Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skal på iPod mini?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 11:28

Om man kollar på denna sida http://www.ipodbattery.com/ipodminiinstall.html
Borde man inte kunna byta skal på iPoden då?
Det är väll bara att sätta på ett nytt så skall väll det fungera lika bra

ja det går men jag klan säga att det är en tuff match att öppna sin iPod utan att ngt går sönder, dessutom så förverkar man alla former av garantier..men det är ju upp till var och en.

• Medlem
  • 2004-10-24 13:11

Det ser inte ut att vara så svårt, inte för att jag skulle försöka byta skal på min.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 13:13

Har inte heller några planer att byta skall på min heta silvriga mini, ville bara veta om det var möjligt

Kan man köpa nya skal då?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 18:14

Vet jag inte.. jag har faktiskt inte sätt någon ställe som säljer skal till ipod mini eller ipod 4g för den delen :(, Någon som vet var man kan tänkas köpa skal ?

• Oregistrerad
  • 2004-10-24 19:34

skalet kan ändå inte kosta mycket att tillverka, tror dom skulle tjäna mycket pengar om dom sålde reservskal, skulle inte vara dåligt, då behöver man inga fodral heller

Apple kommer nog inte att börja sälja skal med tanke på konstruktionen och att man dödar sin garanti, det finns ju fodral i en uppsjö olika färger och olika tillverkare billigare och enklare.

Metallskalen till iPod mini är nog inte helt gratis i alla fall, anodisering och eloxering (infärgnings metoden) är relativt dyrt (skulle jag tro men med stora volymer så blir ju allting billigare) och med tanke på apples priser i övrigt så vetefan om man skulle ha råd att ha olika färger.

Inlägg raderade

Personattacker eller andra brott mot våra riktlinjer tolereras inte på iPod.se. Medlemmar som i längden inte kan behärska sig får sina konton raderade.

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-10-28 16:56

Och nu finns det ju strumpor att trä på iPoden också! Från Apple!

1
Bevaka tråden