Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

leverans

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man har beställt sin ipod från Apple.se får man den direkt hem eller får man en lapp så man måste hämta det på posten????

Dom kör hem den till den adress du angav när du bestälde från apple.se

Ursprungligen av sundsvall en1:

Dom kör hem den till den adress du angav när du bestälde från apple.se

tack mannen

Är det nån som vet vilken tid dom brukar komma, eller om dom ringer innan dom kommer????? FAN jag går ju på nålar här ju!!!!!!!!!!1

  • Medlem
  • City
  • 2004-11-04 12:19
Ursprungligen av addeusa:

Är det nån som vet vilken tid dom brukar komma, eller om dom ringer innan dom kommer????? FAN jag går ju på nålar här ju!!!!!!!!!!1

haha känner igen mig, kunde inte sova inatt eftersom jag kollade status på ordern och såg då att prylarna fanns i eindhoven igår...nu ligger den och skräpar p ålandvetter, kan man får hem den idag månntro??

Ursprungligen av kraspor:

haha känner igen mig, kunde inte sova inatt eftersom jag kollade status på ordern och såg då att prylarna fanns i eindhoven igår...nu ligger den och skräpar p ålandvetter, kan man får hem den idag månntro??

Va kolla status!? Hur gör du det!?

  • Medlem
  • 2004-11-04 13:02
Ursprungligen av addeusa:

Är det nån som vet vilken tid dom brukar komma, eller om dom ringer innan dom kommer????? FAN jag går ju på nålar här ju!!!!!!!!!!1

Dom kommer någon gång mellan 9-5 och är du inte hemma så måste du sedan ringa dem för att beställa ny tid. Ny tid innebär att du får välja dag då de kommer någon gång mellan 9-5.

TNT suger. Vem fan är hemma mellan 9-5?

  • Medlem
  • City
  • 2004-11-04 13:48

man kan söka på apple.se klicka på "store" sedan "beställningsstatus", logga in och ange sedan ditt webid som du skall ha fått via epost efter beställningen.

annars kan man även söka på tnt's hemsida men då behöver du nummer som börjar på 80xxxxxxxx

haha 9-5 just nu är jag arbetslös och pendlar mellan morsans och flickvännens föräldrars bostad, så visst är man hemma, annars tar man sig tid när det gäller leveranser

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 14:06

Din försändelse ligger hos speditionsfirman Kuehne & Nagel.

Gå till denna adress för att se status på din försändelse: http://apecode.com/appletrack (försändelse-ID: 8015154618).

Där kan du se detaljer...

Ursprungligen av stma:

Din försändelse ligger hos speditionsfirman Kuehne & Nagel.

Gå till denna adress för att se status på din försändelse: http://apecode.com/appletrack (försändelse-ID: 8015154618).

Där kan du se detaljer...

bara av ren nyfikenhet hur greja du det nr.?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-08 18:50
Ursprungligen av addeusa:

bara av ren nyfikenhet hur greja du det nr.?

är väl på samma sätt som man får kollinummer inom sverige för att kolla på posten.se
antingen får man det automatiskt med beställningen, eller så får man be om att få det, så bör de kunna fixa det.
själv har jag bara fått det automatiskt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 19:52
Ursprungligen av addeusa:

bara av ren nyfikenhet hur greja du det nr.?

Det var från din länk, https://applestore.bridge-point.com/store/WebObjects/applestore/?sc=W75870093&st=DF%2Bq86jG09ZNbjO1Zs6P, jag fick tag på numret.

så vad tror ni hurmånga dagar drööööjjjeeerrr det innan jag får lägga tassarna på min ipod?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-04 14:45
Ursprungligen av addeusa:

så vad tror ni hurmånga dagar drööööjjjeeerrr det innan jag får lägga tassarna på min ipod?

Då produkten skeppas tar det ca 5-10 dagar att få den till dörren.. Så jag skulle tippa på att den kommer i början på nästa vecka.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 09:03
Ursprungligen av stma:

Då produkten skeppas tar det ca 5-10 dagar att få den till dörren.. Så jag skulle tippa på att den kommer i början på nästa vecka.

Nja.. Beställde min 40gig i måndags och den kom i går... så 5-10 dagar tar det inte.. o sen skickas den väll sista biten med posten ? så om man inte är hemma när dom kommer så lägger dom väll en lapp i brevlådan, och så får man hämta dem på nått random postkontor?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 11:58
Ursprungligen av Nille:

Nja.. Beställde min 40gig i måndags och den kom i går... så 5-10 dagar tar det inte.. o sen skickas den väll sista biten med posten ? så om man inte är hemma när dom kommer så lägger dom väll en lapp i brevlådan, och så får man hämta dem på nått random postkontor?

Posten är bara en underleverantör (då många har avtal med mindre budfirmor).

Leveranserna transporteras med lastbil från speditions-hubbarna och leveranstiden kan därmed variera ganska mycket (beroende på hur pass fulla de är). Eftersom addeusa's iPod inte ens gått iväg med flyget kommer det garanterat ta 5-10 dagar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-05 11:32

En del av poddarna skickas från holland och en del skickas ifrån Schanghai(stavning). Därav de olika leveranstiderna.

Men ärligt talat, jag får ju aldrig min jävla ipod, nu 2veckorsenare står det att den är i shanghai.......vad tror ni, när får jag den????????

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 10:27
Ursprungligen av addeusa:

Men ärligt talat, jag får ju aldrig min jävla ipod, nu 2veckorsenare står det att den är i shanghai.......vad tror ni, när får jag den????????

Informationen från Kuehne + Nagel ser lite lustig ut. Planet lyfte från Shanghai med destination Shanghai den 6 nov. Enligt TNT står det "destination not found".

Ta och ring Apple och fråga vad status är på försändelsen samt se ifall de saknar uppgifter till dig.

Lycka till!

Ursprungligen av stma:

Informationen från Kuehne + Nagel ser lite lustig ut. Planet lyfte från Shanghai med destination Shanghai den 6 nov. Enligt TNT står det "destination not found".

Ta och ring Apple och fråga vad status är på försändelsen samt se ifall de saknar uppgifter till dig.

Lycka till!

Numer?

grr

"on hold due to customs" grrr!
nån som fått sin iPod photo än?

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 17:59
Ursprungligen av addeusa:

Numer?

Telefon: 020 120 9971
E-postadress: se.consumer@euro.apple.com

Tack så mycket för apecode grejen. Det stillade min oro lite, jag trodde att min iPod var borttappad någonstans på vägen. Men eftersom jag har graverat den så kommer det förmodligen ta lite längre tid. Puh!!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-10 00:00
Ursprungligen av fexnix:

Tack så mycket för apecode grejen. Det stillade min oro lite, jag trodde att min iPod var borttappad någonstans på vägen. Men eftersom jag har graverat den så kommer det förmodligen ta lite längre tid. Puh!!

Vad bra att du lyckats lokaliserat den!

Nu!

Nu har jag äntligen fått min ipod!!!!!!!!!!!!!!! Fan va fin den e snyft*

  • Oregistrerad
  • 2004-11-11 16:40
Ursprungligen av addeusa:

Nu har jag äntligen fått min ipod!!!!!!!!!!!!!!! Fan va fin den e snyft*

Den som väntar på ngt gott...

1
Bevaka tråden