Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod mini till mac och pc

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 10:46

Tja.

Jag är ganska ny på detta forum, men det är grymt bra..

Jag undrar hur det är att använda en Mini både till Pc och mac?
Detta pga att jag har Mac på jobbet och Pc hemma..

  • Medlem
  • Borås
  • 2004-11-03 10:49

Sälj PC

Ursprungligen av Nille:

Tja.

Jag är ganska ny på detta forum, men det är grymt bra..

Jag undrar hur det är att använda en Mini både till Pc och mac?
Detta pga att jag har Mac på jobbet och Pc hemma..

Sälj PC-skiten och köp en iMac så har du ett problem mindre
Ärligt talat så funkar det inte att köra på två olika plattformar då det är oilka format via Mac och PC. Kanske finns något program som fixar det som jag inte vet om.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 11:09
Ursprungligen av dzhine:

Sälj PC-skiten och köp en iMac så har du ett problem mindre
Ärligt talat så funkar det inte att köra på två olika plattformar då det är oilka format via Mac och PC. Kanske finns något program som fixar det som jag inte vet om.

Nu fattar jag inte riktigt? vad är det för olika format ?

Ursprungligen av dzhine:

Sälj PC-skiten och köp en iMac så har du ett problem mindre
Ärligt talat så funkar det inte att köra på två olika plattformar då det är oilka format via Mac och PC. Kanske finns något program som fixar det som jag inte vet om.

skärp dig din insnöade macmänniska!! och ta reda på fakta innan du utalar dig om sånt du inte vet nått om

din ipod KOMMER att funka med BÅDE pc och mac... iaf om den är pc.formaterad,
om du stänger av autosyncning på den datorn du INTE har ditt musikarkiv på så kommer inte låtarna att försvinna när du kopplar in ipoden till den datorn.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 13:03
Ursprungligen av skummis:

...om du stänger av autosyncning på den datorn du INTE har ditt musikarkiv på så kommer inte låtarna att försvinna när du kopplar in ipoden till den datorn.

Så kanske jag skulle svarat..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 12:46

Om du har din iPod PC-formaterad kan både din PC och Mac läsa informationen på den. Dock blir det kanske lite problem då du synkar, då den kommer att styras efter innehållet på din PC/Mac - dvs. nya album som läggs till kommer att raderas från iPoden om du synkar på den datorn som inte har det albumet.

Men det beror ju på vad du tänkte dig - kanske var det endast dataöverföring (datafiler). Då fungerar ju allt bra...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 18:41

Om du har Linux på din PC så ska det inte vara några problem, eftersom den nya kärnan har ganska bra stöd för hfsplus, provade det själv ett tag. (dock så är det ändå smidigare med vfat partitionering)

Att ha en PC är inte alltid lika med att ha M$.... .... ... ...

kan ju ha en FAT32 formattering som både win occh osx tycker om...

1
Bevaka tråden