Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leverans

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en iPod mini från apple nu i helgen. Någon som har beställt nyligen och vet hur lång tid det tar?
Det står 3-7 dagar men det står även att det kan ta över 2 veckor?

  • Medlem
  • 2004-10-24 18:25

Jag beställde en iPod mini förra fredagen, den skickades på måndagen och jag fick den på onsdagen! det gick supersnabbt

Tackar, verkar lovande.

  • Medlem
  • 2004-10-24 19:27

Dock ska tilläggas att min skickades direkt från lagret i Holland och inte gick via Shangai. Gör din det så kommer det ta betydligt längre tid.

Ok, men hur vet man det. Byggtiden stog på "within 24hr".

Tjena!
Mitt första inlägg här på Ipod.se... Har inte kunnat skriva några inlägg fast jag velat eftersom jag klantade mig och inte aktiverade mitt konto här genom mailet, har slitit mig i håret hela tiden för att jag inte kan skriva inlägg. Ibland måste man ta sig tid till att läsa igenom fel meddelanden.

Yeye, irrelevant...
Jag beställde min Ipod Mini (grön) med gravyr förra Tisdagen, 19 oktober. En liten redovisning:

Apple Tracker:
26 okt 04 30 10 departed direct Apple, Shanghai 28 okt 04
26 okt 04 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 28 okt 04
24 okt 04 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
24 okt 04 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
22 okt 04 00 05 Data received from supplier Apple, Shanghai
21 okt 04 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
21 okt 04 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
21 okt 04 30 64 Departed from source Apple, Shanghai

Det ser ju bra ut, kollade nyss TNT och då fick jag äntligen fram informationen. Det betyder att de skickar den hem till mig nu? Isf, hoppas jag verkligen att jag får den till fredagen, det är en hemsk väntan det här!!!

Så här stod det på TNT:
Date Time Location Status
27 Oct 2004 23:53 Eindhoven Shipped From Originating Depot
27 Oct 2004 20:11 Eindhoven Consignment Received At Transit Point

Så vad tror ni? Blir jag en lycklig människa på fredag?

Wow!

Nya saker på TNT trackern!
Date Time Location Status
28 Oct 2004 07:57 Orebro Onforwarded For Delivery
28 Oct 2004 07:34 Orebro Import Received

Alltså? Den är i Örebro nu, kan den till och med komma idag?????

Edit:
9 dagar tog det alltså (helgdagarna inräknade) om jag får den idag! Det var helt okej tycker jag. Men ändå en hemsk väntan... Drygt att den ska iväg till Shanhai, Luxemburg osv osv...

  • Medlem
  • City
  • 2004-10-28 11:20
Ursprungligen av massus:

Nya saker på TNT trackern!
Date Time Location Status
28 Oct 2004 07:57 Orebro Onforwarded For Delivery
28 Oct 2004 07:34 Orebro Import Received

Alltså? Den är i Örebro nu, kan den till och med komma idag?????

Edit:
9 dagar tog det alltså (helgdagarna inräknade) om jag får den idag! Det var helt okej tycker jag. Men ändå en hemsk väntan... Drygt att den ska iväg till Shanhai, Luxemburg osv osv...

Beställde min ipod den 20:e september, den har INTE skickats ännu, den 1:a November står det som sändningsdatum ifrån asien.

Dom ringde nyss.

Dom kommer och lämnar den mellan 3 och 4 idag !!!

Beställde i helgen så man kan säga 4 dagar, bra jobbat!

Precis som julafton (bättre än julafton)!

Har väntat nu över en månad (6 veckor snart) och har fortfarande inte fått min. Räkna inte med att apple är snabba, funderar på att skita i iPoden och köpa en annan mp3-spelare direkt nu, har hunnit börja tröttnat på den nu.

Vad står det på "Order Status" då "Halligalli"?
Om det inte står något är det nog bäst att du ringer apple om du inte redan har gjort det.

Jävla skit! Här har man gått runt hela förmiddagen och väntat på att de ska knacka på dörren och ge mig ett fint paket!

Så jag ringer TNT, och då säger de att de kommer levererar Ipoden imorgon. Varför fan kan de inte göra det idag?

EDIT
Gargoule!
Din Mini var inte med gravyr va?

Gargoule, jag beställde från macsupport, det skulle enligt dem ta mindre tid att få hit den än med applestore. Jag ringde iaf dit och de sa att den har skickats, får den antingen på fredag eller nästa vecka. Att det ska ta sån tid. Kanske lite irrelevant.

Nej min var inte med gravyr.

Det förklarar antagligen saken att min tog längre tid... De "måste" ju skicka den runt jordklotet för att gravera två rader text...

1
Bevaka tråden