkig.

1
Bevaka tråden