Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sortering i iPoden

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar hur låtarna sorteras i iPoden?

Om man t.e.x. har gjort en spellista av ett album vill man ju att den ska sortera låtarna efter spårnummer så att låt 1 kommer först och låt 2 sen o.s.v.

Sen om man har en mapp med t.e.x. blandad rock vill man ju att den ska sortera efter titel eller artist, går det att ordna.

Alltså att den sorterar låtarna olika i olika spellistor?

Om det inte går, hur sorterar den då låtarna, alla efter titel eller?

Kom igen nu!

Någon måsste ju veta hur det ligger till?

• Oregistrerad
  • 2004-10-27 22:36

Poden sorterar ju efter ID3n,.. så mycket är ju säkert,... dock undrar även jag hur det är med spårnummer. För i iTunes lyckas jag sällan med att låtarna hamnar i rätt ordning i ett album trots pedantiskt skötta ID3 taggar MED spår nummer. Finns det någon "Sort by" funktion i iTunes eller. Man vill ju lyssna på ett album med rätt ordning på låtarna!

Hos mig är alla album i ordning... Det måste vara nåt som e knas

• Oregistrerad
  • 2004-10-28 11:20

Jo, nog är det skumt alltid. Har luskat lite i mitt problem nu,.. Faktom är att ALLA album är i omvänd ordning. Alltså Sista spåret först etc.. Skall man uppgradera iTunes kanske!?

i iTunes kan du ju sortera låtarna hur du vill.
De e ju bara att trycka på spårnummer så sorterar den låtarna antingen sista till första eller tvärtom.

Men jag undrar hur iPoden sköter det?

Jag kom på hur det ligger till.

iPoden sorterar låtarna precis som man har sorterat dom i iTunes

1
Bevaka tråden