Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Schyssta fodral till 4g iPod, finns de?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 18:12

Har beställt en 20gb iPod G4 som kommer någon gång nästa vecka.
Nu är det så att jag inte gärna vill repa min iPod (har läst att den lätt blir repig) så jag har letat runt efter snygga fodral.
Men det finns ju inga! Allt jag kan se är fodral till 3g eller andra, äldre versioner.

Så min fråga är: Finns det några fodral överhuvudtaget? Tycker att det verkar skumt att jag inte hittar några. Borde ju vara en jättemarknad.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 18:15

mjo men 4g är ganska så ny. men jag har ett förslag som du kan använda sålänge. Sy en påse av typ siden eller nått annat mjukt tyg som du kan ha ipoden i, det funakr utmräkt

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 18:17
Ursprungligen av mega:

mjo men 4g är ganska så ny. men jag har ett förslag som du kan använda sålänge. Sy en påse av typ siden eller nått annat mjukt tyg som du kan ha ipoden i, det funakr utmräkt

mm... har tänkt på det. Men det känns mycket bekvämare att köpa något snyggt fodral.
Men att ta fram symaskinen kanske inte är en så dum idé.

www.macoteket.se där har dom ett par olika väskor för 4G

  • Oregistrerad
  • 2004-09-03 20:45
Ursprungligen av JEENYUS:

www.macoteket.se där har dom ett par olika väskor för 4G

Tackar! Precis vad jag sökte. Hittade en skitsnygg genomskinlig skin.
Beställer den med detsamma.

det e lite synd att man inte ser nåt av de genomskinliga fodralen... man har ju ingen aning om hur tjocka dom e :\

  • Medlem
  • 2004-09-04 01:28
Ursprungligen av Midas:

http://www.burninglove.de/shop/product_info.php?cPath=40_41&products_id=112&osCsid=57c4002d2d55edb69a6593c5a8d61bdb

tss. ett EXAKT sånt där har jag sytt, ser alltså preciiis likadant ut.
materialkostnad: ca 5 kr.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-04 03:02

det enklaste måste ju ändå vara att klippa av en strumpa lite. förutom att det ser sjukligt hett ut funkar det på alla modeller... jag har haft det sen jag fick min ipod, och jag är fortfarande lika lycklig!

Ursprungligen av raadik:

det enklaste måste ju ändå vara att klippa av en strumpa lite. förutom att det ser sjukligt hett ut funkar det på alla modeller... jag har haft det sen jag fick min ipod, och jag är fortfarande lika lycklig!

Hahaha, kanske borde testa det innan jag köper ett skin!

Lajo ska nog snart börja sälja sin 4G version. www.lajo.biz
använd min key genom att klicka längst uppe på vänstra sidan på lajo symbolen på bannern så får du 5dollar extra att handla för key: pidde .

  • Medlem
  • 2004-10-22 09:11
Ursprungligen av Peter_h:

Lajo ska nog snart börja sälja sin 4G version. www.lajo.biz
använd min key genom att klicka längst uppe på vänstra sidan på lajo symbolen på bannern så får du 5dollar extra att handla för key: pidde .

Har du ett Lajofodral? Jag är sugen på ett Ipod fodral som täcker hjulet, Exoflp, men vet inte om Lajos är tight, alltså om passformen är bra. Sedan undrar man ju över deras fäste på baksidan som verkar stå ut en del. Om du har ett, eller om ngn annan har ett, vad tycker ni?

Ursprungligen av CEB:

Har du ett Lajofodral? Jag är sugen på ett Ipod fodral som täcker hjulet, Exoflp, men vet inte om Lajos är tight, alltså om passformen är bra. Sedan undrar man ju över deras fäste på baksidan som verkar stå ut en del. Om du har ett, eller om ngn annan har ett, vad tycker ni?

Testa Podsleevz från Radtech. Det är supertunnt och täcker hjulet. Hjulet fungerar fortfarande bra genom det tunna tyget,

Jag har ett till min 4G, och använde det den första veckan. Nu ligger fodralet och samlar damm. Kan tänka mig att använda det när jag packar iPoden i en väska med andra saker.

Ärligt talat, varför denna noja över repor? En iPod är hur läcker som helst, även med några smårepor som bara ägaren kan ana. Den är underbar att hålla och glider ned hur enkelt som helst i innerfickan.

Köp gärna ett fodral, men jag tror att du kommer att uppskatta din iPod mer om du använder den som den är designad. Utan fodral och med ett läckert yttre.

jag tycker PodSleevz från RadTech ser snygga ut... har tyvärr inte sett dom i verkligheten... går att hitta på www.macoteket.se

Det finns ett antal test av fodral i mappen testlabbet under forum.

gå in på www.xskin.com snyggaste fodralen som finns

Haha, coooolt !!!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 21:53

Den här va snygg. ska sy en sån tror jag. det kan ju inte vara allt för svårt

  • Medlem
  • 2004-10-23 00:20

Denna är ju bäst i alla fall.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-23 00:58

Jag har en podsleevz till min 4G. Kostade runt 180-190 spänn med frakt från USA (www.radtech.us) och tog TVÅ arbetsdagar att få hit. Helt sjukt snabbt!

Är nöjd än så länge. Har bara haft det i några dagar, men hjulet funkar iaf klockrent genom tyget och det är öppet upptill så att iTripen passar.

1
Bevaka tråden