Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! min iPod har krashat!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Holler!

För 5 dagar sedan (28 okt) så började min iPod krångla. Först så när man använde hjulet så hade den en tendens att hoppa uppåt hela tiden. ifall man bläddrade i artister nedåt så kunde den hoppa upp 2 lite då och då. Sen 5 minuter senare fungerade det inte att scrolla med hjulet alls. Jag startade om den och sedan efter en liten stund gick det inte att scrolla alls igen. samma sak flera gånger jag testade. Lämnade den ifred över natten och allt fungerade som vanligt fram tills idag (3 nov). Satt och lyssnade och bytte låt och där fastnade den och låste sig. Låten började aldrig spelas och nu några timmar senare står den på samma läge. Precis som det ser ut innan iPoden ska börja spela upp låten. Fast det händer inget. Går inte att stänga av. Händer inget när jag drar ut sladden till fjärrkontrollen. Satte i den i dockan men inget hände där heller. I iPod startades inget som de brukar göra. den är som helt låst. vad ska jag göra? Någon som har haft samma problem?
Har en iPod 40gig 4g.

/david

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-03 22:44
Ursprungligen av knuski:

Holler!

För 5 dagar sedan (28 okt) så började min iPod krångla. Först så när man använde hjulet så hade den en tendens att hoppa uppåt hela tiden. ifall man bläddrade i artister nedåt så kunde den hoppa upp 2 lite då och då. Sen 5 minuter senare fungerade det inte att scrolla med hjulet alls. Jag startade om den och sedan efter en liten stund gick det inte att scrolla alls igen. samma sak flera gånger jag testade. Lämnade den ifred över natten och allt fungerade som vanligt fram tills idag (3 nov). Satt och lyssnade och bytte låt och där fastnade den och låste sig. Låten började aldrig spelas och nu några timmar senare står den på samma läge. Precis som det ser ut innan iPoden ska börja spela upp låten. Fast det händer inget. Går inte att stänga av. Händer inget när jag drar ut sladden till fjärrkontrollen. Satte i den i dockan men inget hände där heller. I iPod startades inget som de brukar göra. den är som helt låst. vad ska jag göra? Någon som har haft samma problem?
Har en iPod 40gig 4g.

/david

Har du testat att göra en "Soft restart"?
Om inte fungerar är det nog bäst att ringa Apple suporten och berätta dina problem så borde dom kunna hjälpa dig

Ursprungligen av Jonas Martin:

Har du testat att göra en "Soft restart"?
Om inte fungerar är det nog bäst att ringa Apple suporten och berätta dina problem så borde dom kunna hjälpa dig

Och vad är en "soft restart"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-03 23:24
Ursprungligen av knuski:

Och vad är en "soft restart"?

Man kör en "soft restart" genom att hålla ner "menu samt play/pause knappen samtidigt

Yes har provet det, både utan och med laddare i. STEN DÖTT! fan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-03 23:45

Då återstår det nog bara att ringa Apple Suport. Om inte någon annan här i forumet har en bra idé som kan hjälpa dig :/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-04 00:00

Kom på en sak till... Har du testat att formatera om den ? det kanske hjälper

Batteriet tog slut och sen laddade jag upp den igen. Nu funkar den som det ska igen, men fan va jobbigt om det kan hända sådana grejjer lite när som. !!!!!

1
Bevaka tråden