tjenare!
har länge funderat på att köpa någon form av manick som hanterar bärbart digitalt ljud och har givetvis hört talas om ipods hit och ipods dit. det verkar som om att ALLA har det, men för mig som knappt vet ngt om dom så är det svårt att hitta rätt i djungeln av olika sorter och modeller. det är därför jag tänkte ta hjälp av er erfarna ipodanvändare i min jakt efter den perfekta ipoden för mig.
ok för att ni ska kunna hjölpa mig så kanske jag kan börja med att skriva vad jag vill ha ut av den:
1- vill kunna spela hyfsat MASSOR av musik så att man slipper sitta på bussen och tänka "fan jag tog inte med den skivan idag"
2- vill kunna ha användning av den även fast jag inte har så många mp3or på min dator (har modem), alltså kunna lägga in cd-spår men även behålla cd-kvalitet på ljudet.(hyfsat)
3- kunna använda den som ett komplement till min stereo, men jag antar att det har något med tillbehören att göra, som en dockstation eller liknande....
4- knappt behöva veta att den finns där, den kommer ju uppenbarligen ta mindre plats än både en MD och en cd-walkman, men har man en gång blviit bortskämd med en minimal spelare så fortsätter det ju gärna så....
uppskattar all hjälp jag kan få!!!
ps. rekommenderar ngn att köpa ipods utomlands?? (thailand, malaysia, singapore, bali m.m.) har en syster som är där nu och lönar det sig rent ekonomiskt så kan man ju passa på. ds.