Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har endast usb 1.1

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-25 23:25

Hej!!!

Det står att min usb är långsammare än enheten eller något liknande..spelar det roll eller är det bara att det går långsammare att ladda över musiken?

  • Medlem
  • 2004-10-25 23:27

snälla...snabbt svar behövs

går bara lite långsammare.. har likadant problem sak

  • Medlem
  • 2004-10-25 23:43
Ursprungligen av RORO__87:

går bara lite långsammare.. har likadant problem sak

Ok men när man läser instruktionsböcker mm verkar det som om Ipoden kommer förstöras eller fungera sämre pga att man kopplar den med usb 1.1...Är det så eller är det verkligen bara hastigheten på överförningen som skiljer?

MVH

Patrik

nej den förstörs inte.. hoppas jag ialfall.. skulle inte kunna föreställa mig att den förstörs av lite långsammare överföring.. har använt usb ett bra tag nu.. funkar finfint

den förstörs inte!!
går långsammare o ladda över musik bara...

Köp ett pci-kort med usb 2.0 på clas ohlson för 198:- så slipper du vänta på att musiken ska överföras

"USB2-kort för PCI-anslutning, 480 Mbps. Skapa enkelt 5 st. USB2-portar (4 externa, 1 intern) i din dator. Kräver Windows 98SE eller senare. 32-4468 "

  • Medlem
  • 2004-10-26 15:12
Ursprungligen av Glottis:

Köp ett pci-kort med usb 2.0 på clas ohlson för 198:- så slipper du vänta på att musiken ska överföras

"USB2-kort för PCI-anslutning, 480 Mbps. Skapa enkelt 5 st. USB2-portar (4 externa, 1 intern) i din dator. Kräver Windows 98SE eller senare. 32-4468 "

Hade ju varit jävligt bra men har problem med att koppla in saker till min dator...Inte datorn eller sakerna som är problemet utan att jag inte kan koppla saker...
Men blir ljudet detsamma och allting om man har långsammare usb?jag vet inte om jag har 1.1 eller 2.0 de kommer bara upp en ruta att jag har för långsam usb helt enkelt...

Ursprungligen av CT_:

Hade ju varit jävligt bra men har problem med att koppla in saker till min dator...Inte datorn eller sakerna som är problemet utan att jag inte kan koppla saker...
Men blir ljudet detsamma och allting om man har långsammare usb?jag vet inte om jag har 1.1 eller 2.0 de kommer bara upp en ruta att jag har för långsam usb helt enkelt...

Ljudet kommer inte påverkas om du har 1.0 eller 2.0. det har inget med själva avspelningen att göra.

"det kommer upp en ruta.." kan du alltså inte föra över nån musik till din ipod? eller?
hur gammal är din dator?

ljudet blir inte sämre eller nått sånt...
det tar bara längre tid o ladda över...

om det står att du har för långsam usb så har du enbart 1.1
om du har kopplat in kabeln i fronten på din dator så kan du testa att ändra till en port som sitter på baksidan, ibland är det 2.0 där bak och bara 1.1 där fram.

  • Medlem
  • 2004-10-26 15:28

Har testat alla portar och de kommer upp samma sak...Jag har en Dell dimension 8200...
Jag har inte testat att föra över något eftersom det står sådär och jag blir nervös när de skriver i instruktionsboken att man inte ska använda den till långsammare usb än 2.0 high power...

Sedan jag har också råkat återställa min ipod till fabriksinställningarna?De kommer upp en ruta och på den kunde jag bara trycka återställ och inget annat så jag tryckte där men blir de någon skillnad eller är det bara om man har lagt in massa musik som de försvinner elleR?

Ursprungligen av CT_:

Har testat alla portar och de kommer upp samma sak...Jag har en Dell dimension 8200...
Jag har inte testat att föra över något eftersom det står sådär och jag blir nervös när de skriver i instruktionsboken att man inte ska använda den till långsammare usb än 2.0 high power...

Sedan jag har också råkat återställa min ipod till fabriksinställningarna?De kommer upp en ruta och på den kunde jag bara trycka återställ och inget annat så jag tryckte där men blir de någon skillnad eller är det bara om man har lagt in massa musik som de försvinner elleR?

du kan lugnt använda din ipod med 1.1 utan att den går sönder.

Ursprungligen av CT_:

Har testat alla portar och de kommer upp samma sak...Jag har en Dell dimension 8200...
Jag har inte testat att föra över något eftersom det står sådär och jag blir nervös när de skriver i instruktionsboken att man inte ska använda den till långsammare usb än 2.0 high power...

Sedan jag har också råkat återställa min ipod till fabriksinställningarna?De kommer upp en ruta och på den kunde jag bara trycka återställ och inget annat så jag tryckte där men blir de någon skillnad eller är det bara om man har lagt in massa musik som de försvinner elleR?

Har du en Dell Dimension 8200 ska du med största sannolikhet ha USB2.0 portar. Kolla i enhetshanteraren så att du inte har ett gult utropstecken på "usb navet". Har du WinXP så ingick inte drivarna till USB2 innan SP1.

  • Medlem
  • 2004-10-26 16:35
Ursprungligen av primu[s]®:

Har du en Dell Dimension 8200 ska du med största sannolikhet ha USB2.0 portar. Kolla i enhetshanteraren så att du inte har ett gult utropstecken på "usb navet". Har du WinXP så ingick inte drivarna till USB2 innan SP1.

Jag har windows xp home edition..hur kommer man till enhetshanteraren då?

  • Medlem
  • 2004-10-26 16:10

ok...Blir bara så nervös när de står i deras böcker att man absolut inte ska använda den till usb 1.1 utan att det måste vara usb 2.0 hogh power eller vad den nu heter...

  • Medlem
  • 2004-10-26 16:40

Vet nästan ingenting om datorer...Menar du att jag kanske har 2.0 fast att de bara fungerar om 1.1?

Såhär ligger det till. USB 2.0 har en egenskap att kunna föra över filer i en hastighet av 400mbyte/s (rätta mig). Hur som helst så är 2.0 snabbare än 1.0. Det enda som kommer hända dig är att överföringen av låtar till din ipod kommer vara lite långsammare! om du inte har testat att ladda över filer någon gång innan så kommer du tycka att det är lagom snabbt ändå!

/karlzone

  • Medlem
  • 2004-10-26 16:51
Ursprungligen av karlzone:

Såhär ligger det till. USB 2.0 har en egenskap att kunna föra över filer i en hastighet av 400mbyte/s (rätta mig). Hur som helst så är 2.0 snabbare än 1.0. Det enda som kommer hända dig är att överföringen av låtar till din ipod kommer vara lite långsammare! om du inte har testat att ladda över filer någon gång innan så kommer du tycka att det är lagom snabbt ändå!

/karlzone

Ok men om man läser instruktionsboken för Ipog(4g) så står det att man verkligen inte ska använda långsammare än 2.0..varför står det så då?

Ursprungligen av karlzone:

400mbyte/s (rätta mig).

hehe usb 2.0 har en teoretisk TOPPHASTIGHET som är 480 Megabit/s men det är inte verkligheten.

/Kellogs på ovanligt mycket besserwisser bumör

  • Medlem
  • 2004-10-26 16:45

Har hittat den och det finns inga utropstecken...Hittar ingenting om det är usb 1.1 eller 2.0

1
Bevaka tråden