Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hittar ine ipoden (xp)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis investerat i en ipod 40gig och installerat den, men datorn hittar inte den utan visar bara att det är fel drivrutin, har testat att installera igen men samma fel, sökt lite här och där men hittar ingen ...

Någon som har varit ute för samma grej ?

/crille

När jag installerade min mini för några dagar sen hittades den av datorn, men inte av Itunes. Fick installera om iTunes och då funkade det.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-13 09:11
Ursprungligen av crilleballboa:

Har precis investerat i en ipod 40gig och installerat den, men datorn hittar inte den utan visar bara att det är fel drivrutin, har testat att installera igen men samma fel, sökt lite här och där men hittar ingen ...

Någon som har varit ute för samma grej ?

/crille

Har du SP2 installerat? Det har jag hemma, och jag har precis samma problem som du..

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 11:23
Ursprungligen av dayweed:

Har du SP2 installerat? Det har jag hemma, och jag har precis samma problem som du..

Jag hade problem med detta, men det var endast med USB2-kabeln, FireWire kabeln funkade i min mac. Efter jag uppdaterade iPoden så funkade det. Antagligen hade det räckt med en reset. Så testa att reseta iPoden (Menu + mittknappen).

Jag kör XP Pro SP2 och det fungerar utmärkt med både USB och firewire.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2004-12-30 11:02
Ursprungligen av Geertsen:

Jag kör XP Pro SP2 och det fungerar utmärkt med både USB och firewire.

Fan vad konstigt. SP2 för min del verkar inte hitta min iPod bland iTunes.. Så SP2, nevermore!

mac + pc

Kan man använda en ipod på både mac och pc? Jag använder min främst med mac men när jag försöker koppla den till en pc så står det att den måste formateras.

1
Bevaka tråden