Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

införskaffad itrip!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

sådär ville bara visa en bild på min ipod med itrip är otroligt nöjd och solt nu kan jag lova! fyfan va fint!

HUr var och för hur mycket köpte du den för??? Funkar den bra, hur e ljudkvaliten??

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 18:37

fin låt som sänds ut också

addeusa:
jag köpte den för 500kr känner han som säljer dom det är ruskigt bra kvalite tycker jag, bättre än dom vanliga fm kanalerna som vi har här i medelpad
kan ge dig hans email om du vill köpa..

useMac:
haha kung låt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-03 19:30
Ursprungligen av Grothich:

addeusa:
jag köpte den för 500kr känner han som säljer dom det är ruskigt bra kvalite tycker jag,

500 kr är inte så jättebilligt för en iTrip. $45 inkl frakt från theistore är billigare. Känns dessutom bättre att köpa från en relativt stor nätbutik än från "någon som någon annan känner"... och känner man personen själv borde man ju få ett bättre pris!

jo men en sak som inte alla tänker på
normalt sätt så tullar man på det oxå... som händer rätt ofta = +25%,
fast vill man changsa så: köp
45$ = ~ 317 sek + tullning (25%) = ~ 400kr

jag köpte min och fick den i handen direkt tyckte det va värt det

är det inte så, att om tullen hittar den så kommer den nog aldrig fram?

Vi vet ju alla att tullare är glada iPod användare som grna vill lägga sina nävar på iTrips ;)...nä skämt och sido så är det nog olagligt att överhuvudtaget ha använda sälja osv. en iTrip

sant men i de flesta fall står det vad paketet innehåller om det är elektronik eller ej så tulla får man göra i de flesta fall och yepp olagligt som fasiken hehe

edit: har funderat på det där jag, visst finns det möss och tagentbord som använder fm/radio?

Ursprungligen av Grothich:

sant men i de flesta fall står det vad paketet innehåller om det är elektronik eller ej så tulla får man göra i de flesta fall och yepp olagligt som fasiken hehe

edit: har funderat på det där jag, visst finns det möss och tagentbord som använder fm/radio?

Vet inte hur det ligger till med trådlösa tangentbord och möss. Trådlösa hörlurar och en del annan trålös utrustning sänder också på FM-bandet. Skillnaden är att de använder sig av en betydligt högre frekvens (2,4Ghz). Alltså störs inte radiosändnigar av detta och därför godkänns de av PTS.

/Hugo

ahh.. okej tack!!
har funderat lite på det där så

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-11-03 20:48

liksom det har framgått i många andra trådar så är tull+moms inget problem med iTrip från theistore. De märker kuvertet med $24 (iaf om man ber dem om det eller ber dem skicka som gåva) och då skiter tullen i det.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 21:08
Ursprungligen av ceel:

liksom det har framgått i många andra trådar så är tull+moms inget problem med iTrip från theistore. De märker kuvertet med $24 (iaf om man ber dem om det eller ber dem skicka som gåva) och då skiter tullen i det.

Hehe! De förstår hur man får europeiska kunder

Har han nån iTrip mini? Funderar på att köpa en.

yepp han har mini itrip oxå
vet ej priset på dom.. säger till han att skriva här..

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 20:35

Det kan nog bli problem att försöka ta in iTrip (så vida om man inte köper en massa andra prylar så att den drunknar i beskrivningen). Står det något om "FM-sändare" i tullfakturan (commercial invoice) kommer de garanterat vilja se vad det är, då allt med FM-sändare skall godkännas av post- och telestyrelsen.

Sedan är det skatt (varierar beroende på klassifikation) + moms (25%) + tullavgift (ifall den inte slinker igenom.

...+ frakt... bah!

Surt!

Det är inte olagligt att äga en itrip, däremot är det olagligt att använda den. Det är heller inte olagligt att sälja den i sverige. Bara det att viss butiker tar det säkra farmför det osäkra, så tar tullen den så gör de något olagligt.

Ursprungligen av snäll:

Det är inte olagligt att äga en itrip, däremot är det olagligt att använda den. Det är heller inte olagligt att sälja den i sverige. Bara det att viss butiker tar det säkra farmför det osäkra, så tar tullen den så gör de något olagligt.

Är lite inne på denna linjen också. Tror inte att det är olagligt att ta in dom.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 21:06
Ursprungligen av Hjornhede:

Är lite inne på denna linjen också. Tror inte att det är olagligt att ta in dom.

Det är inte specifikt iTrip som är olaglig, utan all typ av FM-sändare som inte är godkänd av PTS. Därför tillkommer nya "olegitimerade poliser" som gärna vill bestämma och stoppa vid tullen alt. PTS-folk som genomför razzior: http://www.idg.se/ArticlePages/200403/31/20040331114523_CS/20040331114523_CS.dbp.asp

Man kan ju tycka att man kan lägga tid på att lösa andra problem än sändare som sträcker sig en 20 meter... pfft.

hehe jadu spela roll itrip äger allt! underbar pryl! inte precis världens största brott att äga en

okej bra för dom som gör det

hehhe snyggt

1
Bevaka tråden