Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställde 15 gb - fick 40 gb.

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En klasskamrat till mig beställde sin 15 gb iPod graverad och med studentrabatt på Apple Store för en månad sen.

Efter mycket om och men så dök det för en vecka sen upp en iPod i brevlådan, och då en 40 GB! Grejen var att det inte var ingraverat hans namn utan det stod "David and Ruth Ward" på den.

Han har kontaktat Apple Store och dom skulle kontakta honom i början på DENNA vecka vilket dom inte har gjort.

Vad skulle ni göra?

  • Medlem
  • 2004-03-11 16:32

Jag skulle göra så lite som möjligt

  • Oregistrerad
  • 2004-03-11 21:50

lol Perry...

Men seriöst, då snuvas David och Ruth Ward på en massa pengar. Vad trist! Få honom att fortsätta kontakta Apple. Ring Supporten... Ring upp igen... Dryga inte ut det -- för varje dag som det går så blir David och Ruth Ward troligtvis ännu argare på Apple.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

lol Perry...

Men seriöst, då snuvas David och Ruth Ward på en massa pengar. Vad trist! Få honom att fortsätta kontakta Apple. Ring Supporten... Ring upp igen... Dryga inte ut det -- för varje dag som det går så blir David och Ruth Ward troligtvis ännu argare på Apple.

Det är väl Apples problem och inte honoms eftersom dom har lovat honom att de skulle höra av sig i början på veckan. Det är Fredag nu och dom har fortfarande inte hört av sig.

Finns det något sätt att plocka bort graveringen?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 13:44
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

lol Perry...

Men seriöst, då snuvas David och Ruth Ward på en massa pengar. Vad trist! Få honom att fortsätta kontakta Apple. Ring Supporten... Ring upp igen... Dryga inte ut det -- för varje dag som det går så blir David och Ruth Ward troligtvis ännu argare på Apple.

Apple får ta och förbättra sin logistik och service helt enkelt - det är aldrig kundens fel..

  • Oregistrerad
  • 2004-03-12 15:18

Svinto?

Ursprungligen av Leftrustle:

Svinto?

Funderade på något i denna stilen: http://members.optusnet.com.au/brushedipod/

  • Oregistrerad
  • 2004-10-31 03:08

klart som korvspad att han ska behålla den! det är ju apple som har klantat sig och då får de ju stå för det.
och vad är lite okända namn på baksidan mot 25gb extra utrymme?

edit: ojdå.. upptäckte att det var en ganska gammal tråd...

  • Medlem
  • 2004-10-31 22:37

jag skulle ju lungt ha behållit den. fatta vad roligt att berätta när folk frågar varför det står som det gör på baksidan.

Ursprungligen av garp:

jag skulle ju lungt ha behållit den. fatta vad roligt att berätta när folk frågar varför det står som det gör på baksidan.

looooool!!!! Du bara MÅSTE skämta!

Exakt vad är så roligt med att få ett helt okänt och oönskat namn på sin nya iPod.... ???

Jag trode man önskade sig gravering för man tänkte ha nått coolt, speciellt och personligt.... med sin pod

Dessutom vad har en ipod för TREDJEHANDS värde om han skulle få för sig att sälja den en dag?

Ingenting roligt med den iPoden..... Nej tack till en sån affär

  • Oregistrerad
  • 2004-11-02 02:51
Ursprungligen av _$uRe_:

Ingenting roligt med den iPoden..... Nej tack till en sån affär

lätt att säga om man själv sitter och trycker på en 40gb

  • Medlem
  • 2004-11-02 16:36
Ursprungligen av _$uRe_:

looooool!!!! Du bara MÅSTE skämta!

Exakt vad är så roligt med att få ett helt okänt och oönskat namn på sin nya iPod.... ???

Jag trode man önskade sig gravering för man tänkte ha nått coolt, speciellt och personligt.... med sin pod

Dessutom vad har en ipod för TREDJEHANDS värde om han skulle få för sig att sälja den en dag?

Ingenting roligt med den iPoden..... Nej tack till en sån affär

det är ju bra mycket roligare om det står nått som ingen fattar än typ "tillhör kalle karlsson"

jag skämtar inte, jag skulle ha behållit den.

Men man kan ju också se det från David and Ruth Ward, om Du skulle vara honom..
Mm precis.. Inte lika roligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 04:16
Ursprungligen av Vision_of_Genesis:

Men man kan ju också se det från David and Ruth Ward, om Du skulle vara honom..
Mm precis.. Inte lika roligt.

Jamen tror du inte att de får sin ipod ändå eller? De får väl vänta ett tag till, men vafan...

  • Medlem
  • 2004-11-01 06:38

men lol anmäl din mamma till Eudomstolen

Om han har anmält det till Apple Store och dom inte hör av sig tycker jag att han ska behålla den med glädje.

Jag skulle ringt upp igen och bett dem skicka ut EXAKT vad jag beställt..... + någon form av kompensation (för förseningen av min pod och deras sätt att lova en sak och inte hålla det)

Om inte det nu gick av någon anledning.... skulle jag upphäva köpet.... och skaffat den någon annan stans.

men din kompis vet bäst själv .... uppenbarligen är han ju sugen på att behålla den.... annars tror jag han hade suttit i en grävmaskin utanför deras kontor eller lager med full beredskap på att riva ner hela skiten.

Det hade jag gjort iaf

Vet inte hur gammal Du är.... jag är 26

Så.... jag har råd att unna mig själv det senaste

FAST!!.... det behöver inte alltid vara det smartaste

Synd bara att det inte var nå annat graverat i den.... typ ett ordspråk eller fras av nåt slag

Men Just ett gift pars namn..... hmm I don´t know man!!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 01:15
Ursprungligen av _$uRe_:

Vet inte hur gammal Du är.... jag är 26

Så.... jag har råd att unna mig själv det senaste

FAST!!.... det behöver inte alltid vara det smartaste

Synd bara att det inte var nå annat graverat i den.... typ ett ordspråk eller fras av nåt slag

Men Just ett gift pars namn..... hmm I don´t know man!!

jag är 19, fast jag har väl ingen mastodontlön... fast om jag sparar i ett par månader har jag väl råd.
men hellre billigt än dyrt? fast det är klart.. om jag skulle störa mig väldigt mycket på en skum gravering så skulle jag nog skicka tillbaks den.. iaf om jag var rik och miljonär

Okej ! Jag tror dig nu !!

Ville bara höra om du skämtade men tur är ju att vi människor är olika.... jag hade inte orkat med att tänka på Mr. och Mrs. Ward varje gång jag tittar på min Pod men det kanske bara är jag

1
Bevaka tråden