Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Degauss ipod ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2004-11-01 14:02

Vet inte vad som är fel på min ipod, men skärmen är liksom magnetiserad tror jag.

Man ser vågor av färger på skärmen precis som om man drar med en magnet mot tex datorskärmen. Detta går att få bort på datorskärmen genom degauss funktionen men finns det liknande till ipod ?

Kan även tilllägga att jag inte haft någon magnet nära ipoden.

• Oregistrerad
  • 2004-11-01 14:07
Ursprungligen av Anzo:

Vet inte vad som är fel på min ipod, men skärmen är liksom magnetiserad tror jag.

Man ser vågor av färger på skärmen precis som om man drar med en magnet mot tex datorskärmen. Detta går att få bort på datorskärmen genom degauss funktionen men finns det liknande till ipod ?

Kan även tilllägga att jag inte haft någon magnet nära ipoden.

Det mönster du ser är spänningar i displayen, vilket tyvärr är vanligt förekommande (syns mer på vissa).

Jag har sett regnbågseffekten på alla iPods jag haft och har, men linjen finns bara på 4G iPods.

Du kan läsa mer om det här,
http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=42444&highlight=lcd+display+rainbow

Ursprungligen av stma:

Det mönster du ser är spänningar i displayen, vilket tyvärr är vanligt förekommande (syns mer på vissa).

Jag har sett regnbågseffekten på alla iPods jag haft och har, men linjen finns bara på 4G iPods.

Du kan läsa mer om det här,
http://www.ipodlounge.com/forums/showthread.php?threadid=42444&highlight=lcd+display+rainbow

detta är inet ända föklaringen, spänningarna borde bara synas om man lögger dem mellan två polaroider. Anledningen är istället ljusets natur eller rättare sagt hur det reflekteras i tunna medium. som t.ex. en plasten ovanför ipodskärmen.

Vill man veta mer om ljuset natur rekommenderar jag böcker om optik eller fysik i allmänhet

• Oregistrerad
  • 2004-11-01 16:59
Ursprungligen av Kellogs:

detta är inet ända föklaringen, spänningarna borde bara synas om man lögger dem mellan två polaroider. Anledningen är istället ljusets natur eller rättare sagt hur det reflekteras i tunna medium. som t.ex. en plasten ovanför ipodskärmen.

Vill man veta mer om ljuset natur rekommenderar jag böcker om optik eller fysik i allmänhet

Är det inte bättre och säga vad felet är? ...att det inte är ngt allvarligt och att det är så på nästan alla iPods? Så slipper han oroa sig och lämna in den, eller liknande...

Det var ju det jag gjorde??

Jag svarade ju att det beror på ljusets natur och därigenom att det är ofarligt

1
Bevaka tråden