Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrammel i min iPod Mini

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-31 18:35

Igår uppräckte jag att det skramlade i min mini då jag skakade på den.. Nån som vet vad det beror på? Det är inte nån av knapparna iaf.. Vad kan man göra? Skramlet låter som det kommer från den nedre delen av poden, där hårddisken sitter.. Annars funkar den ju normalt utan problem.. Är det bara vänta tills den havererar eller?

Mmm

Ursprungligen av U_0:

Igår uppräckte jag att det skramlade i min mini då jag skakade på den.. Nån som vet vad det beror på? Det är inte nån av knapparna iaf.. Vad kan man göra? Skramlet låter som det kommer från den nedre delen av poden, där hårddisken sitter.. Annars funkar den ju normalt utan problem.. Är det bara vänta tills den havererar eller?

Ja, eller så åtgrdar du "skrammlet"

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 18:20

...eller så slutar du skaka på den!

Öppna den och se om ngt är löst.. Instruktioner finner du här: http://ipodbattery.com

Ursprungligen av stma:

...eller så slutar du skaka på den!

Öppna den och se om ngt är löst.. Instruktioner finner du här: http://ipodbattery.com

nja, detta gör väl att atta garantin inte gäller, bättre att skicka på service

  • Oregistrerad
  • 2004-11-01 23:11
Ursprungligen av langby:

nja, detta gör väl att atta garantin inte gäller, bättre att skicka på service

Jo, men det är människor som öppnar iPoden om du skickar in den på service också. Om han kan öppna den försiktigt utan att "märka den", slipper han vara utan den i någon vecka. :eek:

Ursprungligen av stma:

Jo, men det är människor som öppnar iPoden om du skickar in den på service också. Om han kan öppna den försiktigt utan att "märka den", slipper han vara utan den i någon vecka. :eek:

Jobbigt bara om det skulle påverka garantin, men det är ju inte min iPod...

  • Medlem
  • 2004-11-02 13:51

Jag skulle säga Ge fan i att öppna den! För det första bryts garantin och för det andra kommer man förmodligen inte kunna laga nånting själv. Det som händer med största sannolikhet är att man pajar den mer.

Min mini skramlar också väldigt lite, knappt hörbart men ändå!
Meddela hur det går för dig "U_0"

  • Medlem
  • 2004-11-02 21:31

Eller väntar man tills den havererar, för garantin är ju bara barnet.. Det känns mesigt att vara utan den då den ändå fungerar.. För skramlet blire mer och mer för varje dag..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 20:16

Min hörs lite lite...
Men det är säkerligen "läsarmen" (i brist på bättre ord) till hårddisken som hörs lite när man skakar på den, skaka en "vanlig" hårdisk, så hör du nästan samma ljud. Det hade kännts lite märkligt ifall det inte hade hörts _något_ när man skakar det, det består trots allt av _rörliga_ delar...

  • Medlem
  • 2004-11-04 23:30

Jo, nu då du säger det så, ljudet är detsamma... Men varför nu ioch inte då den var ny? Är det normalt?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 22:06
Ursprungligen av U_0:

Jo, nu då du säger det så, ljudet är detsamma... Men varför nu ioch inte då den var ny? Är det normalt?

hej, är ny här
Det kan ju vara så att när du inte hörde skramlet kanske den var avstängd? Då har ju läsarmen gått tillbaka till "viloläge" så att säga. Och när du skakar på den nu, när den är igång så är läsarmen och ute och härjar på skivan? eller så beror det på något heelt annat.

  • Medlem
  • 2004-11-10 19:06
Ursprungligen av dojan:

hej, är ny här
Det kan ju vara så att när du inte hörde skramlet kanske den var avstängd? Då har ju läsarmen gått tillbaka till "viloläge" så att säga. Och när du skakar på den nu, när den är igång så är läsarmen och ute och härjar på skivan? eller så beror det på något heelt annat.

Nae, men den skramlar både då den är på och av..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 20:35
Ursprungligen av U_0:

Nae, men den skramlar både då den är på och av..

okej, skit också.. då sprack ju min vattentäta teori. argh, vad jag längtar på min mini.. hoppas inte min skramlar

1
Bevaka tråden